F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota preferuje rozwój KERS w fabryce

Japońska stajnia nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie.
Marek Roczniak, 29 lipca 2008, wyświetlenia: 2840<< | lista | T- | T+ | >>
Szef ds. silników w ToyocieLuca Marmorini powiedział, że japońska stajnia będzie kontynuowała rozwijanie swojego Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) w fabryce. Według niego testowanie tego systemu w obecnym bolidzie nie dałoby specjalnych korzyści, gdyż TF109 będzie się znacznie różnił od swojego poprzednika.

„W chwili obecnej nasze prace rozwojowe mają miejsce tylko w fabryce, ponieważ KERS w 95% można opracować z użyciem stanowisk testowych.” – powiedział Marmorini. „Przepisy na sezon 2009 oznaczają, że TF109 będzie dość inny od TF108, tak więc nie widzimy specjalnych korzyści z testowania KERS na torze w obecnej fazie rozwoju”.

Marmorini przyznał też, że Toyota nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie. „Nie wyznaczyliśmy jeszcze takiej daty, ponieważ będzie to zależało od naszych postępów w pracach rozwojowych w fabryce. Przetestujemy KERS w samochodzie tylko wtedy, kiedy system ten spełni nasze rygorystyczne wymagania dotyczące osiągów i bezpieczeństwa”.

Skoro padło już słowo osiągi, to według Toyoty wczesna wersja KERS powinna dawać poprawę czasu okrążenia o około 0,1-0,3 sekundy (dodatkową moc można użyć przez około 6,5 sek./okr.), bez uwzględnienia następstw wynikających z rozłożenia ciężaru i rozmieszczenia tego systemu w bolidzie. „Na jednym okrążeniu kwestia poprawy osiągów w porównaniu do bolidu bez KERS jest wątpliwa, jeśli weźmie się pod uwagę problemy z rozłożeniem ciężaru, ale jeśli dysponuje się dobrą trakcją, KERS może ułatwić wyprzedzanie.” – dodał Marmorini.

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
impr, 29.07.2008 17:37[!]
Podobno wprowadzenie slicków ma mniej-więcej wyrównać ograniczenie aero, dochodzi KERS i dalszy rozwój bolidów. Wychodzi na to, że w 2009 bolidy wcale nie zwolnią :)
Huckleberry, 29.07.2008 18:21[!]
I w związku z tym ja ich nie widzę w czołówce w przyszłym roku :)
Kara Nocny Cień, 29.07.2008 22:42[!]
Toyota będzie wysoko BMW nie wiadomo a renów 6-7
zanvoort, 29.07.2008 23:09[!]
Ten, kto nie zlekceważy rozwoju KERS może sporo nadrobić nad konkurencją. W tym upatruję szansy BMW na przyszły sezon.
Rob3rt, 30.07.2008 09:43[!]
Strata spowodowana przyrostem wagi bolidu to około 0.3-0.5 sekundy a zysk 0.1-0.3 wiec gdzie tu zysk biorąc pod uwagę brak wzrostu limitu wagowego?
Edit Wypadek BMW
http://pl.youtube.../watch?v=fzaQ-t1ojPU
Jensfan, 01.08.2008 13:10[!]
To jest takie gadanie... Wszyscy pracuja nad KERS bardzo mocno. Mnie sie wydaje, ze za rok i tak Ferrari oraz BMW beda w czolowce. Mam nadzieje, ze Mac odleci na dalsze miejsca :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca