F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kolejna próba odroczenia KERS nie powiodła się

Zabrakło jednego głosu, aby powiodło się przełożenie daty wprowadzenia KERS do F1 o rok.
Mariusz Karolak, 5 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3417<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie wszystkich dziesięciu teamów Formuły 1 spotkali się w niedzielę w "motorhomie" Toyoty, gdzie omawiano budzący coraz więcej wątpliwości system KERS. Próbowano między innymi po raz kolejny opóźnić wprowadzenie tego systemu do użytku, ale bez powodzenia.

Nie tylko część zespołów miała nieoczekiwane problemy w pracach nad rozwojem systemu do odzyskiwania energii kinetycznej, jaki ma wejść do F1 już w 2009 roku, ale pojawiły się też sugestie, że lepiej byłoby opóźnić datę wprowadzenia nowej technologii o jeden sezon, gdyż byłaby ona wtedy o wiele tańsza. Za takim rozwiązaniem optował przede wszystkim Flavio Briatore z Renault.

Na Hungaroringu sześć z dziesięciu zespołów zagłosowało za przełożeniem daty wprowadzenia KERS o rok na zasadzie dżentelmeńskiej umowy. FIA nie może nic zrobić, aby zmusić zespoły do wprowadzenia KERS już od kolejnego sezonu, jako że stosowanie tej technologii w 2009 roku jest według przepisów dobrowolne. Jednakże według zasad nowej organizacji FOTA, by jakiś projekt przeszedł przez głosowanie, potrzeba siedmiu głosów za w przypadku, gdy jest tylko dziesięć zespołów. Sugeruje się, że Williams i BMW Sauber – pomimo problemów tego drugiego z KERS na testach – to zespoły, które są najbardziej za wprowadzeniem tej technologii w sezonie 2009. McLaren i Honda to podobno pozostałe zespoły, które są wprowadzeniem KERS już w przyszłym roku.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 05.08.2008 11:17[!]
Williams, BMW Sauber, McLaren i Honda. Skoro są za KERS już w przyszłym roku, to chyba oznacza, że to są zespoły, które prowadzą najbardziej zaawansowane prace nad tym systemem :D
saya, 05.08.2008 11:35[!]
jak juz powiedzieli, ze wprowadzaja to teraz niech nie opozniaja... zespoly wydaly juz miliony euro na badania nad tym systemem =.= pozatym wprowadzi on ciekawy element do wyscigow, a jestem takze pewna ze do 2009 roku system bedzie w 100% bezpieczny
Volk, 05.08.2008 11:41[!]
Po wynikach BMW w ostatnich wyscigach widac, ze wiekszosc swoich zasobow przeznaczaja juz na prace nad przyszlym sezonem. Podobnie Honda i Williams. Stad nie powinno dziwic, ze chca KERSa od sezonu 2009.
jaszczur, 05.08.2008 12:27[!]
niech wprowadzaja... na pewno uatrakcyjni to zawody :) ja np. juz nie moge sie doczekac jak to bedzie wygladalo :) i strasznie mnie ciekawi nowy uklad sil w przyszlym roku :)
SpeedyGonzales, 05.08.2008 12:34[!]
BMW za daleko już poszło z tym systemem, żeby teraz odpuścić.
Maraz, 05.08.2008 12:57[!]
Autosport twierdzi, że tylko 3 zespoły nie chcą opóźnienia KERS: Williams, BMW Sauber i Honda, ale tak czy inaczej wystarczyło to, aby odrzucić tę całą umowę dżentelmeńską.
wald_mar, 05.08.2008 12:58[!]
no cóż każdy broni się jak może, bo wiadomo, że tak duże zmiany w przepisach sprawią, że zamiast bardziej wyrównanej walki, znów będziemy mieli sezon, jednego lub kilku zespołów które się lepiej przygotowały, czego wiadomo ci co są mniej zaawansowani nie chcą, co jest dla mnie zrozumiałe, choć obawiam się że zawsze przy tak radykalnej zmianie technologicznej jakieś zespoły będą w tyle, to nie uniknione ;))

ps. a mnie zaciekawiła fotka, ciekawe czy to faktycznie z tego spotkania, bo widzę że F.Briatore siedzi między dwoma przedstawicielami McLaren'a (tak myślę po reklamie firmy telekomunikacyjnej :P )
Maraz, 05.08.2008 13:00[!]
Nie, to jest fotka ze spotkania zespołów w Barcelonie - z Hungaroringu nie ma niestety.
mateuszj90, 05.08.2008 13:28[!]
Ja jestem za wprowadzeniem KERS już w 2009roku gdyż nie po to niektóre Teamy poświęciły swoje zasoby (BMW,Honda)żeby jacyś "maruderzy" teraz próbowali to zmienić .W pełni popieram przeciwników odroczenia o rok KERS.
Bartix, 05.08.2008 13:31[!]
Ciekawe kiedy zabiorą się za wycofywanie tej głupoty. Myślę że dłużej niż przez jeden sezon nie będą wozić tych akumulatorów. Postęp w wydaniu mędrców z FIA. :-)) Niech żyje centralne planowanie.
SoBcZaK, 05.08.2008 13:42[!]
no jak już sie jeden człowiek poświęcił i przyjał na siebie energie kersu to niech wprowadzą :P poświęcenie pójdzie na marne...
wald_mar, 05.08.2008 15:27[!]
jak dla mnie KERS zostanie na długo, bo jest to alternatywa dla systemów używanych w amerykańskich seriach, tyle że władze F1 wymyśliły, że będą się czymś różnić i pewnie promować ekologię :D

a co do terminu wejścia KERS, ja patrzę na to szerzej, bo jednocześnie z ograniczeniem całej tej rozbudowanej aerodynamiki, bo tak patrzę co się dzieje i dochodzę do wniosku, że w porównaniu do dawnych lat aerodynamika tak się zmieniła, że na wielu torach się nie da wyprzedzać nie tylko z powodu jego charakterystyki, ale też z braku tunelu aerodynamicznego, co kiedyś było najlepszą okazją do wyprzedzania, a teraz? wiele razy widać, było że nie da się jechać komuś na ogonie, zwłaszcza w zakrętach tak by wyjść zaraz za nim na prostej, bo aktualna konstrukcja tak zakłóca strumień powietrza, że pojazd zbyt blisko jadący ma problemy z przyczepnością...
a jak wrócimy do prostych konstrukcji znów zacznie się liczyć umiejętność jazdy i wyprzedzania kierowcy, a KERS będzie tylko dodatkiem ;))
mielony, 05.08.2008 17:16[!]
-> Maraz a może McLaren się "wstrzymał od głosu"? Była plotka, że sprawdzają na które tory byłoby lepiej z KERS a na które nie ma to sensu. Więc może są "w rozkroku". :)
KERS nie musi pochodzić od dostawcy silnika ale tak byłoby pewnie łatwiej. Tymczasem Wiliams chce KERS, Toyota (dostawca silnika) jest za opóźnieniem...
Uważam, że KERS w F1 to jednak niepotrzebna zabawka (i komplikacja). Ale jeżeli w 2009 ma być dowolność, to może kto chce niech stosuje i tyle. Zresztą inne zmiany mogą okazać się bardziej znaczące niż KERS. Wyjdzie w praniu...
rafaello85, 05.08.2008 17:35[!]
Ja też od dłuższego czasu jestem zdania, że KERS powinien zostać wprowadzony później, aby był czas na dokładnie jego dopracowanie.
MPOWER, 05.08.2008 19:18[!]
Zgadzam się z rafaello. KERS powinien być wprowadzony ale nie jeszcze teraz. Moim zdaniem powinni jeszcze nad tym popracować. To nic że już teamy wydali kasę na to. To co mają i czego się nauczyli zawsze mogą jeszcze dopracować albo na jakiś czas odłożyć na półkę. Nic w przyrodzie przecież nie ginie :)
mutu, 05.08.2008 22:36[!]
Ja jestem zdania, że te zespoły, które są bardziej zaawansowane w rozwoju powinny doprowadzić rozwijanie systemu do końca, a te, które jeszcze nie dowiedziały się odpowiednio dużo na temat nowej technologi, także powinny skończyć prace. Kiedy wszystkie zespoły skończą nad systemem prace ( szybsi poczekają na wolniejszych ), wtedy powinno się ustalić od kiedy system zacznie obowiązywać.
Rob3rt, 06.08.2008 07:30[!]
Masakra jakaś - proszę czytajcie "FIA nie może nic zrobić, aby zmusić zespoły do wprowadzenia KERS już od kolejnego sezonu, jako że stosowanie tej technologii w 2009 roku jest według przepisów dobrowolne" czy to jest nie zrozumiałe?. Kres jest dobrowolny więc jak ktoś nie chce to niech go nie stosuje!. Jeżeli rzeczywiście da komuś widoczną przewagę wszyscy się zmobolizują nad jego pracą. A nie tam lamęci płacz, że jestem za pzełożeniem. Wszyscy znali zmianą przepisów od dawna!.
wald_mar, 06.08.2008 07:59[!]
Rob3rt wiesz pewnie jest dobrowolny, ale ci co nie są gotowi boją sie, że w przyszłym sezonie dostaną baty od tych zespołów, które będą gotowe, i wyobraź sobie taką hondę która bije na głowe ferrari czy renault ;-)
Rob3rt, 06.08.2008 08:08[!]
wald mar
to ich problem nie nasz!. Dla mnie liczy się widowsko a to zapewne będzie większe!.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca