F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton i Leclerc zdyskwalifikowani z GP USA

W obu samochodach doszło do zbyt dużego zużycia deski na podłodze.
Łukasz Godula, 23 pa?dziernika 2023, wyświetlenia: 5414<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton oraz Charles Leclerc zostali zdyskwalifikowani z wyników GP USA. Powodem było przekroczenie regulaminowego zużycia deski, która jest zamontowana na podłodze samochodów F1. Sędziowie ogłosili werdykt kilka godzin po zakończeniu ścigania w Austin.

Mercedes korzystał w Austin z nowej podłogi, a Hamilton okazał się niezwykle konkurencyjny na ostatnim przejeździe, gdzie zmniejszył stratę do Verstappena do 2,225 sekundy na mecie.

W tym czasie Leclerc musiał się ratować przed rywalami, gdyż jako jedyny zastosował strategię jednego postoju, co sprawiło, że jego tempo w końcówce było dalekie od konkurencyjnego.

FIA podjęła po wyścigu losowe kontrole samochodów i wytypowała samochody Hamiltona, Leclerca, Verstappena i Norrisa do kontroli. Jak się okazało pierwsza dwójka nie spełniała regulaminowych zapisów.

W biuletynie FIA czytamy: „Podczas przesłuchania zespoły przyznały, że pomiary wykonane przez FIA były poprawne i stwierdziły, że wyższe zużycie deski było spowodowane prawdopodobnie połączeniem takich czynników jak nierówna nawierzchnia toru oraz fakt rozgrywania sprintu, co skróciło czas na ustawienie samochodu przed wyścigiem”.

„Sędziowie wyjaśnili, że są odpowiedzialni za zapewnienie, by samochody były w zgodzie z regulaminem podczas całego weekendu. W tym wypadku zużycie deski na podłodze maszyn były poza dopuszczalnymi normami, które posiadają tolerancję, jednak została ona przekroczona. W związku z tym nałożono standardową karę wynikającą z regulaminu technicznego”.

W wyniku dyskwalifikacji Norris awansował na drugą pozycję, a Carlos Sainz wskoczył na podium. Sergio Perez awansował na czwarte miejsce, podczas gdy czołową dziesiątkę uzupełnili: Russel, Gasly, Stroll, Tsunoda, Albon i Sargeant. Dla tego ostatniego zdobycie punktu było wielkim wydarzeniem, gdyż jest to pierwszy punkt dla Amerykanina do czasu GP Włoch w 1993 roku, gdy punktował Michael Andretti.

Szef Mercedesa, Toto Wolff zgodził się z karą dla Hamiltona i przyznał, że zwiększone zużycie deski było spowodowane wyboistym torem oraz faktem, że nowy pakiet zadebiutował podczas sprintu.

„Ustawienie samochodu podczas weekendu ze sprintem zawsze jest wyzwaniem, gdyż mamy tylko godzinę treningu, a jeszcze trudniej jest to zrobić na tak pofałdowanym torze jak COTA, gdy jedzie się z nowym pakietem” – powiedział Wolff. „Ostatecznie nie ma to znaczenia, gdyż inni sobie poradzili, a my popełniliśmy błąd, nie ma tu żadnych wymówek. Musimy to przełknąć i wyciągnąć wnioski”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Austin
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca