F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szafnauer: Zarząd Renault nie wie, jak osiąga się sukces w F1

59-latek skrytykował władze koncernu za zbyt dużą ingerencję w prace zespołu.
Maciej Wróbel, 16 sierpnia 2023, wyświetlenia: 1604<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Otmar Szafnauer uważa, że obecny zarząd Renault nie rozumie, co należy zrobić, aby odnieść sukces w Formule 1.

59-letni Amerykanin został zwolniony z funkcji szefa zespołu Alpine tuż przed weekendem wyścigowym w Belgii. Wszystko miało miejsce zaledwie kilka dni po tym, jak sam publicznie oznajmił, iż nie obawia się utraty stanowiska i że otrzymał sto wyścigów na osiągnięcie sukcesu w F1. Ostatecznie Szafnauer zakończył pracę w Alpine po 34 Grand Prix, a wraz z nim w wyniku restrukturyzacji z Enstone odeszli również Pat Fry czy Alan Permane.

W Spa tymczasowy szef zespołu, Bruno Famin, zdradził, iż pomiędzy Renault a Otmarem Szafnauerem nastąpiła znacząca „różnica zdań” co do czasu, w jakim ekipa może osiągnąć mistrzowską formę. Teraz były szef zespołów Alpine czy Force India postanowił w rozmowie z SiriusXM wbić szpilę zarządowi francuskiego koncernu stwierdzając, iż ten nie jest w stanie zrozumieć, co trzeba zrobić, by osiągnąć sukces w F1.

„Myślę, że zarząd Renault i dyrektor generalny Luca de Meo – jak każdy w F1 – chcą osiągnąć sukces natychmiast, ale niestety nie tak to działa w Formule 1” – powiedział Szafnauer. „Chcieli to zrobić szybciej, niż jest to możliwe i nie mogłem się zgodzić na tak nierealistyczny harmonogram, ponieważ jeśli tak postąpisz, to kwestią czasu jest, aż wszyscy będą sfrustrowani. Przedłożyłem bardzo realistyczny i możliwy do wykonania plan, ale sądzę, że chcieli pójść na skróty i spróbować z kimś innym”.

Zdaniem Szafnauera, to właśnie brak cierpliwości leży u podstaw problemów stajni z Enstone. Sam stwierdził również, że gdy zaczynał pracę w Alpine w lutym ubiegłego roku, odnalazł kilka luk w know-how zespołu, a także zwerbował grupę ludzi z innych zespołów. Takie osoby zazwyczaj jednak dysponują wieloletnimi umowami i podlegają one urlopom ogrodniczym, co dodatkowo wydłuża okres realizacji planów.

„Są pewne komórki w organizacji, w których umiejętności są na podstawowym poziomie, a wynika to z tego, że ci ludzie są tuż po ukończeniu studiów, w przeciwieństwie do kogoś z 25-letnim doświadczeniem. Właśnie w tej drugiej grupie zacząłem poszukiwać nowych ludzi, ale najlepsi w F1 zazwyczaj mają wieloletnie kontrakty, co najmniej trzyletnie”.

„Byłem w stanie przekonać całkiem sporo osób do pracy w obszarach, w których musieliśmy się wzmocnić, lecz niestety byli oni w stanie dołączyć do nas dopiero jesienią 2023 roku, inni w połowie 2024, a jeszcze inni nawet w 2025 roku i właśnie to próbowałem wyjaśnić – «Spójrzcie, to się dzieje, to nadchodzi, ale czasem musisz wykonać pół kroku wstecz, by zrobić dwa do przodu»”.

„Oni tego po prostu nie rozumieli. Niezależnie od tego, czy był to brak cierpliwości, czy też emocje, ale zdecydowanie spotkałem się z brakiem zrozumienia i niestety tak to właśnie wygląda”.

Amerykanin dodaje, że w ostatnich miesiącach ingerencji grupy Renault w pracę zespołu „było więcej niż kiedykolwiek”, a część oddziałów nie odpowiadała bezpośrednio przed nim, a przed jego przełożonymi. „Firma-matka chciała mieć mnóstwo kontroli w wielu obszarach działalności zespołu wyścigowego. Nigdy nie doświadczyłem tego w takiej skali”.

„Marketing, handel, dział personalny, finanse, komunikacja – wszystkie te działy odpowiadały nie przede mną, a przed kimś innym, nade mną, w większej organizacji. Wszyscy działali jak w marynarce wojennej, a my tutaj musimy być piratami, by wygrywać. To nie jest w porządku, ponieważ jeśli zamierzasz kogoś zatrudnić, to musisz podpisać umowę w ciągu jednego dnia, tak to robimy w F1. To nie może zajmować dwóch tygodni”.

„Jeśli zajmuje to dwa tygodnie, to ta osoba może zdążyć pójść gdzie indziej. Musimy być jak piraci” – zakończył Szafnauer.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Szafnauer: Alpine ponosi konsekwencje decyzji sprzed kilku miesięcy
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
11.09.2023  De Meo: Alpine nie jest na sprzedaż
10.08.2023  Perez: Szafnauer dostał od Alpine zbyt mało czasu
Tagi:
Szafnauer O.
Alpine
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca