F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Max Mosley apeluje do prywatnych zespołów o poparcie zmian

Marek Roczniak, 10 lutego 2003, wyświetlenia: 1022<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Max Mosley w ubiegły piątek wystosował list do szefów wszystkich obecnych zespołów Formuły Jeden, w którym zwraca uwagę na duże znaczenie zaproponowanych podczas spotkania z 15 stycznia długoterminowych zmian, planowanych do wprowadzenia na przestrzeni kilku kolejnych lat. W chwili obecnej w wyścigach Formuły Jeden uczestniczy aż siedem koncernów samochodowych, jednak sytuacja ta może szybko ulec zmianie, gdyż dla tychże koncernów sport ten nie jest najważniejszy i w każdym momencie mogą się wycofać z uczestnictwa w nim. Aby zapewnić długoterminową stabilność Formule Jeden, trzeba umożliwić przetrwanie niezależnym zespołom, które nie mogą od tak wycofać się z uczestnictwa w tej serii wyścigowej, gdyż oznaczałoby to dla nich zamknięcie interesu. Los taki w ostatnim okresie spotkał już dwa nie mająca wsparcia ze strony wielkich koncernów zespoły – Prost i Arrows.

Najważniejszą rzeczą jest obniżenie kosztów związanych z wyścigami poprzez wyeliminowanie zbędnego sprzętu i niektórych procedur, a także wymuszenie długowiecznych komponentów i zezwolenie na wykorzystywanie komponentów opracowywanych i produkowanych przez inne zespoły. Dzięki proponowanym zmianom jeden koncern mógłby zaopatrywać w 2006 roku wszystkie zespoły w silniki po takich samych kosztach, jak tylko jeden zespół w najbliższym sezonie. Można to osiągnąć poprzez stosowanie silników, które musiałyby wytrzymać sześć wyścigów, przy czym silniki te nadal byłyby w stanie osiągać moc rzędu 700 koni mechanicznych. Pomimo obniżenia kosztów o ponad 90% zarówno kibice siedzący na trybunach, jak i widzowie przed telewizorami nie zauważyli by nawet najmniejszej różnicy. Ponadto bolidy stałyby się bezpieczniejsze, gdyż większość podzespołów do kresu swojego życia dochodziłaby 2-3 razy w trakcie całego sezonu, a nie co każdy wyścig, jak ma to miejsce obecnie.

Obniżenie kosztów możliwe jest również poprzez wyeliminowanie egzotycznych i zarazem drogich materiałów wykorzystywanych przez zespoły do produkcji niektórych podzespołów. Dzięki tym wszystkim zmianom możliwe stałoby się uczestnictwo 12 zespołów w wyścigach Formuły Jeden dalej na bardzo wysokim poziomie, nawet przy zaledwie dwóch wielkich koncernach samochodowych zaangażowanych w ten sport. Ponadto słabsze zespoły zyskały by wówczas szansę na odniesienie większych sukcesów. Na zakończenie listu Mosley wyraził nadzieję, iż jego treść zapoczątkuje konstruktywny dialog na temat przyszłości Formuły Jeden.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Mosley M.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca