F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Champ Car: Walker przewiduje koniec serii

"Nie jestem w stanie przewidzieć, jak to się stanie, jednak myślę, że wyścigi Champ Car znikną".
Konrad Házi, 18 lutego 2008, wyświetlenia: 2148<< | lista | T- | T+ | >>
Niedawno pojawiły się plotki o możliwym bankructwie mistrzostw Champ Car World Series. Szef jednego z zespołów Derrick Walker przewiduje, że historia tej serii zbliża się ku końcowi.

Cały czas trwają negocjacje miedzy władzami Champ Car i Indy Racing League w sprawie połączenia obu seriali, jednak Walker nie jest przekonany, czy Champ Car zdoła przetrwać jeszcze jeden rok, jeśli rozmowy te nie posuną się do przodu. „Zanosi się na koniec Champ Car. Nie jestem w stanie przewidzieć, jak to się stanie, jednak myślę, że wyścigi Champ Car znikną.” – powiedział Walker agencji Associated Press.

Wiceprezydent serii David Higdon dementuje plotki o bankructwie: „Słyszymy takie plotki od piątku, jednak drzwi są cały czas otwarte i wszyscy normalnie pracują. Kontynuujemy nasze założenia i będziemy dalej działać jako Champ Car”. Walker twierdzi tymczasem, że niektóre zespoły nie otrzymały nagród pieniężnych za zeszły sezon i nie zdecydowały się przez to na wzięcie udziału w pierwszych przedsezonowych testach na torze Sebring, w zamian wybierając rozpoczęcie przygotowań związanych z przejściem do serii IRL na sezon 2008.

„Około miesiąc temu wciąż było kilka zespołów, które nie otrzymały nagrody pieniężnej i nie wiem, czy sprawa ta została załatwiona. Moja ciężarówka była w drodze do Sebring, jednak zawróciłem ją, ponieważ nikt w Champ Car nie potrafił powiedzieć mi, co się dzieje. Ukierunkowaliśmy się teraz na IRL i będziemy kontynuować nasze prace w tym kierunku dopóki ktoś mi nie pokaże, że kolejny sezon Champ Car naprawdę się rozpocznie. Modle się teraz o fuzję obu serii, jednak muszę być ostrożny. By móc wystartować w serii IRL, trzeba mieć ponad 1,3 miliona dolarów, a więc takie pieniądze musimy skądś zdobyć”.

Nie ma żadnych nowych wieści o połączeniu serii od kiedy szef IRL – Tony George powrócił z Japonii po rozmowach z Hondą. Miał on nadzieję, że uda się przesunąć datę wyścigu na torze Motegi, który planowany jest na 19 kwietnia, by umożliwić włączenie do kalendarze IRL wyścigu Champ Car, który miałby się odbyć 20 kwietnia na torze Long Beach. Przedstawiciel IRL – John Griffin powiedział: „Nasz zespół zarządzający powrócił niedawno z Japonii i zabiera się teraz do pracy by zobaczyć, co możemy zrobić w najbliższej przyszłości”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2008  Dennis i Bourdais oddają hołd Paulowi Newmanowi
21.04.2008  Champ Car: Power ostatnim zwycięzcą w serii
15.04.2008  IndyCar: Fittipaldi powróci w tym roku na tor Indianapolis
10.04.2008  Champ Car: Lista startowa finału serii ustalona na 20 miejsc
09.04.2008  Champ Car: Pizzonia powraca na ostatni wyścig tej serii
Tagi:
Champ Car

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 18.02.2008 11:03[!]
Źle się dzieje...
Artur2406, 18.02.2008 11:35[!]
Istonie źle się dzieje. Jak dla mnie to źle się stało, kiedy CART rozpadł się na IRL i ChampCar :/ Zespoły się podzieliły pomiędzy te dwie serie, tak samo kierowcy... Jak dla mnie to nie było dobre posunięcie. Trzeba powiedzieć jasno. Serie open-wheel w USA są w odwrocie :/ Widać to nawet po tym, że sami kierowcy wybierają NASCAR, spójrzcie tylko na składy ekip Sprint Cup na ten sezon...
Pussik, 18.02.2008 11:50[!]
1.3mln, tylko? o.O To w F1 faktycznie szasta sie pieniędzmi. IRL i CHamp Car nie są dużo wolniejsze, z budzet kilkadziesiąt razy mniejszy.
marcinek_com, 18.02.2008 11:55[!]
IRL nie powstał w wyniku rozpadu CART, ta seria działała już wcześniej i była jakby opozycją do CART. Założenie było takie, że wyścigi IRL miały odbywać się wyłącznie na owalach.
A co do fuzji, to jestem za, chodzi jedynie o to by nie wyeliminować wyścigów na torach normalnych, bo same owale wieją nudą.
Volk, 18.02.2008 12:41[!]
Bourdais w sama pore wskoczyl do F1 :)
Pieczar, 18.02.2008 12:49[!]
Dobrze by było, żeby się połączyli w końcu. To będzie najlepsze wyjście dla obu serii, bo jako 2 oddzielne są daleko w tyle jeśli chodzi o popularność w USA w stosunku do NASCAR. Dla CCWS jak narazie sprawa nie wygląda zbyt różowo, jeżeli nie dojdzie teraz do fuzji to wątpie czy nowy sezon ChampCara wystartuje...
TobaccoBoy, 18.02.2008 14:59[!]
Sprawa wygląda tak - rozmowy sa prowadzone, ale George stawia bardzo wygórowane warunki dla zespołów CCWS (mimo starych nadwozi Dallary i kasy na start) w postaci selekcji torów, likwidacji prestiżowej Atlantic Series oraz ukierunkowania wyłącznie na rynek USA jako nieoficjalna 4-ta dywizja NASCAR. Kształt rozgrywek IRL wyklucza karierę jakiegokolwiek zawodnika z tej serii (w tym Marco Andrettiego) w F1 (cytat Berniego - "Po co nam specjaliści od owali?").
IRL może trwać jako samodzielna seria zasilana gotówką z kasy George'a i jako przybudówka do Indy500, ale nie będzie stanowić poważnego partnera do rozmów dla nikogo (prócz IPS ;p)

Fuzja jest potrzebna, ale inicjatywa i możliwość do ustąpienia musi wynikać z obu stron, a nie jednej.

Artur, do edukuj się. CART i IRL powstały z rozpadu (w zasadzie secesji Indy500 i kilku mniejszych zespołów) IndyCar. C.A.R.T w 2004 zmieniło nazwę na Champ Car World Series, a IRL przez procesy sądowe wykradła nazwę IndyCar dla siebie (główna przyczyną był fakt, iz nazwa się wywodzi od toru Indianapolis, który jest koronnym obiektem IRL). Osłabienie CART nastąpiło w 2001-03, gdy z powodu słabych notowań na amerykańskim rynku, decyzji ESPN (pod naciskiem nowego włodarza ABC) oraz odejściu Penske'go i Ganassiego. To tego czasu CART był tak samo popularna serią (jesli nie bardziej) niz przed rozpadem.
Pieczar, 18.02.2008 16:33[!]
TobaccoBoy - a czy przypadkiem George nie zakazał po 2000 roku startu gości w Indy500 ? Z tego co się orientuję to to było głównym powodem odejścia zespołów do IRL.
TobaccoBoy, 18.02.2008 17:00[!]
Nie do końca. Chodziło o to, iż zakazał sprzedaży nadwozi dla zespołów spoza IRL. Do tego doszło prawo sponsorskie (reklamy fajek można było reklamować tylko w jednej serii) co spowodowało rokosz Penske'go. Chip zas uciekł, gdy budowa Chicagoland (jego toru) dobiegła końca, a CART przechodziło z owali na tory wyłącznie obu skrętne.
Mariusz, 18.02.2008 17:27[!]
TobaccoBoy chyba się mylisz w jednej kwestii, ponieważ piszesz, że w CCWS są stare nadwozia Dallary, a przecież jest nowy Panoz. No albo ja źle zrozumiałem tok Twojej wypowiedzi. ;-)
TobaccoBoy, 18.02.2008 17:58[!]
Za mało precyzyjne to ująłem - każdy zespół CCWS, który pójdzie na IRL dostaje stare nadwozia Dallary i 1,2 mln $ na wejście.

Nie wiadomo co z Cosworthem i Panozem.
ToshibaUser, 18.02.2008 18:27[!]
Powiem to raz jeszcze , choć znajdzie się masa takich którzy się ze mną nie zgodzą - gdyby nie Bernie i Max F1 mogła by już dawno podzielić taki los . Tymczasem F1 ma się dobrze , a konkurencja pada .
sneer, 18.02.2008 19:24[!]
Ha, czyli Sebek wiedział kiedy odejść....
jędruś, 18.02.2008 19:37[!]
sneer - chciał odejść już kilka lat temu , tylko nikt go nie chciał w F1 albo on nie chciał jeździć w słabych zespołach .

Przykro , że ta wspaniała seria się rozpada . Ale coż to biznes . Jak upada to nie należy go ciągnąć w nieskończoność .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca