F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA ograniczy użycie tuneli aerodynamicznych od 2008 roku

WMSC przedstawiła szereg radykalnych decyzji dotyczących ograniczenia wydatków na rozwój.
Marek Roczniak, 7 grudnia 2007, wyświetlenia: 3860<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszych obrad w Monako Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) podjęła szereg radykalnych decyzji dotyczących ograniczenia wydatków na rozwój samochodów Formuły 1 od przyszłego sezonu. Obejmuje to przede wszystkim zapowiadane już jakiś czas temu ograniczenie użycia tuneli aerodynamicznych.

Od 2008 roku zespoły będą mogły korzystać tylko z jednego tunelu aerodynamicznego, który w dodatku będzie mógł być używany jedynie przez osiem godzin dziennie i pięć dni w tygodniu. Ponadto maksymalna prędkość generowanego wiatru nie będzie mogła przekraczać 50 metrów na sekundę, dozwolone będzie tylko testowanie modeli w skali 60-procentowej i tylko jeden model będzie mógł być testowany na raz.

Kolejne ograniczenie to zakaz przeprowadzania prywatnych testów aerodynamicznych w linii prostej, jako że testy bolidów w skali rzeczywistej od tej pory będą mogły obywać się tylko na zaaprobowanych przez FIA obiektach testowych. Z kolei aby zapobiec oddelegowywaniu inżynierów pracujących dotąd w tunelach aerodynamicznych do pracy nad komputerowymi symulacjami (CFD), FIA zamierza wprowadzić ograniczenie liczby pracowników w tym obszarze, choć jeszcze nie ustaliła na jakim dokładnie poziomie będzie obowiązywało to ograniczenie.

Jakby tego było mało, wprowadzone zostaną także ograniczenia dotyczące stanowisk testowych w fabrykach zespołów, a także projektowania i wytwarzania zawieszenia, hamulców, systemów hydraulicznych, karoserii, balastu używanego do rozłożenia masy bolidu, testów na torach i liczby pracowników zespołu obecnych podczas wyścigów. Szczegóły dotyczące nowych ograniczeń zostaną przekazane szefom zespołów podczas spotkania zaplanowanego na 11 stycznia 2008 roku.

WMSC potwierdziła też, że System Odzysku Energii Kinetycznej (KERS), który zostanie wprowadzony do Formuły 1 z początkiem sezonu 2009 będzie 'zupełnie otwartą technologią'. Tymczasem jeśli chodzi o homologację silników, to do użytku w mistrzostwach w latach 2008-2017 dopuszczone będą tylko te jednostki napędowe, które zostaną dostarczone FIA jako wzór najpóźniej do 31 marca 2008 roku.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
lakeman, 08.12.2007 13:29[!]
Player1 -> idea super, tylko że zaczęłyby się przekręty w podawanym budżecie i dochodach, co całkiem nieźle wychodzi w polskich władzach.
noonman1, 08.12.2007 13:34[!]
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że będzie trudniej dogonić Ferrari. Jak napisał genomar honda bedzie testowała w dwóch tunelach. Tak samo za pewne zrobi red bull. A jeżeli nowy Concord agreement będzie na reke Prodrive'a, to nastepna afera szpiegowska będzie dotyczyła projektów Mc'a znalezionych w biurku Jean'a Todd'a.

I D I O T Y Z M !!!
Nkh, 09.12.2007 01:00[!]
Kurna, niech FIA zakaże może jeszcze stosowania kół - niech na kwadratach jeżdżą. Po co rozwijać F1 skoro można ją cofać? W sumie to wyścigi kolarskie już mamy i jest ich dużo... niedługo pewnie i F1 do nich dołączy....
mutu, 09.12.2007 13:08[!]
Najlepiej niech komplet opon będzie jeden na sezon, gdy będzie 18 wyścigów w sezonie to zespoły będą mogły mieć 18 litrów paliwa, 1 litr na 1 wyścig, zamiast silnika pedały a zamiat włokna węglowego sklejka, taki wiejski tuning w najbardziej prestizówych wyścigach bolidów jednomiejscowych na świecie... i jeszcze przyda się zamiast tunelu suszarka albo wiatrak do chłodzenie w upalne dni, wtedy będą mieli bajeranckie te bolidy... ŻENADA!
Player1, 09.12.2007 21:19[!]
Buczo - wystawiając np 3 bolid (pisałem o dodatkowych km). Po drógie testy nie rozlicza się w mln a tysiącach $ więc nawet biedniejszy zespół na to stać. Po trzecie mogłyby zostać na danym torze przez 5-6 dni a nie jak teraz 3-4 dni, dodatkowy dzień testów nie jest tak kosztowny ponieważ zespół już jest na miejscu.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca