|
|
|
|
|
|
Toyota preferuje rozwój KERS w fabryce |
Japońska stajnia nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie. |
|
•Marek Roczniak, 29 lipca 2008, wyświetlenia: 2840 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef ds. silników w Toyocie – Luca Marmorini powiedział, że japońska stajnia będzie kontynuowała rozwijanie swojego Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) w fabryce. Według niego testowanie tego systemu w obecnym bolidzie nie dałoby specjalnych korzyści, gdyż TF109 będzie się znacznie różnił od swojego poprzednika.
„W chwili obecnej nasze prace rozwojowe mają miejsce tylko w fabryce, ponieważ KERS w 95% można opracować z użyciem stanowisk testowych.” – powiedział Marmorini. „Przepisy na sezon 2009 oznaczają, że TF109 będzie dość inny od TF108, tak więc nie widzimy specjalnych korzyści z testowania KERS na torze w obecnej fazie rozwoju”.
Marmorini przyznał też, że Toyota nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie. „Nie wyznaczyliśmy jeszcze takiej daty, ponieważ będzie to zależało od naszych postępów w pracach rozwojowych w fabryce. Przetestujemy KERS w samochodzie tylko wtedy, kiedy system ten spełni nasze rygorystyczne wymagania dotyczące osiągów i bezpieczeństwa”.
Skoro padło już słowo osiągi, to według Toyoty wczesna wersja KERS powinna dawać poprawę czasu okrążenia o około 0,1-0,3 sekundy (dodatkową moc można użyć przez około 6,5 sek./okr.), bez uwzględnienia następstw wynikających z rozłożenia ciężaru i rozmieszczenia tego systemu w bolidzie. „Na jednym okrążeniu kwestia poprawy osiągów w porównaniu do bolidu bez KERS jest wątpliwa, jeśli weźmie się pod uwagę problemy z rozłożeniem ciężaru, ale jeśli dysponuje się dobrą trakcją, KERS może ułatwić wyprzedzanie.” – dodał Marmorini.
Źródło: Toyota-F1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|