F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nelsinho twierdzi, że zakazanie kontroli trakcji to dobra decyzja

"Myślałem, że będzie bardzo ciężko, jednak byłem przyjemnie zaskoczony".
Konrad Házi, 26 listopada 2007, wyświetlenia: 2132<< | lista | T- | T+ | >>
Pełniący obecnie rolę trzeciego kierowcy w zespole RenaultNelson Piquet Jr twierdzi, że zakaz używania kontroli trakcji jest dobrą wiadomością, gdyż od teraz prowadzenie bolidu będzie zależało w większej części od umiejętności kierowcy. Wycofanie TC jest jednym z nowych punktów regulaminu Formuły Jeden na przyszły rok.

Nelson, jaka była twoja reakcja, gdy po raz pierwszy poprowadziłeś bolid z kontrolą trakcji?
„Byłem zaskoczony, jak łatwo prowadzi się bolid z takim wspomaganiem. Samochód był mniej nerwowy i można było agresywniej atakować krawężniki. Pozostawałem w linii i mogłem od razu wciskać pedał gazu do oporu. ECU odbierało i dozowało moc w zależności od dostępnej przyczepności. Było to bardzo dobre dla uzyskiwanych czasów, jednak nie wymagało od kierowcy dużego talentu”.

A gdy wsiadłeś już do bolidu ustawionego pod kątem sezonu 2008?
„Myślałem, że będzie bardzo ciężko, jednak byłem przyjemnie zaskoczony. Przeszedłem z serii GP2, w której mówiąc szczerze samochody używają dosyć dużej siły dociskowej i opon typu slick, jednak nie ma wspomagaczy dla kierowcy. Powoduje to, że musisz się mocno napracować za kierownicą – tyle mogę powiedzieć! W pewnym sensie prowadzenie bolidu F1 bez kontroli trakcji jest łatwiejsze niż oswojenie maszyny GP2. Prawdą jest też, że przesiadka na silniki V8 ułatwiła kierowcom F1 dostosowanie się do nowych warunków. Silnik V10 bez kontroli trakcji byłby brutalniejszy i trudniejszy w opanowaniu”.

Musiałeś dostosować swój styl jazdy do nowych realiów?
„Bolid na sezon 2008 będzie się prowadził zupełnie inaczej niż ten na 2007. Musisz znacznie bardziej uważać na swój tor jazdy, co było dotąd znacznie łatwiejsze. Musisz uważać na wszelkie uślizgi i na to, jak operujesz prawą nogą. Kierowcy będą mieli znacznie więcej frajdy z jazdy. Oczywiście czasy na początku nie będą tak szybkie jak wcześniej, jednak myślę, że z czasem zbliżymy się do poziomu choćby z zeszłego sezonu. Trzeba się po prostu przyzwyczaić do nowych ustawień i znaleźć dla siebie optymalne”.

Czy będziesz musiał zmienić także pewne parametry ustawień bolidu?
„Oczywiście! Trzeba dostosować bolid do tego nowego stylu jazdy. Koniecznością będzie zmiękczenie tylnego zawieszenia, aby uzyskać jak najwięcej przyczepności na wyjściu z zakrętów. Również zużycie opon będzie musiało być bardzo dokładnie monitorowane, zwłaszcza gdy będzie się jechać za rywalem i próbowało go wyprzedzić. Jedno, co trzeba powiedzieć, to że dobry samochód z kontrolą trakcji będzie nadal dobry i bez niej!”

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.10.2016  Piquet Jr zdobył pole position do wyścigu Formuły E w Hong Kongu
21.08.2014  Piquet Jr kierowcą China Racing w Formule E
20.08.2012  Piquet Jr. krytykuje obecnych kierowców Lotusa
24.06.2012  Piquet Jr wygrał swój pierwszy wyścig w serii NASCAR
02.03.2011  Piquet Junior wykluczył możliwość powrotu do F1
Tagi:
Piquet Jr N.
Renault
Jednolite ECU
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ziomek, 26.11.2007 14:19[!]
Oj coraz częściej się wypowiada, chyba ma już to miejsce w F1.
jędruś, 26.11.2007 14:51[!]
Po tym co ostatnio mówił Flaviusz to on ma miejsce w Renault nawet gdyby nie przyszedł do niego Alonso.
Wywalą Fisco na zbity ryj by go przyjąć...
sasza82, 26.11.2007 17:34[!]
No proszę taki młody Nelsinho a już rozumy świata pozjadał....jakoś M. Schumacher porównując jazdę V8 i V10 bez kontroli trakcji stwierdził, że o wiele gorzej prowadzi się ten pierwszy...co jak co ale bardziej wierzę na słowo siedmiokrotnemu mistrzowi świata
pari79, 27.11.2007 08:38[!]
Po prostu mamy rewię odważnych i perfekcyjnych kierowców jak przed każdym deszczowym GP (wszyscy lubią jak jest mokro :)), tylko później są problemy z dotarciem do mety o wyniku nie wspominając. Czekam na sliki, bo myślę, że to by mogło nieco zmniejszyć utratę TC
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca