F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zhou chce omówić z Alfą swoją przyszłość "do końca lata"

Chińczyk nie ukrywa, że czuje się komfortowo w stajni z Hinwil.
Maciej Wróbel, 8 sierpnia 2023, wyświetlenia: 507<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Guanyu Zhou liczy na to, że w najbliższym czasie zdoła dowiedzieć się więcej na temat swojej przyszłości w zespole Alfy Romeo.

Po względnie udanym debiutanckim sezonie 2022 pierwszy w historii chiński kierowca wyścigowy F1 otrzymał szansę zaprezentowania swoich umiejętności również w roku 2023. Jak dotąd Zhou zdbył w tym sezonie cztery punkty – o jeden mniej od bardziej doświadczonego partnera, Valtteriego Bottasa. Ponadto – podobnie jak przed rokiem – toczy wyrównany bój z Finem podczas kwalifikacji, a na Węgrzech zdołał wywalczyć nawet piąte pole startowe.

Pomimo rozczarowującej formy Alfy Romeo w sezonie 2023, Zhou liczy na kontynuację współpracy z obecnym zespołem. Kierowca z Szanghaju ma nadzieję, że szczegóły nowej umowy uda się ustalić jeszcze przed końcem letniej przerwy. „Z całą pewnością, chciałbym mieć jasny obraz przed końcem lata. Musimy zobaczyć, co należy zrobić, by to wszystko znalazło się na papierze. Mój menedżer rozmawia w tej chwili z zespołem. Przekonamy się” – powiedział Zhou.

„W zeszłym roku o tej porze byłem bardziej zaniepokojony, ponieważ teraz czuję, że zespół jest zadowolony z pracy, jaką udało nam się wykonać. Po prostu dalej pracuję tak, jak do tej pory. Czuję się dość zadowolony z obecnej sytuacji, jak również z pracy z tymi wszystkimi ludźmi. Oczywiście bardzo ucieszyłbym się, mogąc tu zostać – to jest moim priorytetem. Po dwóch latach naprawdę czuję, że dobrze zadomowiłem się w zespole”.

Zhou odniósł się również do jego wyrównanego wewnętrznego pojedynku z Valtterim Bottasem, co miało nie pozostać niezauważone przez zespół. Zapytany przez Autosport, czy nawiązanie osiągami do Fina było celem postawionym przez zespół, czy przez niego samego, Chińczyk odpowiedział: „Po trochu jedno i drugie. Chciałem zrównać się z nim pod kątem osiągów, ale zespół także oczekiwał, że wykonam kolejny krok w porównaniu z zeszłym sezonem”.

„Z drugiej strony, były pewne słabsze obszary, w których chciałem się poprawić względem poprzedniego sezonu i myślę, że mi się to udało. Pomijając zdobycze punktowe, wszystko wygląda o wiele lepiej. Już od pierwszych kwalifikacji w tym sezonie byliśmy w stanie uzyskać bardzo podobne osiągi na pojedynczym kółku”.

„Wyścig oczywiście zależy od nieco innych czynników – pakietu, strategii, czasem szczęścia. Generalnie jednak uważam, że moim celem na początek roku było wystartowanie z podobnego pułapu, co mój punkt odniesienia, jakim jest Valtteri. Udało mi się to i wydaje mi się, że sprawiłem ludziom w fabryce trochę radości. Dzięki temu mniej martwię się o przyszłość”.

Valtteri Bottas, w przeciwieństwie do Zhou, posiada ważną umowę ze stajnią z Hinwil na przyszły rok. Dyrektor zarządzający zespołu, Alessandro Alunni Bravi, przyznał jednak, że jest skory do utrzymania obu kierowców na sezon 2024. „Oczywiście zawsze mówiliśmy, że stabilizacja jest dla nas bardzo ważna” – stwierdził Włoch. „Jesteśmy zespołem, który aktualnie przechodzi proces transformacji i próbujemy zachować stabilizację w tak wielu obszarach, jak tylko jest to możliwe”.

„Po letniej przerwie będzie czas na to, by zasiąść do rozmów z Zhou i zobaczyć, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla obu stron. Naszym celem jest zatrzymanie obu kierowców na przyszły rok, ale – rzecz jasna – na swoim miejscu muszą być wszystkie elementy, dzięki którym będziemy mieli sytuację typu win-win” – dodał 48-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.03.2024  Zhou wystartuje do Grand Prix Australii z pit lane
29.10.2023  Sargeant i Williams ukarani za incydenty z kwalifikacji
14.10.2023  Bottas: Nasze tempo z Kataru dowodzi, że poprawki działają
23.09.2023  Leclerc, Zhou i Bottas oczyszczeni z podejrzeń
17.09.2023  Guanyu Zhou wystartuje do GP Singapuru z alei serwisowej
Tagi:
Zhou G.
Alunni Bravi A.
Alfa Romeo
Sauber

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca