F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Champ Car: Doornbos i Minardi triumfują w Kanadzie

Minardi Team USA wygrało pierwszy wyścig w Champ Car.
Mariusz Karolak, 5 lipca 2007, wyświetlenia: 1972<< | lista | T- | T+ | >>
Nie udało się to przez 21 lat w Formule 1, ale w Champ Car World Series sukces przyszedł już w debiutanckim sezonie w szóstym wyścigu. Minardi Team USA odniósł swe pierwsze zwycięstwo w amerykańskich wyścigach Champ Car.

W ostatnie weekend rozegrano wyścig w Mont-Tremblant w Kanadzie, gdzie debiutant w tej serii Robert Doornbos zapewnił swojemu zespołowi zwycięstwo. Teraz ma on tyle samo punktów, co dotychczasowy lider klasyfikacji kierowców, Francuz Sebastien Bourdais.


Pole position wywalczył Tristan Gommendy. Ale wygrał 25-letni Holender, który po części wykorzystał niesprzyjające warunki atmosferyczne. W czasie wyścigu doszło do swoistego starcia pomiędzy nim, a Bourdais'em. Francuz nie uścisnął później na podium dłoni zwycięzcy.

Z byłych kierowców startujących niegdyś w F1 należy odnotować piąte miejsce Justina Wilsona i szóste Neela Jani. Za nimi metę przekroczył młody Graham Rahal, który prowadził wcześniej stawkę do chwili, gdy w jego samochodzie zgasł silnik podczas pit stopu.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2008  Dennis i Bourdais oddają hołd Paulowi Newmanowi
21.04.2008  Champ Car: Power ostatnim zwycięzcą w serii
15.04.2008  IndyCar: Fittipaldi powróci w tym roku na tor Indianapolis
10.04.2008  Champ Car: Lista startowa finału serii ustalona na 20 miejsc
09.04.2008  Champ Car: Pizzonia powraca na ostatni wyścig tej serii
Tagi:
Champ Car
Minardi
Wilson J.
Jani N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 05.07.2007 19:15 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
No, ale opuźnienie, ale brawa za sumienność i odnotowanie faktu.
Sam wyścig - nawet jak na i tak emocjonujące CCWS - wspaniały. Akcja z okolic 44, gdy zaczęło padać i cała grupa kierowców zbiła się i wyprzedzania jeden drugiego 9tu brylował Wilson) pozostanie w pamięci). Total Non-stop Action , a nie dostojne szachy w F1.
Cholera, na tak pięknym torze,przy tak wspaniałych zawodnikach w takich warunkach oglądać TAKIE widowisko to było coś naprawdę miodnego. Kazdy kto oglądał zresztą wie to najlepiej, a reszta - nie wiecie co straciliście.
NO, trochę rozczarowuje postawa Sebki w wypowiedzi o zwycięstwie Doornbossa, ale po 2005 nic mnie nie zaskoczy...
Pieczar, 05.07.2007 20:06[!]
Dokładnie Tobacco - wyścig zarąbisty. W F1 o czymś takim możemy pomarzyć tylko...
Snake Plissken, 05.07.2007 20:58[!]
Obiekt naprawdę fajny i pogoda pomieszała trochę szyki. Nie wiem jednak co wam sie podobało w tej serii - było chyba z 10 neutralizacji (w tym chyba z 5 z winy jednego kierowcy). Neutalizacja ogłaszana jest z byle powodu - to jest strasznie nudne i do tego czyni wyścig nieprzewidywalnym. Trudno doprawdy mówić o klasie kierowców, skoro taki Doornbos (kierowca przyzwoity, ale nie orzeł) miesza w tej serii od początku sezonu (chyba 5 razy był na podium). Oglądam CCWS, bo generalnie lubie wyścigi samochodowe, ale sądzę, że poziom kierowców jest dużo niższy niż w F1. Ps. Sebastian mało się nie popłakał, że Roberto mu nie dał się wyprzedzić, tylko zajeżdzał i zajeżdzał (ju noł) ;)))
Rebel, 05.07.2007 21:10[!]
Poziom kierowców jest większy w F1 nie ma wątpliwości, potwierdza właśnie ten wyścig gdy jeden z kierowców zapomniał jak sie prowadzi bolid na mokrej nawierzchni ;) Pieczar- Równie dobre wyścigi są w F1 a nawet lepsze,nawet dlatego że bolidy są szybsze.
TobaccoBoy, 05.07.2007 21:14 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Snake Plissken, czuć laika w tobie ;) (bez urazy). Neutralizacje to coś bez czego każda seria made from USA nie obejdzie sie (coś w Portland nie było ani jednej i wyścig był najnudniejszy w sezonie). Ja wtym siedzę jeszcze od czasów, gdy CART był tak wielkim zagrożeniem la F1, iż Bernie i FIA zakazały wpuszczania CART na tory, gdzie były/są wyścigi F1 pod groźbą wyeliminowania z kalendarza. F1 kocham za to, ze to królowa motosportu, ale akcji i wyrównania sznas daleko jej do CCWS.
F1 i CCWS jest jak dzień i noc. Fakt, ze CCWS najbliżej do F1 względem osiągów, ale to inna formuła serii. Tu są turbo, tu nie ma żadnych elektronicznych wspomagaczy (nawet układu kierowniczego), hamulce MUSZĄ być stalowe, jest p-t-p i są całkowicie inne standardy bezpieczeństwa i itp.
A co do klasy, w F1 jest wielu, którzy chłopakom z CCWS nie dorównują. Ktoś zapomniał powiedzieć, iż w CCWS nie ma TC i są stalowe hamulce, a opony sa o wiele mniej przyczepne niż w F1. . Każdy zawodnik, który miał styczność z oboma bolidami (CCWS I F1) mówi jasno - F1 jest wymagająca... fizycznie, mniej technicznie niż CCWS, gdzie wszytko jest w rękach zawodnika, a każdy błąd na trudnych technicznie torach może być ostatnim w karierze.
Ale co ja będę pisał. Wielu (nie mówię o tobie) nie polubi CCWS z jednego powodu - nie ma tam Kubicy ;p
[Sebek]F1, 05.07.2007 21:53[!]
Zgadzam się z Tobą TobaccoBoy.F1 oglądam już od paru ładnych lat , a CCWS od tego sezonu (przegapiłem pare wyścigów , ale to przez różnicę czasową ) i mniej więcej moge porównać obie te serie.Owszem formuła zawsze była lepsza , każdy kierowca chciałby tam jeździć , ale Champ Car wcale nie jest tak bardzo słabsza jak się niektórym wydaje ; amerykańska seria jest bardziej emocjonująca pod względem rywalizacji podczas wyścigu.Więcej sie po prostu dzieje.Co do kierowców to wcale nie ustępuja talentem kierowcom z F1.Tak jak napisał TobaccoBoy CCWS jest mniej zaawansowana technicznie , a co za tym idzie kierowcy muszą bardziej uważać i byc bardziej skoncentrowani.I ja wiem , że tam jeżdżą świetni kierowcy.
Lord Paweł, 05.07.2007 22:35[!]
Mysle, że F1 jest lepsza od CCWS, bo taki Doornbos nic w F1 nie zrobił, a tu wygrywa :P
wojtassss, 05.07.2007 22:38[!]
Niby to prawda co mowicie (Tobaccoboy i Sebek), ale jak wyjasnic fakt, ze to wlasnie kierowcy z CCWS chca trafic do F1 a nie odwrotnie? Tendencja jest taka ze Kto nie radzi sobie w F1 to trafia"na otarcie łez do Champ car, a Najlepsi kierowcy CCWS np. Burdais na testach F1 nie wygladaja zbyt ciekawie(czasy o 2-3 sek. gorsze od kierowcow F1). Nie twierdze ze to slabi kierowcy, ale daje to do myslenia....
villy, 05.07.2007 22:43[!]
Mam takie pytanie, czy Champ Car jest jeszcze gdzieś transmitowane.
[Sebek]F1, 05.07.2007 23:32[!]
Ja ogladam na kanale Eurosport , a powtórki na Eurosport 2.

wojtassss no bo tak jest , przecież napisałem , że F1 zawsze była uważana za lepszą , i że każdy kierowca chciałby w niej jeździć(przeczytaj jeszcze raz).A co do kierowców , to ciekawy jestem jak radziłby sobie przykładowo Alonso podczas dwóch czy trzech dni testowych w bolidzie CCWS.No ale prawda jest taka , że to co się komu podoba bedzie uważał to za najlepsze.Ja wyścigami interesuje się ogulnie (ale F1 najbardziej) więc ogladam wszystkie serie wyścigowe które moge i CCWS też mi przypadło do gustu , tak samo jak GP2 , czy wyścigi motocyklowe MotoGP .
im9ulse, 06.07.2007 08:33[!]
bylo pewnie ze Minardi wkoncu zaskoczy...w F1 brakowalo im kasy ,tutaj jest taniej.Liczy sie setup,fura a najbardziej strategia i kierowca...CCWS to inna baja niz F1...F1 od lat to porcesje producentow trzy teamy dziela i rzadza od lat Ferrari,McLaren i Renault ,reszta zalicza epizody. W CCWS mozna wygrac nawet zlomem ,w F1 TorroRosso czy Spyker maga pomazyc nawet o podium.

wojtasss -> CART/CHAMPCar/CCWS przechodzila w ostatnich latach rewolucje i powazne problemy , F1 od kilku lat jest stabilna finansowo ,organizacyjnie i wlasnosciowo...Ostatni kryzys dotyczyl chyba "odplywu fanow" w zwiazku z dominacja Ferrari ,no i moze jeszcze problem z podpisaniem ConAggr...Powoli powoli a w CCWS stawka sie zwiekszy ilosciowo i klasowo
TobaccoBoy, 06.07.2007 08:50[!]
"F1 od lat to porcesje producentow trzy teamy dziela i rzadza od lat Ferrari,McLaren i Renault ,reszta zalicza epizody."
- powiedz to sir Frankowi i Headowi ;p Z resztą się zgadzam mnie więcej. No bo c nie mówić, to wozy Coyne'a nawet z Sebką nie będą brylować. Po prostu rządzą zespoły które maja najlepszych kierowców i załogę...

Jak na razie CCWS trzyma się bardzo dobrze, a nowa formuła (brak owali, tylko tory drogowe i uliczne) doskonale się sprawdza. Jak na razie to wyścigi w CCWS są niemal non stop widowiskowe. nawet na owalach w IRL nie ma takich emocji. CCWS wróciło do ESPN, CBS i ABC (wcześniej NBS i Speed tv) co daje o wiele wieksze szanse w USA.
stanson1980, 06.07.2007 09:00[!]
Ktoś wcześniej wspomniał o częstych neutralizacjach i narzekał, że przez to wyścigi stają się nieprzywidywalne. Hmm... a ja się pytam czy wyścigi przewidywalne mogą być ciekawsze??? Daleko przykładu nie trzeba szukać - w "królowej" (tak, w cudzysłowie celowo) sportów motorowych jaką jest Formuła 1 od ładnych kilku lat wyścigi wyglądają tak samo - procesja gęsiego odbywająca się od startu do mety. Autentycznie można przy tym usnąć. I to ma być fajne? A jak już się zdarzy jakiś manewr wyprzedzania to tydzień o tym się pisze...
Oglądałem ostatni wyścig CCWS (przy okazji jeszcze raz dzięki TobaccoBoy za namiar, nie mam Eurosportu 2) w Kanadzie i powiem, że był ciekawszy niż wszystkie wyścigi Formuły 1 w tym sezonie razem wzięte. Piekna walka kliku kierowców o czołowe pozycje, wiele manewrów wyprzedzania. Dodatkowo pogoda spłatała figla, co jeszcze podniosło emocje. Rewelacja po prostu.
To, co mi sie najbardziej podoba w CCWS to fakt, że samochody są kompletnie pozbawione elektroniki, kierowca musi walczyć o utrzymanie takiej bestii w pożądanym torze jazdy, tu wszystko zależy od niego. Nadwozia i silniki (i to nie byle jakie!) są takie same, dzięki czemu rywalizacja jest dodatkowo emecjonująca. Liczą się umiejętności kierowców, dobre ustawienie bolidów i strategia. Wlaka zawsze jest piękna.
Cieszę się, że seria się "podniosła" po przejściowych problemach. Przyszłe sezony z pewnością będą coraz bardziej popularne. Może znowu Mosley będzie się bał wpuszczać ChampCary na europejskie tory. Czego serdecznie mu życzę :>
Przy okazji mam 2 pytania: czy Panoz DP01 jest nadwoziem na kilka najbliższych sezonów, czy w przyszłym będzie np. DP02, itp? I drugie: obiło mi się o uszy, że planowane jest zwiększenie maksymalnych obrotów silnika; czy to prawda, jeśli tak to o ile i czy faktycznie będzie się to odbijało na polepszonych osiągach?
boSS, 06.07.2007 09:11[!]
zobaczymy, teraz w F1 nie będzie TC to Bourdais zmłuci np. takiego Hamiltona nawet w tym Torro Rosso a w deszczu to juz w ogóle. HAM może pakować walizki
deZZember, 06.07.2007 09:20[!]
boSS, jesteś ignorantem, ale trudno, ludzie tacy jak Ty mądrzeją dopiero po fakcie ;)
TobaccoBoy, 06.07.2007 09:37[!]
"Przy okazji mam 2 pytania: czy Panoz DP01 jest nadwoziem na kilka najbliższych sezonów, czy w przyszłym będzie np. DP02, itp? "
Nie, DP01 jest na 3 lata, ale ma być ewaluowany co roku (by maksymalnie wykorzystać wszystkie możliwości bolidu) wiec jakieś zmiany co roku będą miały miejsce.
Czasy gdy co roku w CARt dostarczano nowe silniki (Honda, Toyota, Chevy, Ford-Cosworth itp)i nadwozia (Penske, Reynard i Lola)i rywalizowały minęły i jakos na powrót sie nie zanosi.

"drugie: obiło mi się o uszy, że planowane jest zwiększenie maksymalnych obrotów silnika; czy to prawda, jeśli tak to o ile i czy faktycznie będzie się to odbijało na polepszonych osiągach?"
Kalkhoven wspomniał, iz gdy będzie więcej zespołów, a inżynierowie Coswortha popracują nad zwiększeniem żywotności jednostek napędowych to podobno ma się zwiększyć obroty w okolice 14 k z przecinkiem + p-t-p co dałoby około 840-860 KM + 50 KM. To by dało CCWS niekwestionowana dominacje jesli chodzi o stosunek mocy do masy i w ogóle moc jesli chodzi o open-wheel. Obecnie sa najmocniejsi (F1 ma około 740 KM, a CCWS 750 KM, ale Panozy ważą około 650-700 kg - co zależy od toru, aF1 tylko 600 kg + paliwo), ale najlepszy stosunek mocy do masy ma F1 (coś w okolicach 1,2 - 1,3 KM na jeden kg masy)
im9ulse, 06.07.2007 15:31[!]
TB -> mea culpa zapomnialem to tlustych latach williamsa :( gardze soba...jednak to nie zmienia stanu rzeczy ze takie ekipy jak Jaguar,Jordan,Minardi,Midland,Spyker,TorroRosso czy szukajac wczesniej Stewart,SimTek,Pacific robia za tlo

"ale ma być ewaluowany co roku"
chyba ewoluowany :) jedna literka ale sens inny
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca