F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Najważniejsze zmiany w BMW Sauber F1.08

Przedstawiamy przegląd najwyraźniejszych zmian w nowym samochodzie zespołu BMW Sauber.
BMW Sauber, 14 stycznia 2008, wyświetlenia: 9492<< | lista | T- | T+ | >>
Prezentacja nowego samochodu to jeden z najbardziej ekscytujących momentów dla każdego zespołu Formuły 1. Teraz tajemnice zostały wyjawione. Oto przegląd najwyraźniejszych zmian w nowym samochodzie Nicka Heidfelda i Roberta Kubicy.

Potężne przednie skrzydło, wąski nos

Wystarczy rzut oka na BMW Sauber F1.08 by stwierdzić, że jego przednie skrzydło jest imponujące. Zupełnie nowe, składa się teraz z trzech elementów. Zespół aerodynamików BMW Sauber F1 Team poświęcił na jego zaprojektowanie wyjątkowo dużo czasu; to przednie skrzydło wpływa na aerodynamikę całego bolidu. Tylko jeśli ten element będzie generował wyjątkowo dużą siłę docisku, samochód będzie idealnie zbalansowany.

Nos bolidu, który jest w tym roku zdecydowanie węższy od poprzedników, musi harmonijnie współpracować z przednim skrzydłem, co potwierdza dyrektor techniczny Willy Rampf: „Nie można traktować każdego z elementów osobno. Koniec końców najważniejsze jest, żeby wspólnie działały w optymalny sposób”.

Sekcje boczne jeszcze bardziej "cool", bezpieczniejszy kokpit

Sekcje boczne przeszły niewielkie zmiany kształtu i wielkości w celu dalszego polepszenia chłodzenia. Ponieważ sposób rozwiązania chłodzenia w F1.07 okazał się wyjątkowo efektywny, inżynierowie zdecydowali się podążać dalej obraną drogą przy konstruowaniu F1.08, optymalizując wymiary elementów. To pozwoliło na jeszcze większe podcięcie w tylnej części sekcji bocznych, umożliwiając wyjątkowo wydajny przepływ powietrza do tylnego skrzydła i dyfuzora.

Zmiany w wyglądzie kokpitu to efekt nowych wymogów dotyczących bezpieczeństwa. Mające za zadanie chronić głowę kierowcy ścianki wokół kokpitu musiały zostać podwyższone, aby poprawić bezpieczeństwo zawodnika w przypadku uderzenia przez bolid, który zostanie oderwany od podłoża.

Ultrawąski tył

Zmniejszenie wymiarów pokrywy silnika poprawia wydajność tylnej części bolidu. Wywietrzniki chłodzącego powietrza oraz "kominy" zostały zoptymalizowane w celu zniwelowania wszelkich zaburzeń osiągów w ekstremalnych warunkach wyścigu GP. Umiejscowienie systemu wydechowego wyjątkowo blisko silnika było kluczem do zbudowania wyjątkowo wąskiego tyłu. Dodatkowe skrzydło na pokrywie silnika oraz połączone z nim skrzydełka przed tylnymi kołami to nowe elementy samochodu na sezon 2008. Generują one nie tylko docisk, ale też poprawiają przepływ powietrza do tylnego skrzydła, które jest z kolei rozwinięciem zeszłorocznej wersji.

Osłony felg

Aerodynamika samochodu została ulepszona dzięki osłonom felg – zamontowanych na stałe w przednich kołach i ruchomych na tylnych. Ich zadanie jest takie samo – poprawić chłodzenie hamulców i usprawnić przepływ powietrza wokół opon.

Zobacz także:

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.08.2011  Toyota ujawnia szczegóły bicia rekordu na Nurburgringu
02.08.2011  Rywale Red Bulla kopiują 'pochylenie' bolidu RB7?
28.07.2011  Key: Nowe zasady dot. dmuchanych dyfuzorów wciąż mają luki
15.06.2011  Wyjaśnienie kwestii dmuchanych dyfuzorów
18.04.2011  Przegląd rozwiązań technicznych w obszarze wydechu (cz.2)
Tagi:
BMW
Prezentacje
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
deZZember, 14.01.2008 17:25[!]
kolejni osłony zerżnęli z Ferrari...
Wrzatek, 14.01.2008 17:53[!]
Skoro kolejni zerżneli to muszą być skuteczne :]
robertb, 14.01.2008 17:53[!]
ale tył mają mega....
zeby tylko nie mieli problemów z odkręceniem tych kółek :)
wartek, 14.01.2008 18:22[!]
zeby tylko ten waski tyl nie pomagal bolidom jadacym z tylu :)
chociaz o tym pomyslal juz zapewne kazdy zespol i kazdy tak projektuje tyl bolidu zeby generowac minimalny docisk autom z tylu :)
chociaz wydaje mi sie ze w poprednim sezonie najlepiej wychodzilo to renault.
nie wydawaly sie zbyt szybkie, a jednak bardzo trudno bylo je wyprzedzac
Castaway, 14.01.2008 18:22[!]
Wszystko pięknie, ale żeby się to przełożyło na dobre wyniki!
Podoba mi sie przednie skrzydło...super!
Matador, 14.01.2008 18:42[!]
Wygląda niesamowicie!! Żeby jeszcze niezawodne było! Jeśli nadal będzie się sypała skrzynia, to wszystkie wysiłki na marne...
sasza82, 14.01.2008 19:19[!]
Z tego co mówili do tej pory rozsypały im się już dwie skrzynie biegów podczas testów...swoją drogą nie wiecie czy to nowa konstrukcja czy raczej rozwinięcie/udoskonalenie ubiegłorocznej super &quot;niezawodnej&quot; skrzyni????
jędruś, 14.01.2008 19:27[!]
Musieli zrobić nową konstrukcję. Waga, rozmiary , chłodzenie, smarowanie się zmieniły więc to na pewno nowa konstrukcja.
Zykmaster, 15.01.2008 00:27[!]
Wartek-&gt; To nie profil tylu bolidu decydowal o tym ze ich nie dalo sie wyprzedzic.... Renault ma bardzo dobre silniki i osiagali bardzo dobre predkosci na prostych...

Mieszanina bedzie w tym sezonie... I duzo Walki.... ;) Renault, bmw, Ferrari i Ferrari(Mp-23)


Pozdro
mielony, 15.01.2008 21:25[!]
Skrzynia biegów to jedno... Ale ciekawe czy coś zrobią z filtrem powietrza, czy też wlotami do nich. W deszczowe GP Japonii obydwaj kierowcy narzekali na wode dostającą się do filtru powietrza i spadek mocy silnika po wznowieniu wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca