F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

Trzeci na mecie Maloney powiększa przewagę w klasyfikacji. Hauger rozbija bolid.
Maciej Wróbel, 24 marca 2024, wyświetlenia: 601<< | lista | T- | T+ | >>


Isack Hadjar zwyciężył w głównych zmaganiach F2 na torze Albert Park. Junior Red Bulla wykorzystał zamieszanie związane z neutralizacją i pewnie zarządzał tempem w drugiej fazie rywalizacji, dowożąc do mety swoją upragnioną, pierwszą wygraną w serii. Tuż za kierowcą Camposa finiszowali Paul Aron i Zane Maloney.

Hauger, Antonelli i Verschoor świetnie wystartowali i utrzymali swoje pozycje na dojeździe do pierwszego zakrętu. Gorzej spisał się czwarty Maini, który spadł na szóstą pozycję, za Maloneya i Martiego. Jeszcze na pierwszym kółku pozycję lidera Haugerowi odebrał Antonelli. W tę walkę bezskutecznie próbował wmieszać się także Verschoor, co wykorzystał Maloney, wyprzedzając Holendra. Już na drugim kółku Hauger odzyskał jednak prowadzenie, wyprzedzając Antonellego w 11. zakręcie. Warto w tym miejscu podkreślić znakomite starty Bearmana i Martinsa, którzy zyskali odpowiednio po siedem i jedenaście miejsc względem ich pozycji z czasówki.

Hauger dość szybko zaczął narzekać na zużycie opon, co widoczne było w różnicach czasowych w tabeli. Norweg nie był w stanie odskoczyć od Antonellego i Maloneya, którzy znajdowali się w granicach jednej sekundy za kierowcą MP Motorsport. Na szóstym kółku błąd popełnił Maloney, który nie zmieścił się na torze na wyjściu z 12. zakrętu i stracił jedną pozycję na rzecz Kusha Mainiego. Hindus wkrótce podkręcił tempo, wyprzedził Antonellego i był już drugi.

Na siódmym kółku konieczne było z kolei wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Powodem była kolizja Zaka O'Sullivana z Joshuą Durksenem, w wyniku której ten drugi wypadł z toru i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. O'Sullivan, który już wcześniej otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund za uderzenie w Romana Stanka na początku wyścigu, wycofał się natomiast chwilę później, po zjeździe do alei serwisowej.

Wznowienie rywalizacji nastąpiło na 9. kółku. Maini, który realizował alternatywną strategię, był zdecydowanie najszybszy na torze i błyskawicznie uporał się z prowadzącym Haugerem, zostając już trzecim liderem wyścigu. Już pod koniec tego samego okrążenia do boksów zjechała cała grupa kierowców, którzy rozpoczęli zmagania na miękkim ogumieniu, a byli to: Hauger, Antonelli, Aron, Maloney, Verschoor, czy Martins. Prowadził teraz oczywiście Maini przed Hadjarem, Correą, Fittipaldim i Crawfordem.

Tuż po pierwszej turze postojów w boksach doszło do kolejnego, tym razem dużo poważniejszego zwrotu akcji: rozgrzewający pośrednie opony Dennis Hauger roztrzaskał bowiem samochód na wyjściu z szóstego zakrętu i tym samym zdobywca pole position – i jeden z pretendentów do tytułu – był poza wyścigiem. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a moment pełnej neutralizacji na postój wykorzystali m. in. Hadjar, Miyata i Villagomez. Ten pierwszy po swojej wizycie w boksach znalazł się przed Antonellim, będąc zatem najwyżej plasującym się kierowcą z zaliczonym postojem.

Safety car opuścił tor na 16. okrążeniu, a na czele znajdowała się grupa kierowców realizujących alternatywną strategię: Maini, Correa, Fittipaldi, Crawford, Stanek i Barnard. Siódmy natomiast był Hadjar przed Antonellim, Aronem i Miyatą. Maini i Correa zaliczyli dobry restart, co z kolei nie udało się Fittipaldiemu, który szybko spadł za Crawforda oraz Stanka, a po kolejnym kółku musiał uznać wyższość Isacka Hadjara. Maini tymczasem podkręcił tempo i zaczął oddalać się od drugiego Correi.

Pod kątem strategicznym, dla prowadzących Mainiego, Correi i Crawforda neutralizacja nadeszła zbyt wcześnie i w efekcie nie byli oni w stanie zbudować zbyt dużej przewagi nad resztą stawki, która dysponowała świeższym pośrednim ogumieniem. Na dziesięć kółek przed metą najszybszym kierowcą na torze został zaś Hadjar, który konsekwentnie redukował stratę do trzeciego Crawforda. Skutecznie przez stawkę przebijali się także Aron, Antonelli i Maloney – tercet ten na 24. kółku uporał się z Romanem Stankiem i Enzo Fittipaldim.

Ostatnie okrążenia miały dość spokojny przebieg i było niemal pewne, że do kolejnej neutralizacji już nie dojdzie. Maini, Crawford i Correa po odbyciu swoich obowiązkowych postojów wypadli z czołowej dziesiątki. Na prowadzeniu znalazł się zatem Hadjar, który miał niemal pięć sekund przewagi nad Paulem Aronem. Trzy sekundy za Estończykiem podążał Maloney i w takiej właśnie kolejności wspomniana trójka dojechała już do mety. Hadjar w najlepszy możliwy sposób powetował więc sobie utratę zwycięstwa w sobotnim sprincie, wygrywając wyścig główny.

Aron i Maloney uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach finiszowali Antonelli, Miyata, Verschoor, Colapinto, Villagomez, Martins i Bearman, który wreszcie otwiera swój dorobek punktowy w sezonie 2024.

Klasyfikacje generalne

Formula 2 > 2024 > Australia 2 (główny), Albert Park - 5,278 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 20243356:42,11625
2. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202433+0:04,45418
3. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 202433+0:09,64915
4. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202433+0:12,99012
5. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202433+0:13,65210
6. 22Richard VerschoorTridentDallara F2 202433+0:18,0598
7. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202433+0:23,6006
8. 1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 202433+0:25,0804
9. 3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 202433+0:29,4422
10. 7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202433+0:31,1991
11. 16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 202433+0:33,841
12. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202433+0:34,041
13. 21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 202433+0:34,594
14. 8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 202433+0:41,772
15. 23Roman StanekTridentDallara F2 202433+0:58,194
16. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202433+0:59,319
17. 14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 202433+1:09,169
Niesklasyfikowani
11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 20249
10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 20246
2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 20245
24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 20245
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 2024330h57m01,857
Najszybsze okrążenie: Jak Crawford (DAMS Lucas Oil) - 1:30,961 na 33 okrążeniu (+1 pkt.)
Pole position: Dennis Hauger (MP Motorsport) - 1:28,694 (+2 pkt.)
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
08.03.2024  Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu
Tagi:
F2
Albert Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca