F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Stewart: Cosworth raczej nie wróci do Formuły 1

"To byli wspaniali ludzie i niezwykle przedsiębiorstwo".
Mariusz Karolak, 10 listopada 2007, wyświetlenia: 2503<< | lista | T- | T+ | >>
Jackie Stewart uważa, że firma Cosworth raczej nie zaangażuje się ponownie w mistrzostwa świata Formuły 1 w roli dostawcy jednostek napędowych do bolidów.

Stewart wygrał trzykrotnie mistrzostwa F1, zawsze prowadząc bolid napędzany słynnym silnikiem Cosworth DFV. Ostatnio powiedział jednak, że z położonego w angielskim Northamptonshire przedsiębiorstwa odeszły kluczowe osoby na przestrzeni ostatniego sezonu, a więc firma ta raczej nie zamierza wracać do F1.

Cosworth był ostatnim niezależnym producentem silników w F1, który rozstał się z tym sportem po sezonie 2006, kiedy zespoły Williams i Scuderia Toro Rosso zdecydowały się na korzystanie z innych silników, odpowiednio Toyoty i Ferrari.

„To prawda, że firmy przychodzą i odchodzą, ale zawsze pozostanie pewien niesmak, że przedsiębiorstwo takie jak Cosworth, które wniosło do Formuły 1 tak wiele, nie mogło pozostać w tym sporcie.” – powiedział 68-letni Stewart gazecie Evening Telegraph. Mająca w przeszłości ścisłe związki z Fordem firma Cosworth w końcówce lat 90. zeszłego stulecia zaopatrywała w swoje silniki zespół Stewart, który zapewnił jej ostatnie zwycięstwo w F1 podczas deszczowego Grand Prix Europy w 1999 roku.

Słynny Szkot jest zdania, że Cosworth, który został sprzedany współwłaścicielom serii Champ Car – Geraldowi Forsythe'owi i Kevinowi Kalkhovenowi, gdy Ford pozbywał się zespołu Jaguara w 2004 roku, nie powróci już do Formuły 1. „Nie jest już możliwe, aby ta firma tu powróciła, a najbardziej szkoda mi tego, że tak wielu dobrych ludzi już odeszło. Jestem wielkim, naprawdę wielkim fanem Coswortha. Wygrałem 25 z 27 wyścigów Grand Prix F1 dzięki silnikom Cosworth. To byli wspaniali ludzie i niezwykle przedsiębiorstwo”.

Źródło: GrandPrixMagazine.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2023  Cosworth nie jest zainteresowany wejściem do F1
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
Tagi:
Cosworth
Ford
Stewart
Stewart J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 10.11.2007 15:56[!]
Prawda jest taka, iż w takim sporcie jak F1 przez wyścig technologiczny najwięcej tracą mali, ale zdolni. Nawet bez zamrożenia rozwoju silników nie mieliby kontraktu, bo nikt z nimi nawet nie negocjował.

Ale nie myślmy, iż Cosworth w ogóle zniknął - jest w CCWS, w Le Mans (niektóre zespoły), młodsze formuły, tunerowanie jednostek dla samochodów turystycznych czy GT to też jakiś sposób na istnienie w branży, bo w zasadzie po 2004 - gdy Ford sprzedał swój klejnot -0 klamka zapadła...
Sławek56, 10.11.2007 17:52[!]
Wielka szkoda! Ich największe sukcesy wiązane są właśnie z silnikami V8!!! Byli w tym doskonali.
gnt3c, 10.11.2007 17:52[!]
jakby byli dostatecznie zdolni TobaccoBoy...to by nie byli już mali...widocznie musieli być mniej zdolni (nie umniejszam ich sukcesów w silnikach v8...) od tych co są teraz duzi...faktem jest jednak tak jak mowisz ze jak juz sie z tego wyjdzie to niesposób wrocic...
TobaccoBoy, 10.11.2007 18:47[!]
gnt3c, w tym, rzecz, iz byli baardzo zdolni (ich V8 był najmocniejszy w 2006), ale nie mieli od 2004 2 rzeczy:
- wsparcia wielkiego koncernu (a jak wiemy rozwój technologiczny kosztuje i to nie mało)
- marki, która przyciągałaby sponsorów (Williams nie podpisał umowy z Toyotą, bo chciał lepszych silników, tylko, by AT&T, Lenovo i inni podpisali z nim kontrakt, a Cosworth dla nich nic nie znaczył).

W tym jest właśnie cały pies pogrzebany, F1 to biznes i niektóre rzeczy nie muszą być przyjemne, ale skuteczne....
ICEman, 10.11.2007 21:31[!]
Coswortha dobiło zamrożenie silników
Tomos, 11.11.2007 10:51[!]
a może Cosworth mógłby dostarczać silniki dla Prodrive, jeśli zespół sam zbudował by bolid.Kilku projektantów z doświadczeniem na razie nie pracuje w żadnym innym teamie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca