F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Obecny format kwalifikacji jest przestarzały

Hiszpan chciałby powrotu do czasówki z jednym szybkim okrążeniem.
Maciej Wróbel, 30 wrze?nia 2023, wyświetlenia: 2800<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso nazywa obecny format kwalifikacji „przestarzałym” i chciałby powrotu do formatu z jednym szybkim kółkiem.

Obecny w Formule 1 format kwalifikacji z podziałem na trzy segmenty obowiązuje już od sezonu 2006. Podczas dwóch pierwszych odpada część najwolniejszych kierowców, podczas gdy w trzecim o pole position rywalizuje tylko najlepsza dziesiątka.

W ostatnich tygodniach FIA zmodyfikowała nieco przepisy dodając zapis o maksymalnym czasie okrążenia, co ma ograniczyć tłok na torze oraz ryzyko kolizji. Zdaniem Fernando Alonso, problem jest „trudny do rozwiązania” i można go całkowicie się pozbyć jedynie poprzez powrót do formatu czasówki z lat 2003-2005.

„Wydaje mi się, że czego by nie zrobili, to my i tak znajdziemy sposób, aby ominąć te przepisy” – stwierdził dwukrotny mistrz świata. „Mają więc niezwykle trudną pracę jeśli chodzi o zarządzanie ruchem na torach, zwłaszcza ulicznych”.

„Mówiłem o tym wielokrotnie – jest tylko jeden sposób na rozwiązanie tego problemu, a są to kwalifikacje z jednym szybkim kółkiem. Wszystkie inne rozwiązania, które sprawdzamy, nigdy nie zadziałają, ponieważ i tak znajdziemy sposób, by je ominąć”.

„Uważam, że ten format jest przestarzały. Jest taki sam od chyba 20 czy 25 lat, a samochody nie są już takie same, jak 20 czy 25 lat temu. Mamy silniki hybrydowe, musimy je ładować, rozładowywać, dbać o temperaturę opon. Jedyną drogą naprzód jest jedno szybkie okrążenie” – dodał Alonso.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Alonso F.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca