F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Coulthard krytykuje wycofanie pokrowców rozgrzewających

"Obawiam się o różnicę temperatur opon pomiędzy samochodami, szczególnie w kwalifikacjach".
Marek Roczniak, 12 grudnia 2007, wyświetlenia: 2476<< | lista | T- | T+ | >>
David Coulthard jest przeciwny wprowadzeniu zakazu stosowania pokrowców rozgrzewających opony w Formule Jeden począwszy od 2009 roku. Według Szkota nie tylko wpłynie to negatywnie na bezpieczeństwo podczas wyścigów, ale także zwiększy wydatki na testy.

Kierowca Red Bull Racing wyraził te obawy po ostatnich testach, podczas których zespoły wypróbowały po raz pierwszy jazdę na gładkich oponach typu slick ze zredukowaną aerodynamiczną siłą dociskową i bez rozgrzewania opon za pomocą specjalnych pokrowców przed wyjazdem z boksów. Wszystko to w ramach zasymulowania przepisów na sezon 2009.

„Poważnie obawiam się o różnicę temperatur opon pomiędzy samochodami, szczególnie w kwalifikacjach.” – powiedział Szkot autosport.com. „Rozmawiałem z kilkoma kierowcami i wszyscy mają podobne zdanie, że bez pokrowców rozgrzewających, jeśli wyjedziesz na tor i trafisz na inne samochody jadące pomiarowe kółka, to jest to dosyć przerażające – tak duża różnica jest w szybkości”.

Natomiast jeśli chodzi o wzrost wydatków na testy, to zdaniem Coultharda wynika to po prostu z faktu, że potrzeba rozgrzania opon na torze oznacza konieczność przejechania większej liczby okrążeń. „Będziemy musieli przejeżdżać więcej okrążeń niż jest to konieczne tylko w celu doprowadzenia opon do optymalnej temperatury. Myślę, że zakaz stosowania pokrowców rozgrzewających opony jest niedorzeczny.” – dodał w wypowiedzi dla ITV.

Wydaje się, że Techniczna Grupa Robocza F1 pierwotnie zaproponowała zakaz ich stosowania jako sposób na spowolnienie bolidów, ponieważ firma Bridgestone będzie zmuszona do wyprodukowania opon zdolnych do pracy w niższych temperaturach. Rezygnacja z pokrowców rozgrzewających powinna także oznaczać poprawę bezpieczeństwa, ponieważ zaprojektowane do takich warunków opony nie traciłyby zbyt dużo ciśnienia podczas obecności na torze samochodu bezpieczeństwa.

Coulthard twierdzi jednak, że różnica temperatur jest zbyt duża, a to może prowadzić do kolejnych sytuacji jak ta w 1994 roku na torze Imola, gdzie przyczyną tragicznego wypadku Ayrtona Senny było najprawdopodobniej właśnie zbyt małe ciśnienie opon, będące następstwem zbyt długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa.

» Zrozumieć Formułę 1: Pokrowce rozgrzewające opony

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2021  Coulthard: To Hamilton mógł być winny kolizji z Verstappenem
01.11.2021  Coulthard liczy na pozostanie Giovinazziego w Alfie Romeo
21.09.2021  Coulthard: Kariera Tsunody w F1 dobiegnie końca w 2022 roku
24.05.2021  Coulthard: Bottas mógł już usłyszeć, że nie zostanie w Mercedesie
04.05.2021  Coulthard: Stroll chce budować markę syna, a nie Astona
Tagi:
Coulthard D.
Red Bull
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 12.12.2007 14:33[!]
myslal indyk o niedzieli a w...przeca go nie bedzie w 2009 w F1 :) to co on sie martwi na zapas

"jeśli wyjedziesz na tor i trafisz na inne samochody jadące pomiarowe kółka, to jest to dosyć przerażające – tak duża różnica jest w szybkości"
a kto Ci czlowieku kaze odrazu pędzlowac ile fabryka dala ,jedz ostrozniej na kolku dojazdowym ,na nastepnym walnij hotlapa i spokoj...DC to ostatnio czlowiek z problemami :(
Phaedra, 12.12.2007 15:08[!]
Taki wiek, to w nomenklaturze F1 przeciez emeryt.
Ramzi, 12.12.2007 15:24[!]
im9ulse ,ale na toze wlasnie moga juz byc takie samochody ktory robia hotlapa i ktore rozgrzewaja opony ;]
patgaw, 12.12.2007 15:48[!]
oczywiscie ze ma racje.
Twarzer, 12.12.2007 16:13[!]
Phaedra, przeciez Coulthard ma dopiero 36 lat. Tyle ile Hill mial kiedy zdobywal swoj jedyny tytul mistrzowski w F1.
Pieczar, 12.12.2007 17:36[!]
Twarzer tylko że średnia wieku kierowców F1 bardzo spadła ostatnio. Obecnie 25 latków uważa się już za doświadczonych kierowców, a kiedyś w tym wieku dopiero się debiutowało w F1. Hill zadebiutował jeszcze później bo w wieku ponad 30 lat. Taki Ralf ma 32 lata i już odchodzi na emeryturę.
kunik15, 12.12.2007 18:03[!]
Ayrton Senna umarł bo pękł mu drążek kierowniczy;((
mutu, 12.12.2007 22:01[!]
Ma rację. To może być niebezpieczne i doprowadzić do wypadków, nawet śmiertelnych...
NEO86, 12.12.2007 22:22[!]
Zgadzam się z Coulthardem
Castaway, 13.12.2007 14:43[!]
Ech, kończ już waść i daj szansę młodym w F1. A od czasów Senny F1 się zmieniła
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca