|
|
|
|
|
|
FIA ograniczy użycie tuneli aerodynamicznych od 2008 roku |
WMSC przedstawiła szereg radykalnych decyzji dotyczących ograniczenia wydatków na rozwój. |
|
•Marek Roczniak, 7 grudnia 2007, wyświetlenia: 3860 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas dzisiejszych obrad w Monako Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) podjęła szereg radykalnych decyzji dotyczących ograniczenia wydatków na rozwój samochodów Formuły 1 od przyszłego sezonu. Obejmuje to przede wszystkim zapowiadane już jakiś czas temu ograniczenie użycia tuneli aerodynamicznych.
Od 2008 roku zespoły będą mogły korzystać tylko z jednego tunelu aerodynamicznego, który w dodatku będzie mógł być używany jedynie przez osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu. Ponadto maksymalna prędkość generowanego wiatru nie będzie mogła przekraczać 50 metrów na sekundę, dozwolone będzie tylko testowanie modeli w skali 60-procentowej i tylko jeden model będzie mógł być testowany na raz.
Kolejne ograniczenie to zakaz przeprowadzania prywatnych testów aerodynamicznych w linii prostej, jako że testy bolidów w skali rzeczywistej od tej pory będą mogły obywać się tylko na zaaprobowanych przez FIA obiektach testowych. Z kolei aby zapobiec oddelegowywaniu inżynierów pracujących dotąd w tunelach aerodynamicznych do pracy nad komputerowymi symulacjami (CFD), FIA zamierza wprowadzić ograniczenie liczby pracowników w tym obszarze, choć jeszcze nie ustaliła na jakim dokładnie poziomie będzie obowiązywało to ograniczenie.
Jakby tego było mało, wprowadzone zostaną także ograniczenia dotyczące stanowisk testowych w fabrykach zespołów, a także projektowania i wytwarzania zawieszenia, hamulców, systemów hydraulicznych, karoserii, balastu używanego do rozłożenia masy bolidu, testów na torach i liczby pracowników zespołu obecnych podczas wyścigów. Szczegóły dotyczące nowych ograniczeń zostaną przekazane szefom zespołów podczas spotkania zaplanowanego na 11 stycznia 2008 roku.
WMSC potwierdziła też, że System Odzysku Energii Kinetycznej (KERS), który zostanie wprowadzony do Formuły 1 z początkiem sezonu 2009 będzie 'zupełnie otwartą technologią'. Tymczasem jeśli chodzi o homologację silników, to do użytku w mistrzostwach w latach 2008-2017 dopuszczone będą tylko te jednostki napędowe, które zostaną dostarczone FIA jako wzór najpóźniej do 31 marca 2008 roku.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|