F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW Sauber F1.08 już jest

Filozofią przyświecającą nowemu samochodowi na sezon 2008 jest "radykalna ewolucja".
BMW Sauber, 14 stycznia 2008, zmieniony 14.01.2008 21:29, wyświetlenia: 13355<< | lista | T- | T+ | >>
W BMW Welt w Monachium BMW Sauber F1 Team oficjalnie zaprezentował dziś swój nowy bolid: BMW Sauber F1.08.

Dla dyrektora technicznego Willy'ego Rampfa filozofią przyświecającą nowemu samochodowi na sezon 2008 jest "radykalna ewolucja". Innymi słowy, już zeszłoroczne auto zapewniło inżynierom dobrą podstawę dla BMW Sauber F1.08, dzięki czemu nie musieli naprawiać niedoskonałości. Zamiast tego mogli wykorzystać zdobytą w czasie sezonu 2007 wiedzę i poświęcić całą energię na dalszy rozwój swoich pomysłów.

Inżynierowie skoncentrowali się na osiągnięciu jak największej wydajności aerodynamicznej i stabilnego balansu aerodynamicznego: im mniejsza strata docisku podczas skręcania, tym szybciej auto może jechać i daje kierowcy większą pewność. Poza tym sporo pracy poświęcono poprawieniu przyczepności mechanicznej – tak, by jak najlepiej wykorzystać standardowe opony – oraz zmniejszeniu masy różnych elementów, aby balast miał jak największy wpływ na rozkład masy.

Podczas gdy przepisy dotyczące aerodynamiki pozostają w 2008 roku bez mian, spore konsekwencje przyniosły dwie inne nowinki: wprowadzenie standardowej elektroniki (SECU) oraz wydłużenie żywotności skrzyni biegów do czterech weekendów Grand Prix. Ponieważ SECU nie pozwala na stosowanie kontroli trakcji, przyczepność mechaniczna i czułość przy przyspieszaniu zyskują na znaczeniu.

Najbardziej rzucającym się w oczy elementem F1.08 jest potężne przednie skrzydło. W związku z tym obniżeniu uległ nos samochodu, podobnie zresztą jak tył – który dodatkowo zwężono. Przeprojektowano osłonę silnika, wprowadzając nowe elementy aerodynamiczne. Kolejną zauważalną nowością są osłony felg.

BMW Sauber F1 Team zakończył już swoją fazę rozwojową. Motywacja jest silna, a cele ambitne: zespół celuje w swoje pierwsze zwycięstwo w trzecim sezonie startów w Formule 1. „Mierzymy wysoko.” – przyznaje szef BMW Motorsport Mario Theissen.

„Aby tego dokonać musimy poprawić się we wszystkich dziedzinach. Ostatnie dwa lata sprawiły jednak, że jesteśmy spokojni. Zarówno w 2006, jak i w 2007 roku osiągnęliśmy zakładane cele, zmierzamy w dobrym kierunku, a wszyscy w Monachium i Hinwil są skoncentrowani na wykonywanej pracy. Jeśli nasz postęp będzie trwał nadal, to i w sezonie 2008 zrealizujemy nasze plany”.

Zespół podejmie to wyzwanie z tymi samymi kierowcami, co w 2007 roku – Niemiec Nick Heidfeld i jego polski kolega Robert Kubica zasiądą w bolidach BMW Sauber F1.08 w 18 wyścigach GP składających się na tegoroczny kalendarz Mistrzostw Świata Formuły 1.

„Dosyć trudno jest określić cele i prognozować, ale mam nadzieję, że nasze plany wypalą i w 2008 roku będziemy w stanie wygrać pierwszy wyścig.” – mówi Heidfeld, który w 2007 roku zdobył większość punktów zespołu, dwukrotnie stając na podium. „Myślę, że powinniśmy posunąć się naprzód we wszystkich aspektach – zwłaszcza pod względem niezawodności – i będziemy wyciągać wnioski z popełnionych błędów. Rozwój jest kluczem do tego, co chcemy osiągnąć”.


Kubica dodaje: „Będę również chciał osiągnąć większą regularność w moim drugim pełnym sezonie w Formule 1. Nieukończone wyścigi i wypadek w Kanadzie – przez który nie mogłem wystartować w USA – kosztowały mnie sporo punktów w 2007 roku. W sezonie 2008 wszyscy musimy zrobić krok naprzód i wykorzystać każdą nadarzającą się okazję”.

Theissen wysoko ceni obu kierowców: „Mając Nicka i Roberta mamy silny i wyjątkowo zgrany duet. Dla naszego młodego zespołu, który w 2006 i w 2007 roku poza walką w Mistrzostwach Świata musiał przeprowadzać zmiany strukturalne i personalne, regularność jest ważnym aspektem. Wiemy, że ci dwaj kierowcy najlepiej wykorzystają to, co im damy. F1.07 był dobrym samochodem, ale biorąc pod uwagę nowe, dostępne dla nas środki, F1.08 powinien być jeszcze lepszy”.

Zobacz także:

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Prezentacje
Theissen M.
Heidfeld N.
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
gregoff, 14.01.2008 17:22[!]
No tak wysoko ustawione aby sponsorów było widać:) Pamiętajcie, że główny pakiet aero ujrzymy dopiero na pierwsze GP więc pewnie się pozmienia kilka rzeczy.
Freeze, 14.01.2008 17:25[!]
http://www.dzienn...Kubicy_to_bubel.html Odpadlo czy nie? Nie ogladalem prezentacji. Swoja droga to normalne ze cos moze byc nie tak - jak zwykle polskie media szukaja taniej sensacji...;/
Krajan, 14.01.2008 17:58[!]
@Freeze - niby tak - ale jesli rzeczywiscie Rampf powiedzial ze im sie ciagle sypie skrzynia biegow to porazka. Caly rok mieli na to zeby ja zrobic. Mercedesowi jednak nie posypala sie ani razu w poprzednim sezonie.
AdrianAdrian, 14.01.2008 18:17[!]
Czy F1.07 miało pod koniec sezonu tego garbia, czy jest on dopiero na prezentacji F1.08 ?
Szu, 14.01.2008 18:31[!]
Na zdjęciach z galerii f1wm.pl (ostatnie i 3 od końca) widać że F1.08 zgubił osłonę felgi
jędruś, 14.01.2008 19:06[!]
Adrian miał ten garb i do przecież od bardzo dawna .
Stash, 14.01.2008 19:26[!]
jest piękny.. cudo techniki ... chłopaki nie tylko zadbali o osiągi ale i o wygląd :D
pawelgkm, 14.01.2008 19:40[!]
http://www.f1wm.h...bums/bmw_f108/18.jpg Kubica na siedząco mierzy prawie tyle co Nick normalnie :P
wolf, 14.01.2008 22:11[!]
ciekawe czy maja przesuwany fotel kierowcy i regulowana pozycje kierownicy bo faktycznie wzrostem sie ''roznia'' :)
vero, 15.01.2008 00:31[!]
wolf sie popisałeś... ;p przeciez każdy bolid ma indywidualne ustawienia względem kierowcy
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca