|
|
|
|
|
|
Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę |
Były szef teamu Alpine zdradził kulisy wniosku o wyrównanie osiągów silników. |
|
•Nataniel Piórkowski, 11 stycznia 2024, zmieniony 11.01.2024 15:28, wyświetlenia: 1731 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Były szef teamu Alpine – Otmar Szafnauer, zarzucił rywalom złamanie dżentelmeńskiej umowy w sprawie zgody na wprowadzenie przez Renault modyfikacji jednostki napędowej.
Według analizy FIA, silnik Renault był słabszy od jednostek rywali: Hondy, Mercedesa i Ferrari o około 20-33 KM. Pod koniec lipca Alpine złożyło wniosek o wydanie zgody na podjęcie działań, które pozwoliłyby na zredukowanie deficytu osiągów.
Pomimo poparcia ze strony organu zarządzającego, team z Enstone zdecydował się zrezygnować z forsowania wniosku, wiedząc, że nie zyska on akceptacji konkurentów.
W rozmowie z Peterem Windsorem, Szafnauer tłumaczył: „FIA miała do dyspozycji wszystkie dane. Wydaje mi się, że podczas mojego ostatniego posiedzenia Komisji F1 [przed zwolnieniem z Alpine] Federacja umieściła ten punkt w programie rozmów”.
„Kiedy przepisy dotyczące silników były takie, że zamrożono rozwój, aby Red Bull mógł używać silnika Hondy, który miał nie być udoskonalany, nie było mnie w gronie szefów, ale obowiązywała dżentelmeńska umowa. Mówiła ona, że gdyby moc jednostki napędowej różniła się w pewnym procencie od średniej, należało zacząć rozważać, co zrobić, aby osiągi silników nie różniły się zbytnio między sobą”.
„FIA sama powiedziała: «Słuchajcie, Renault znajduje się poza widełkami w zakresie jednostki napędowej. Powinniśmy zacząć rozmawiać o tym, co zrobić, aby ich silnik znów był na poziomie pozostałych jednostek»”.
„Odbyliśmy jedno spotkanie, w trakcie którego dość mocno argumentowałem nasze racje w imieniu Renault. Chciałem nakłonić innych producentów do zrobienia dokładnie tego, co obiecali, gdy następowało zamrożenie rozwoju silników”.
„W Formule 1 jest tak, że czasem warto mieć dżentelmeńską umowę a innym razem nie. Myślę, że ta ta różnica w osiągach pomiędzy Renault a resztą utrzyma się prawdopodobnie do 2026 roku. Bardzo ciężko będzie coś zmienić w tym zakresie. Tak więc przed zespołem jeszcze dwa lata trwania w obecnym stanie rzeczy: 2024 i 2025”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|