F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie

W drugiej połowie rywalizacji Brazylijczyk nie dał szans konkurentom.
Maciej Wróbel, 9 marca 2024, wyświetlenia: 411<< | lista | T- | T+ | >>


Enzo Fittipaldi zwyciężył w świetnym stylu w głównych zmaganiach Formuły 2 w Dżuddzie. Brazylijczyk zaliczył fantastyczną drugą połowę wyścigu, zostawiając w tyle zdobywcę pole position, Kusha Mainiego. Hindus ostatecznie finiszował jako drugi, a skład podium rzutem na taśmę uzupełnił Dennis Hauger.

Kush Maini, który "odziedziczył" pole position po wycofanym Bearmanie ruszył znakomicie i niezagrożony pokonał pierwsze zakręty. Drugie miejsce utrzymał Crawford, a nienajlepiej ruszył Martins, który spadł z miejsca trzeciego na piąte, za Fittipaldiego i Antonellego. Już jednak na pierwszym okrążeniu konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa z powodu kolizji Pepe Martiego z Romanem Stankiem.

Hiszpan obrócił bolid po kontakcie z Franco Colapinto na wyjściu z pierwszej szykany, a niemający dokąd uciec Czech uderzył w bolid rywala dość lekko, jednak silnik w jego samochodzie zgasł, przez co zarówno Marti, jak i Stanek zakończyli swój udział w wyścigu. W międzyczasie z powodu awarii zawieszenia w swoim samochodzie wycofał się również Gabriel Bortoleto. Rywalizację wznowiono pod koniec trzeciego kółka.

Po restarcie Maini pewnie kontrolował przebieg wyścigu, utrzymując się przed Crawfordem, Fittipaldim i Antonellim. Ta czwórka dość szybko zaczęła oddalać się od piątego Martinsa, który znalazł się pod presją ze strony Haugera i Hadjara. Już na siódmym kółku wizytę w boksach zaliczył pierwszy kierowca ze ścisłej czołówki, a był nim Jak Crawford. Wraz z nim na zmianę opon zjechali także Hauger, Aron i Verschoor. Maini zjechał okrążenie później, wraz z pozostałymi kierowcami korzystającymi z supermiękkich opon na starcie.

Próba podcięcia ze strony Crawforda nie do końca się opłaciła, bowiem Amerykanin spadł po pit stopach za Fittipaldiego i Antonellego. Z tym drugim Crawford ostatecznie rozprawił się po emocjonującym pojedynku na dziewiątym okrążeniu. Później Antonelli stracił jeszcze jedną pozycję, tym razem na rzecz Isacka Hadjara. Na prowadzeniu znajdowała się tymczasem trójka kierowców realizujących alternatywną strategię – liderem był Juan Manuel Correa, który miał niespełna dwanaście sekund przewagi nad Cordeelem i Barnardem.

Rzeczywistym liderem wyścigu pozostawał rzecz jasna Maini, lecz na twardszej mieszance nie był zbytnio w stanie odjechać Fittipaldiemu. Brazylijczyk postanowił nie czekać i wykorzystał zadyszkę kierowcy Invicty. Od dwunastego kółka Fittipaldi regularnie wykręcał najlepsze czasy okrążeń, a na trzynastym okrążeniu bez większych problemów wyprzedził Mainiego w pierwszym zakręcie.

Piętnaste okrążenie przyniosło drugą neutralizację, a sprawcą zamieszania był Franco Colapinto. Argentyńczyk uderzył lewym tylnym kołem w ścianę w ostatnim zakręcie uszkadzając zawieszenie, a następnie obrócił samochód w pierwszym zakręcie i nie był już w stanie ruszyć z miejsca. Wyjazd safety cara momentalnie wykorzystali Cordeel i Barnard, którzy od razu zjechali po miękkie ogumienie, odbywając obowiązkowy postój i utrzymując się jednocześnie na drugiej i trzeciej pozycji.

Prowadził wciąż Correa, lecz kierowca zespołu DAMS nie zdecydował się na zmianę opon, licząc na jeszcze jedną neutralizację. Na osiemnastym kółku neutralizacja dobiegła końca. Correa i Cordeel utrzymali się na pierwszych dwóch pozycjach. Za ich plecami, na trzecie miejsce, awansował jadący jak w transie Enzo Fittipaldi. Na kolejnych pozycjach znajdowali się Barnard, Maini, Crawford, Antonelli, Hauger, Maloney i Martins. Z rywalizacji tuż po restarcie, z powodu usterki mechanicznej, wycofał się Hadjar.

21. okrążenie przyniosło kolejną zmianę lidera, prawdopodobnie najbardziej sensacyjną w tym sezonie, bowiem na czoło stawki wysunął się Amaury Cordeel. Belg dysponował przewagą opon nad Correą, co skrzętnie wykorzystał w pierwszym zakręcie, wyprzedzając Amerykanina. Cordeel nie nacieszył się jednak prowadzeniem zbyt długo, gdyż na 22. okrążeniu fantastycznym manewrem w pierwszym zakręcie popisał się Enzo Fittipaldi, który za jednym zamachem wyprzedził i Cordeela, i Correę.

Fittipaldi błyskawicznie zaczął powiększać prowadzenie, a jego przewaga nad drugim Correą wkrótce urosła do niemal czterech sekund. Correa na trzy kółka przed końcem wypadł z walki, zjeżdżając na obowiązkowy postój, z kolei Cordeel szybko znalazł się pod presją ze strony całej grupy kierowców z Mainim i Crawfordem na czele. Na 24. okrążeniu Maini zdołał uporać się z Belgiem, awansując na drugie miejsce.

Niezagrożony Fittipaldi dowiózł wygraną do mety, Maini finiszował jako drugi, natomiast Cordeel ostatecznie nie wytrzymał naporu ze strony Haugera i Crawforda, którzy wyprzedzili go w ostatnim zakręcie wyścigu. Szóste miejsce zajął Antonelli, a kolejne punktowane miejsca zajęli Maloney, Verschoor, Villagomez i Martins.

Klasyfikacje generalne

Formula 2 > 2024 > Arabia Saudyjska 2 (główny), Jeddah Corniche - 6,174 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 20242856:57,57925
2. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202428+0:07,89518
3. 11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 202428+0:09,34815
4. 7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202428+0:09,37912
5. 16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 202428+0:09,50610
6. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202428+0:10,0448
7. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 202428+0:10,4426
8. 22Richard VerschoorTridentDallara F2 202428+0:11,8244
9. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202428+0:17,5412
10. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202428+0:25,1341
11. 1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 202428+0:25,680
12. 24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 202428+0:26,269
13. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202428+0:30,424
14. 8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 202428+0:38,415
15. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202428+0:40,805
Niesklasyfikowani
2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 202423
20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 202420
12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 202414
10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 20241
21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 20240
23Roman StanekTridentDallara F2 20240
Nie wystartowali
3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 20240
Najszybsze okrążenie: Enzo Fittipaldi (Van Amersfoort Racing) - 1:44,449 na 27 okrążeniu (+1 pkt.)
Pole position: Kush Maini (Invicta Racing) - 1:42,242 (+2 pkt.)
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
08.03.2024  Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu
Tagi:
F2
Dżudda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca