F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegóły na temat nowych procedur obowiązujących w weekendy GP

Marek Roczniak, 14 lutego 2003, wyświetlenia: 940<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatnią środę wszystkie zespoły Formuły Jeden zostały poinformowane przez technicznego delegata FIA – Charliego Whitinga o procedurach, jakie będą obowiązywały w tym roku podczas weekendów Grand Prix. Oprócz całkowitej zmiany sposobu przeprowadzania kwalifikacji (dwie oddzielne sesje w piątek i sobotę od godziny 14:00 do 15:00, podczas których każdy kierowca będzie miał do zaliczenia tylko jedno okrążenie pomiarowe), wprowadzone zmiany w przepisach będą miały również wpływ na przebieg samego wyścigu. Po zakończeniu sobotniej sesji kwalifikacyjnej bolidy będą przechowywane w specjalnym miejscu zwanym parc ferme, gdzie mechanicy będą mogli sprawdzić ciśnienie opon, zdjąć karoserię, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła i podłączyć ewentualne urządzenia do chłodzenia. Możliwe będzie również wykonanie kilku innych prostych czynności, po czym wszystkie bolidy przejdą rutynową kontrolę i zostaną zwrócone zespołom, aczkolwiek do godziny 18:00 będą pozostawały pod ścisłym nadzorem kontrolerów. W tym czasie zespoły będą mogły przeprowadzać przeglądy techniczne pod kątem bezpieczeństwa, natomiast do wykonania innych czynności wymagana będzie specjalna zgoda delegata technicznego FIA. Po godzinie 18:00 bolidy ponownie zostaną przetransportowane do parc ferme, gdzie będą przebywały aż do godziny ósmej rano w niedzielę.

Wszystkie bolidy wyścig będą musiały rozpoczynać na oponach, na których jeździły podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej. Wymiana będzie możliwa tylko w przypadku stwierdzenia uszkodzenia którejś z tych opon, przy czym dopuszczalne będzie założenie innego zestawu opon, na którym przejechano co najmniej tyle samo okrążeń lub więcej. Co więcej, w bolidach najprawdopodobniej nie będzie można również uzupełniać zapasu paliwa przed rozpoczęciem wyścigu. Będzie to miało ogromny wpływ na dobór strategii, gdyż od ilości paliwa w baku zależeć będą zarówno czasy uzyskiwane na kwalifikacjach, jak i ilość okrążeń możliwych do przejechania w wyścigu przed pierwszą zmianą opon. W związku z tym niedzielna rozgrzewka zostanie zlikwidowana, przy czym pół godziny przed rozpoczęciem sobotniej sesji kwalifikacyjnej zespoły będą miały do dyspozycji 15 minut na ostatnie przetestowanie bolidów na torze. Ponadto użycie zapasowego bolidu możliwe będzie tylko w przypadku zniszczenia któregoś z podstawowych bolidów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca