F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FR2.0: Drugie testy Gasenki z przygodami

Druga sesja treningowa przed sezonem FR2.0 przyniosła Andrzejowi Gasence wiele wrażeń.
Biuro prasowe Andrzeja Gasenki, 6 kwietnia 2007, wyświetlenia: 1168<< | lista | T- | T+ | >>
Druga, trzydniowa sesja treningowa przed sezonem Formuły Renault 2.0 przyniosła Andrzejowi Gasence wiele wrażeń. Najpierw przy prędkości ponad 150 km/godz. stracił koło, potem ćwiczył jazdę na mokrym torze.

Choć testy oficjalnie zaczynały się 3 kwietnia w Lausitz, Andrzej Gasenko pojawił się na torze dzień wcześniej. Szef Motopark Academy Timo Rumpfkeil zabrał kierowców na wieczorny jogging po torze, żeby zapoznali się z trasą.

„Tor nie był mi obcy, ponieważ już tam jeździłem wcześniej (rok temu w Pucharze Golfa, dwa lata temu na testach Formuły BMW), ale przebieżka z szefem zespołu to świetna okazja, żeby się lepiej poznać.” – przyznaje Andrzej Gasenko. Rumpkeil zadbał jednak o to, żeby kierowcy skupili się też na torze. On przebiegł jedno okrążenie, oni dwa. „Czasów nam chyba nie mierzyli.” – śmieje się Gasenko.

Początek następnego dnia był dla kierowcy bardzo udany. Uzyskiwał dobre czasy i czynił wyraźne postępy. Kłopoty zaczęły się po założeniu drugiego kompletu opon. Po wyjściu z zakrętu, przy prędkości ponad 150 km/godz. Gasenko stracił koło. „Lewa tylna opona zsunęła się z felgi i dość szybko sunąłem bokiem na bandę. Wyglądało groźnie, bo po drodze auto podskoczyło wysoko w górę, ale udało mi się zatrzymać na trawie. Na szczęście nic strasznego się nie stało.” – wspomina to zdarzenie.

Okazało się, że jedna ze śrub bloku hamulcowego się poluzowała i ocierała o felgę. W końcu ją wytarła i felga pękła. Bolid na prawie dwie godziny trafił w ręce mechaników, którzy musieli wymienić w zawieszeniu dolny drążek i wstawić nową zwrotnicę. Trzeba też było wyregulować geometrię i założyć nowy komplet kół, gdyż pozostałe trzy opony były mocno starte.

Drugi dzień testów upłynął spokojniej i Gasenko systematycznie poprawił swoje wyniki. Tym razem dopracowywany przez cały wieczór przez mechaników bolid sprawował się bez zarzutu.

Na koniec zespół przeniósł się 150 km na południe na tor Sachsenring poćwiczyć jazdę na mokrej nawierzchni. Tor ma specjalną instalację do polewania wodą, tak, że nawet w słoneczny dzień kierowcy mogą jeździć w deszczowych warunkach. „Początki były trudne, cztery razy wyjechałem w żwir. Przy mocy silnika ponad 200 KM na śliskiej nawierzchni trzeba operować gazem z dużym wyczuciem. Kiedy już to opanowałem, byłem najszybszy, więc jestem zadowolony.” – mówi Andrzej Gasenko.

Źródło: Biuro prasowe Andrzeja Gasenki
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.08.2015  Mirecki zadowolony po rundzie w Assen
03.06.2015  Silverstone z BM Racing Team - przygoda życia
26.05.2015  Galeria: Formula Renault 2.0 NEC - Silverstone
03.04.2015  Mirecki gotowy na pierwszy wyścig w FR 2.0 NEC
11.01.2015  Renault chce rozmawiać z FIA na temat punktów dot. superlicencji
Tagi:
FR 2.0

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 06.04.2007 18:43[!]
A co mają powiedzieć kierowcy w F1 przyy ponad 700km???
Maraz, 06.04.2007 18:47[!]
Ale gdybyś wcześniej jeździł gokartami, to te 200 też by Ci było trudno opanować na początku...
JaJacek, 06.04.2007 19:09[!]
Każdy kto jeździł po mokrym torze nawet 8 konnym gokartem (oczywiście na slikach) ma jakieś pojęcie o czym mówi Gasenko. Zabawa dużo lepsza niż na suchym.
Pussik, 06.04.2007 19:24[!]
700? :)

Ah ci onetowcy. :)
TobaccoBoy, 06.04.2007 21:20[!]
Pussik,cóż chłopak wiele sie nie pomylił, zaniżył raptem o 40-45 KM ;)

Cóż, zostaje mi życzyć szczęścia w dalszej wyścigowej karierze Andrzeja. Chłopak m talent i niech dzięki niemu wejdzie jak najwyżej w wyścigowej drabince.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca