|
|
|
|
|
|
GP2: Pietrow odniósł pierwsze zwycięstwo w Asia Series |
Podium uzupełnili Fairuz Fauzy i Jerome d'Ambrosio. |
|
•Bartosz Pyciarz, 22 marca 2008, zmieniony 31.01.2010 20:49, wyświetlenia: 3483 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Witalij Pietrow odniósł pierwsze zwycięstwo w azjatyckiej serii GP2 w bardzo chaotycznym wyścigu na torze Sepang w Malezji. Deszcz, który rozpadał się na początku wyścigu spowodował wiele nieprzewidzianych zwrotów akcji. Najpierw do okrążenia formującego nie wyruszył Karun Chandhok, który został zepchnięty bo boksów i wystartował z alei serwisowej. Później ten sam problem ale już na starcie do wyścigu dotknął zdobywcę pole position – Romaina Grosjeana.
W ten sposób na prowadzenie wyszedł Adrian Valles przed Bruno Senną i Sebastienem Buemim. Brazylijczyk popełnił błąd w trzecim zakręcie i powrócił na tor na ósmym miejscu. Za chwilę w tym samym miejscu doszło do poważnego karambolu, w którym uczestniczyło wiele samochodów. Parę zakrętów później z toru wypadł Marco Bonanomi, zabierając ze sobą po drodze Diego Nunesa i obaj uderzyli w stojący na poboczu bolid Alberto Valerio. Na torze pojawił się safety car, a na następnym okrążeniu sędziowie zadecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi.
Wyścig został zatrzymany na około 20 minut, a w tym czasie kilku kierowców zmieniło opony ze slicków na deszczowe. Po wznowieniu wyścigu w pierwszym zakręcie wypadł Bruno Senna i ugrzęzł w żwirowej pułapce, co oznaczało dla niego koniec wyścigu i szans na odrobienie straty punktowej do Grosjeana, który jechał na odległej 14. pozycji. W czasie gdy Valles i Buemi odjeżdżali reszcie stawki, rozgorzała walka o 3. miejsce między Fairuzem Fauzym, Ho-Ping Tungiem oraz Witalijem Pietrowem. Taka kolejność utrzymywała się bardzo długo. W tym czasie Grosjean awansował już na ósmą lokatę, a niedługo później poważny błąd Chińczyka oraz ładny manewr wyprzedzania Schleghelmilcha dał Francuzowi już 6 miejsce.
Kilka okrążeń później na zjazd do boksów zdecydowali się Fauzy i Davide Valsecchi. Obaj założyli slicki i początkowo wydawało się, że podjęli złą decyzje, bowiem podróżowali wolnym tempem, a w dodatku Malezyjczyk spadł na 14. miejsce. Jednak im dłużej trwał wyścig, tym więcej kierowców decydowało się na taki krok, m.in. lider Valles, Buemi oraz Grosjean.
Na 22. okrążeniu wyraźnie szybszy Buemi próbował wyprzedzić Vallesa, jednak Hiszpan nie chciał dać łatwo za wygraną i doszło do kolizji, w wyniku, której obaj kierowcy zakończyli udział w wyścigu. Wtedy liderem został Pietrow przed Fauzym. Kilka okrążeń później pech dotknął Grosjeana, który zderzył się z Milosem Pavlovicem i z poluzowanym wahaczem dojechał do boksu. Ku ogólnemu zdumieniu Francuz powrócił do walkę i ukończył wyścig na 9. miejscu.
Tymczasem podczas dublowania wolniejszych zawodników przez Fauzy'ego, niezbyt skory do współpracy był Diego Nunes, za co Malezyjczyk pokazał mu środkowy palec prawej ręki. Później Brazylijczyk za utrudnianie dublowania otrzymał karę stop & go. Siedem okrążeń przed metą walczący o 9. miejsce Hindusi Chandhok i Armaan Ebrahim zderzyli się w ostatnim nawrocie toru Sepang i zakończyli udział w wyścigu. Następnie Valsecchi uporał się z Kamui Kobayashim (walka o 4. miejsce) oraz Pavlovic pokonał Schleghelmilcha (walka o 7. miejsce).
Wyścig zakończył się zwycięstwem Pietrowa przed Fauzym oraz d'Ambrosio. Pozostałe punktowane pozycje zajęli Valsecchi, Kobayashi, Buurman, Pavlovic oraz Schleghelmilch, który do jutrzejszego wyścigu wyruszy z pole position. Krótszy wyścig już jutro o godzinie 4:30, z którego nie będzie relacji na żywo na antenie Eurosport. Retransmisja o godzinie 10:00 na kanale Eurosport 2.
Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu w Malezji można znaleźć tutaj.
» Klasyfikacje generalne GP2 Asia Series 2008
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|