F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zmieni zasady dotyczące kwalifikacji

Bolidy powracające do boksów będą musiały dokonać tego w czasie wyznaczonym przez FIA.
Marek Roczniak, 29 marca 2008, wyświetlenia: 4163<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) potwierdziła, że w związku z incydentem z ostatniej części kwalifikacji w Malezji zmieni zasady dotyczące okrążeń powrotnych do boksów.

Tydzień temu na torze Sepang Nick Heidfeld i Fernando Alonso natrafili na swoich ostatnich okrążeniach pomiarowych na grupę bardzo wolnych samochodów powracających do boksów, z których dwa McLareny toczyły się po optymalnej linii jazdy. Stworzyło to dość niebezpieczną sytuację i pojawiły się głosy, że konieczna jest modyfikacja przepisów, aby uniknąć tego w przyszłości.

Problem ma zostać rozwiązany poprzez narzucenie maksymalnego czasu, w jakim kierowca może pokonać swoje okrążenie powrotne do boksów. W ten sposób nie będzie już możliwe oszczędzanie paliwa poprzez bardzo wolną jazdę. Zasada maksymalnego czasu ma obowiązywać podczas wszystkich części kwalifikacji i będzie podobna do tej, jaka narzuca przejeżdżanie okrążeń zapoznawczych przed wyścigiem w drodze na start w 120% normalnego czasu okrążenia.

Rzecznik FIA powiedział serwisowi autosport.com, że zespoły zostaną wkrótce powiadomione o decyzji dotyczącej maksymalnego czasu przejazdu okrążenia: „Sprawa ta jest obecnie omawiana, a nasze wyjaśnienie dla zespołów i kierowców będzie takie, że samochody powracające do boksów będą musiały dokonać tego w czasie, jaki zostanie przez nas wyznaczony. To może być w przybliżeniu 120% 'normalnego' czasu okrążenia, co narzucamy w drodze na start, aby zapobiec wolnej jeździe w celu oszczędzenia paliwa”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fisico_F1_ASR, 29.03.2008 11:57[!]
powinno być 110%
temal, 29.03.2008 12:09[!]
obciach dla F1 że przepisów nie potrafią dobrze napisać, każdy kręci jak się da po co? Komercja i złodziejstwo nic więcej przypominają mi się lata 90 w polsce. Spryt i cwaniactwo wygrywa zawsze. Panów włodarzy powinni usunąć niech dadzą szanse innym niezależnym to przepisy będą normalne a nie ustawiane pod zawodników lub publike.
ToshibaUser, 29.03.2008 13:09[!]
Dobrze , że zrobili z tym porządek już teraz :)
Lepiej coś poprawić późno , niż wcale .
W MonteCarlo było by być może już za późno ...
twardy, 29.03.2008 13:28[!]
taaa, ciekawe jak ktoś "niechcący" lotkę zgubi na tym powrotnym okrążeniu, albo się uślizgnie. Czy zostanie zdyskwalifikowany?

Czasami myślę, że w FIA tylko chleją wódę, a pozniej spisują te przepisy...! Ciekawe, że nie przewidzieli wolniejszych powrotów do boksów w celu oszczedzania paliwa.
domanpraszka, 29.03.2008 13:31[!]
ciekawe co na to Hamilton powie he he he xP
jędruś, 29.03.2008 13:53[!]
Zobaczymy jak to się sprawdzi . Dalej jednak mogą być podobne sytuacje jak w Malezji . 120 % to i tak bardzo duża różnica i dalej bolidy mogą się spokojnie toczyć do boksów . Ale przekonamy się w Bahrajnie .
paolo, 29.03.2008 14:08[!]
Ciekawe jak będą mierzyć to "okrążenie" skoro po szybkim kółku kierowcy nie przejeżdżają przez linie start/meta. Mam nadzieję, że będzie to jasno określone bo znowu będą "wałki".
piotrektk, 29.03.2008 15:04[!]
@temal
Każde prawa muszą sprawdzić się w praktyce, jeśli coś jest nie tak - są poprawiane, a już nie wiem co tu ma do rzeczy ''komercja czy cwaniactwo''.
Falarek, 29.03.2008 15:07[!]
Do kolejnych przepisów tworzone są następne i następne... Przypomina to prawo w Polsce. Kompromitacja FIA aby do takich ***ół tworzyć jakiś przepis. Powinni ten przepis przenieść tez na okrążenie honorowe po wyścigu i uregulować je jakimś limitem czasu w końcu telewizja nie może długo czekać na podium i szampana.
marrcus, 29.03.2008 15:52[!]
to nie kompromitacja FIa tylko bezmyślność kierowcówco chcą oszczędzić paliwa na pół okrazenia, pojechaliby troche szybciej to by dużo wiecej nie stracili.
Lukas, 29.03.2008 16:05[!]
marrcus żarty to Ty masz niezłe :)
Sar trek, 29.03.2008 16:22[!]
W 2007 nie przewidzieli wypalania paliwa w Q3 , a teraz oszczędzania paliwa na okrążeniu zjazdowym.Ciekawe że przewidzieli to ostatnie na okrążeniu formującym.

Nie powinno się zmieniać przepisów w trakcie sezonu,ale tu chodzi o bezpieczeństwo więc się cieszę że chociaż coś wymyślili
rafaello85, 29.03.2008 19:50[!]
Ciekawe czy to załatwi problem?
kissinger77, 29.03.2008 20:34[!]
Szczerze mówiąc cała ta szopka z kwalifikacjami to jedna kupa śmiechu. Rzygać mi się chce jak widzę kolejne zmiany dotyczące kwalifikacji. Tak jak by nie mogło być jak kiedyś. Kwalifikacja w piątek, kwalifikacja w sobotę po jednej godzince i liczony lepszy czas i tyle. A wyścig to osobna sprawa. Anie jakieś Q1, Q2 i Q3, paliwa tyle i tyle, a na start tyle co zostaje po Q3 i tego typu ***oły, a teraz jeszcze 120 % czasu na dojazd do boksów - jasny gwint, w tej FIA to chyba jakaś kupa idiotów siedzi.
kimir, 29.03.2008 20:39[!]
A tu chyba sami geniusze piszą, którzy wszystko z góry wiedzą i przewidzą. Moim zdaniem to normalne, że ustalając nowy przepis nie przewidzi się wszystkich konsekwencji i dobrze jest, jeśli można błędy jeszcze w międzyczasie poprawić.
rmn, 29.03.2008 22:38[!]
ja bym bardzo chciał żeby wrócił format jednego okrążenia. Można wtedy popatrzeć jak kto jeździ. No ale faktycznie to nie jest medialne..
rafaello85, 30.03.2008 11:47[!]
rmn---> litości!!!! Wszystko tylko nie to:/ Od samego początku nie mogłem zdzierżyć tych jednookrążeniowych kwalifikacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca