F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą przed GP Kanady

Polak opowiada między innymi o wyścigu w Montrealu i o dotychczasowym przebiegu sezonu.
BMW Sauber & Maraz, 30 maja 2008, wyświetlenia: 6096<< | lista | T- | T+ | >>
Po sześciu wyścigach sezonu 2008 Robert Kubica zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców z 32 punktami na swoim koncie. Za tydzień powróci do Kanady, gdzie rok temu wyszedł bez szwanku z okropnego wypadku. W wywiadzie dla oficjalnej strony zespołu BMW Sauber, Robert opowiada między innymi o wyścigu w Montrealu i o dotychczasowym przebiegu sezonu.

Byłeś jednym z niewielu kierowców, którzy nie popełnili w Grand Prix Monako żadnych błędów. Daje ci to dodatkową satysfakcję?
„Raczej nie. Ok, to był trudny wyścig, zwłaszcza, że na torze było dużo wody, więcej niż się spodziewaliśmy. Warunki się ciągle zmieniały, nie było też jasne, jakie opony były najlepsze, musieliśmy ciągle się dopasowywać. Popełniłem parę niewielkich błędów – dwa czy trzy razy myślałem, że skończę na barierach – ale byłem w stanie utrzymać kontrolę nad samochodem. To był faktycznie bardzo ciężki wyścig i jestem szczęśliwy, że wybrałem dobre podejście, byłem konsekwentny i utrzymywałem dobrą prędkość. Wyzwaniem była również strategia i myślę, że to był dobry wyścig. W rezultacie zdobyłem ważne podium dla zespołu i dla mnie”.

Za tydzień Formuła 1 powraca do Kanady, gdzie miałeś w zeszłym roku fatalnie wyglądający wypadek. Jak radzisz sobie z wspomnieniami z tego wypadku?
„Nie muszę z niczym walczyć. Jedziemy do Kanady, na jeden z moich ulubionych torów. Oczywiście wszyscy wiedzą, co się stało w 2007 roku, ale nie muszę z tym walczyć, bo minął już rok, przez który jeździłem bolidem Formuły 1 nie myśląc o tym. W Formule 1 i sporcie motorowym ryzyko jest duże, ale nie mam żadnych negatywnych uczuć odnośnie Kanady. Po prostu jadę tam, tak jak na każdy wyścig, chcąc zdobyć jak najwięcej punktów”.

Czy ten wypadek zmienił coś w twoim życiu?
„Nie”.

Jaką rolę odgrywa w Formule 1 psychika? Macie jakiś specjalne przygotowania?
„Myślę, że psychika odgrywa ważną rolę w każdym sporcie, ale w Formule 1 ma szczególne znacznie. Popatrzmy na ostatni wyścig. Nawet w suchych warunkach Monako jest bardzo wymagające psychicznie, ale tym razem było jeszcze trudniej. Musieliśmy zachować koncentrację przez dwie godziny, jadąc pomiędzy barierami, na krawędzi, w ciągle zmieniających się warunkach. Monako jest najprostszym wyścigiem jeśli chodzi o przygotowanie kondycyjne, ale najcięższym psychicznie. Nie mam żadnego treningu umysłowego, ale próbuję się ciągle poprawiać i myślę, że mój poziom jest dobry. Najlepszym treningiem były dla mnie wszystkie wyścigi przeciwko dobrym kierowcom, gdy byłem młodszy. Myślę, że każdy jest swoim najlepszym trenerem umysłu, poprzez analizowanie i rozumienie naszych błędów i poprzez nasze podejście”.

Jak dotychczas masz fantastyczny sezon – co spowodowało, że byłeś w stanie poprawić się tak bardzo w porównaniu do zeszłego roku?
„Było wiele czynników, które wpłynęły na moje rezultaty w 2007 roku. Nie wydaje mi się, że poprawiłem się tak bardzo jako kierowca. Jednakże jest wiele zewnętrznych czynników, które uległy poprawie, zarówno w samochodzie, jak i poza nim. Wszystkie one ułatwiły mi życie, jeśli chodzi o ustawianie samochodu w taki sposób, w jaki bym sobie życzył i ogólnie mam teraz lepsze czucie samochodu. Rezultaty w tym roku pokazują tylko, jak duże trudności miałem w ubiegłym roku i myślę, że zmagałem się ze wszystkim znacznie bardziej, niż komukolwiek się wydawało. Jest tak wiele mały czynników, które mogą wpływać na twoje osiągi w Formule Jeden. Ubiegły rok był dla mnie niezwykle rozczarowujący, ale sporo się z tego nauczyłem i jestem zadowolony, że byłem w stanie tak bardzo poprawić osiągi”.

Czy uważasz się za kandydata do walki o mistrzostwo w tym roku?
„Nie wydaje mi się, ale oczywiście w Formule Jeden może się zdarzyć dosłownie wszystko. Zwłaszcza w ostatnich dwóch lub trzech wyścigach nie byliśmy tak konkurencyjni, jak na początku sezonu, kiedy byliśmy pomiędzy Ferrari i McLarenami. Ostatnio jednak trudniej jest im dotrzymać kroku. Spodziewam się, że walka o mistrzostwo rozegra się pomiędzy Kimim Raikkonenem, Felipe Massą i Lewisem Hamiltonem, ale jeśli zobaczę dla siebie szansę, to oczywiście postaram się dać z siebie wszystko. Moje podejście jest takie samo do wszystkich wyścigów: staram się wyciągać maksimum z samochodu i zdobywać jak najwięcej punktów”.

Montreal jest torem wymagającym średniej siły dociskowej. Czy według ciebie będzie on pasował bolidowi BMW Sauber F1.08?
„Montreal jest zupełnie innym torem w porównaniu z Monako, poza faktem, że do pewnego stopnia też jest to tor uliczny, gdzie poziom przyczepności ulega znacznej poprawie od jednej do następnej sesji. Jednakże tutaj poziom docisku aerodynamicznego jest znacznie mniejszy. Musimy zobaczyć, jak będziemy się tutaj spisywać. Jeździliśmy z relatywnie małym dociskiem w Turcji, gdzie nie byliśmy tak szybcy, ale zespół opracował specjalny pakiet aerodynamiczny na Montreal, dający średni docisk, który mam nadzieję zapewni nam mocną pozycję”.

Co robisz w wolnym czasie?
„Przygotowuję się do następnego testu lub wyścigu. Pracuję nad moją kondycją fizyczną, co robiłem zwłaszcza przed rozpoczęciem sezonu. Poza tym jednak lubię oczywiście zrelaksować się po wyścigu, aby odzyskać energię przed kolejnym. Lubię grać w pokera, pójść na kręgle, czy robić normalne rzeczy, jakie robią też inni ludzie”.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
BMW
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Banditto, 30.05.2008 13:12[!]
Co wywiad to zadają mu podobne pytania. Ja na jego miejscu powiedziałbym temu pismakowi żeby 'poćficzył' czytanie... <_<'
McMarcin, 30.05.2008 13:48[!]
"czy robić normalne rzeczy, jakie robią też inni ludzie” - ciekawe czy takie, jak Kimi Raikkonen ;).
Luki_F1, 30.05.2008 14:53[!]
Ten wywiad to chyba Dowbor przeprowadzał razem z Popielewicz(czy jak jej tam)!! A F1 to chyba oglądają 1 sezon xD
jaskulwwa, 30.05.2008 15:37[!]
Banditto dokładnie deja vu czy ja to już czytałem
jędruś, 30.05.2008 16:11[!]
Dobrze , że Robert nie myśli o wypadku z zeszłego roku .

Widać w pierwszej odpowiedzi jaki z niego skromy człowiek . Hamilton zaraz powiedział by , że był najlepszy i najszybszy .
sisiorex, 30.05.2008 16:19[!]
Ja jestem człowiekiem bardzi porzesądnym i wierzę w proroctwa i zbiegi losów :)

Miał wygrać w Monaco, ale los tak chciał (Lorenzo z nieba czuwał) że wygra pierwszy wyścig właśnie w Kanadzie, byłby to nieprawdopodobna historia. A potem , po pierwszej wygranej Polaka w F1 nadejdzie pierwsze zwycięstwo z Niemcami...

8 czerwiec 2008...
PINHEAD, 30.05.2008 16:38[!]
Dobrze że nie zapytali sie w jakim zespole jezdzi.

Luki F1 --> chyba masz racje.
dejv26, 30.05.2008 19:06[!]
popieram sisiorex to by była historia gdyby po zeszłorocznym wypadku Robert teraz wygrał w Kanadzie ;) Coś pięknego !!! :D:D a co do niemców to nie widzę innej opcji...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca