F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Massa: Ferrari nie wybierze kierowcy nr 1 na przyszły sezon

"Strategia się nie zmieni. W 2007 roku wygraliśmy wszystko dzięki pracy zespołowej".
Konrad Házi, 29 grudnia 2007, wyświetlenia: 4214<< | lista | T- | T+ | >>
Partner zespołowy Felipe MassyKimi Raikkonen wygrał w tym roku mistrzostwa, jednak Brazylijczyk twierdzi, że Ferrari nie wybierze jednego faworyta na przyszły sezon, mimo że to Raikkonen będzie oficjalnie jeździł z numerem jeden.

„Strategia się nie zmieni.” – powiedział Massa brazylijskiemu portalowi Terra. „W 2007 roku wygraliśmy wszystko dzięki pracy zespołowej”. W swoim pierwszym sezonie bez Michaela Schumachera Ferrari zdobyło oba tytuły mistrzowskie. „Właśnie dzięki wspólnemu wysiłkowi zanotowaliśmy świetny sezon. Będziemy to kontynuować, skoro pomogło to nam wygrać mistrzostwa, to po co to zmieniać?”

Massa powiedział również, że nie przystąpi do pierwszego Grand Prix w 2008 roku czując się gorszym od Raikkonena, mimo że na jego bolidzie będzie widniał numer dwa. „Nieszczęśliwie miałem kilka problemów, które wykluczyły mnie z walki o tytuł w 2007. Teraz przygotowuję się już do następnego sezonu”.

Źródło: F1Complete.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Massa F.
Ferrari
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Buczo, 29.12.2007 10:07[!]
No cóż Felipe, dobry jesteś ale żeby zdobyć mistrzostwo musiałbyś liczyć na absolutną dominację Ferrari i sporego pecha Raikkonena.
DarkArt, 29.12.2007 10:17 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
"Ferrari nie wybierze jednego faworyta na przyszły sezon, mimo że to Raikkonen będzie oficjalnie jeździł z numerem jeden"
Trudno, zeby Mistrz Swiata F1 jezdzil z numerem 2... Massa ma jakies chore ambicje zostania Mistrzem. Ani nie jest wybitnie utalentowany, ani nie zachwyca sposobem jazdy, wyprzedzac tez nie umie. Klasyczny zbieracz punktow dla zespolu.
kLc!, 29.12.2007 11:28[!]
„W 2007 roku wygraliśmy wszystko dzięki pracy zespołowej”
Według mnie dzięki pracy zespołowej Ferrari o mały włos nie przegrało. Scuderia powinna dać jednemu kierowcy (czyt. Kimiemu) status pierwszego, tak jak to miało miejsce za czasów hegemonii Szumiego.
Ulver, 29.12.2007 11:32[!]
Bo on tak strasznie strasznie strasznie chce zostac mistrzem! Jego sprawa i nie nalezy nikogo krytykować za ambicję.
Poza tym chłopak grał zespołowo pod koniec sezonu i bardzo pomógł Raikkonenowi.
Nowy sezon pokaze, czy Felipe to material na mistrza.
marrcus, 29.12.2007 11:52[!]
eee chyba jednak troche umie wyprzedzać, Kubice wyprzedził i to jeszcze w deszczu ;p
Barti, 29.12.2007 12:00[!]
żal mi Felipe, w Ferrari po sukcesach Schumachera jest kierowca nr 1 i 2. Ostatni sezon miał wyklarować który to będzie. Fajny z niego gość...sympatyczny no i jest facetem nie tak jak te primadonny Hamilton czy nawet Alonso. Z Kubica prawie na ostatnim okrążeniu i zakończyli wyścig a później sobie gratulowali :)
kLc!, 29.12.2007 12:01[!]
@marrcus

ale przy okazji zaliczył wszystkie pobocza toru... :P

szkoda, że robert nie pokazał mu wtedy jak się szybko jeździ po zielonym xd
Anderis, 29.12.2007 12:03[!]
Nie no, że Massa nie umie wyprzedzać, to chyba lekka przesada. Pamiętacie Silverstone? Startował z alei serwisowej a dojechał na piątym miejscu, zatrzymał się dopiero za Kubicą :p

Myślę, że mimo wszystko Raikkonen będzie nieco faworyzowany przez Ferrari, ale Massa chyba nie musi się martwić o sabotaż na jego bolid, jeśli się będzie "zbyt dobrze" spisywał :p Pokazał już, że umie pracować dla zespołu, przecież gdyby nie jego współpraca z Raikkonenem na Interlagos, to Ferrari zostałoby "tylko" z mistrzostwem konstruktorów.
melex, 29.12.2007 12:29[!]
ja jednak uważam, że zespół powinien dawać szansę obu kierowcom (do momentu, gdy drugi będzie bez szans) - to jest uczciwe. i tak Ferrari chyba postępowało w sezonie 2007. to jest najlepsze dla atmosfery z zespole, choć może nie tak "dochodowe", jak "ty lecisz przodem, a ty spowalniasz resztę"
rafaello85, 29.12.2007 13:31[!]
Kimi jest o niebo, a może o dwa nieba lepszym zawodnikiem niż Massa! Powiedzmy sobie szczerze - polityka równego statusu obydwu kierowców po prostu się nie opłaca! Ja to wdzę tak - Kimi jest faworytem w Ferrari, a Felipe zostaje jego pomocnikiem. Zapewne tak właśnie będzie, tym bardziej, że Brazylijczyk stracił głównego sprzymierzeńca - Jeana Todta.
mutu, 29.12.2007 15:04[!]
rafaello85 ---> dlaczego uważasz, że polityka dwóch równych kierowców się nie opłaca ? Przecież gdy drugi będzie traktowany gorzej to rzadko kiedy będzie wygrywał wyścigi, a może w ogóle ich nie będzie wygrywał i niekoniecznie będzie stawał na podium, a więc punktów i dla siebie i co sczególnie wtedy ważne dla zespołu mało zdobędzie ,a w F1 liczy się każdy punkt. Oprócz tego z tego powodu mógłby odejść z zespołu bo by mu to nie pasowało, a team miałby prawdopodobnie problem ze znalezieniem innego kierowcy. W takim przypadku zespół łatwo mógłby utracić szanse na mistrzostwo konstruktorów, a tytuł zdobyłby tylko kierowca. Oczywiście jest to dla niego korzystne rozwiązanie, ale w przypadku nie utworzenia hierarchi kierowców jeden drugiemu mógłby się przyczynić do tytułu, a prócz tego regularnie np. na zmianę wygrywane wyścigi przez nich mogłyby zaowocować tytuł dla zespołu.
rafaello85, 29.12.2007 16:04[!]
mutu---> oczywiście, że bardziej sprawiedliwy jest równy status dla obydwu zawodników, ale spójrz wstecz. Kiedy to przyniosło wymierny skutek? Nigdy! Są dwie klasyfikacje: kierowców i konstruktorów. W przypadku klasyfikacji kierowców brak hierarchi wewnątrz zespołu kończy się zazwyczaj utratą indywidualnego tytułu, patrz na sezon 2007 i zawodników McLarena - obydwaj przegrali minimalnie swoje indywidualne mistrzostwo. Natomiast gdy panuje ścisła hierarchia tzn. kierowca nr 1 i kierowca nr 2, to zespół w dużej mierze skupia się na swoiim liderze, pod niego wszysto się szykuje aby mógł zawsze kończyć wyścigi na najlepszych pozycjach i walczyć o tytuł. To się sprawdza! Tak było w: Ferrari i Renault, dzięki czemu zawodnicy tych zespołów mieli trochę ułatwione zadanie w zdobywaniu tytułów mistrzowskich.
Ja też wolałbym żeby zawodnicy jezdzili na równych prawach, ale biorąc pod uwagę realia F1 - to się po prostu nie opłaca...
Amalio, 29.12.2007 16:37[!]
Moim zdaniem Massa nie ma stalowych nerwów co pokazał kilka razy w tym sezonie. Zaczyna wtedy popełniać błędy i kończy na słabej pozycji.
@Mutu, a czemu zawodnik NR2 musi mieć o wiele słabsze wyniki ? jeżeli ma spowalniać resztę to musi jechać przed nimi. I tu nie chodzi o zespoły takie jak Red Bull czy Toyota tylko McLaren lub BMW, więc wchodzi w grę na przykład drugie miejsce przynajmniej na starcie.
A jeżeli Massie by nie odpowiadała rola kierowcy nr2 niech odejdzie - wtedy Kubica dostanie dobry samochód :P
jędruś, 29.12.2007 18:50[!]
Massa w tym roku miał trudny sezon. Przychodząc w 2006 do Ferrari wiedział , że będzie numerem 2 i nic tego nie zmieni . A mimo to wygrał dwa razy. Był lepszy od Raikonena .
Gdy Schumi zakończył karierę , Massa przynajmniej teoretycznie był numerem 1 w zespole . Kimas mimo pierwszego występu w Ferrari pokonał go i to w dodatku na Brigstonach . Massa nie wytrzymał nerwowo i z początku prezentował się bardzo źle. Ale potem przyszła seria . Poczuł skrzydła i zaczął znów jeździć. Lecz mimo to Raikonen był od niego dużo lepszy.
Fellipe nie będzie w Ferrari kimś takim jak Fisco dla Alonso w Renault. Nie będzie też jak Rubens dla Michaela .
Lecz już komuś kto zdobył tytuł mistrza świata z pewnością należy się pierwszeństwo w zespole . I Massa musi się z tym pogodzić i pracować by być lepszym od Kimasa.
michal2111, 30.12.2007 00:03[!]
jędruś---> w 100% się z tobą zgadzam
jacek2601, 30.12.2007 21:33[!]
A ja w nigo wierze. W końcu to człowiek Ferrari. Z drugiej strony patrząc na niego no cóż przegrał w rywalizacji. Ferrari jest jak mafia - jedyna firma sprawiedliwa - zawiniłeś kula w łeb.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca