F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica ma nadzieję na powrót do formy w Walencji

Wywiad z kierowcą zespołu BMW Sauber przed Grand Prix Europy.
Paweł Zając, 21 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3480<< | lista | T- | T+ | >>
Patrząc na pierwszą połowę tego sezonu, Robert Kubica miałby trudność z wybraniem jakiegoś jednego ważniejszego momentu. Od pierwszego pole position w Bahrajnie do oszałamiającego, pierwszego zwycięstwa w Grand Prix Kanady, sezon 2008 był pełen sukcesów dla Polaka.

W czerwcu jednak nastąpiła zmiana, zespół BMW Sauber zanotował spadek wyników, a zamiast o miejsca na podium, krakowianin z trudem walczył o punkty w ostatnich wyścigach. Pomimo tego Robert widzi szansę na ostrą walkę w Walencji i pozostaje optymistą...


Robert, po tym jak zespół spodziewał się sukcesu, wyścig w Budapeszcie musiał być rozczarowujący. Szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział, że w niektórych fazach Grand Prix Węgier byliście najwolniejsi na torze. Jak podsumujesz to z punktu widzenia kierowcy?
„Kilka okrążeń po starcie samochód stał się bardzo trudny w prowadzeniu i według mnie ciśnienie w oponach było zbyt wysokie. W takich okolicznościach trzeba zwolnić, kiedy przyczepność i trakcja są bardzo niskie”.

Jakie to uczucie, kiedy zazwyczaj niezawodny samochód nie pozwala Ci walczyć?
„Niezawodność jest naszą największą zaletą, jednak nie jedyną. Dla kierowcy niezawodność jest problemem tylko wtedy, kiedy jej brakuje, inaczej nie myślisz o tym. Zamiast tego, kiedy ścigasz się i brakuje ci szybkości, zauważasz to i odczucia nie są dobre”.

Theissen powiedział też, że przyczyna można być ukryta gdzieś pomiędzy samochodem, ustawieniami, oponami, torem i warunkami na torze. Jak myślisz, gdzie leży problem?
„Cóż, moje czwarte miejsce na stracie pokazuje, że samochód nie był wcale zły na tym torze, a warunki w niedzielę były podobne do tych w sobotę. Tak jak powiedziałem, wskazał bym na opony. Były także pewne techniczne problemy, które mogły mieć wpływ na osiągi, jednak tylko częściowo”.

Po takim wyścigu zespół nie mógł cieszyć się i korzystać z wakacyjnej przerwy. Jakie informacje otrzymaliście na temat powodu spadku tempa?
„Nie odkryliśmy na Węgrzech, że nasz samochód stracił konkurencyjność względem innych zespołów. Mam nadzieję, że Węgry są punktem zwrotnym sezonu, bo ta sytuacja powoduje, iż muszę walczyć bardziej o punkty niż o podia. Zobaczymy, czy w Walencji będziemy wstanie powrócić tam, gdzie powinniśmy być”.

Wydaje się, że zdarzyło się to tak nagle. Nie było żadnych oznak w kwalifikacjach, że ósma pozycja to maksimum tego, co będziesz mógł osiągnąć. Kiedy uświadomiłeś sobie, że nie idzie zbyt dobrze?
„Po pierwszym pit stopie, kiedy okazało się, że nadal brakuje przyczepności”.

W Budapeszcie McLaren wyprzedził BMW Saubera w klasyfikacji konstruktorów. Z Ferrari na czele, drugim McLarenem i BMW na trzecim miejscu mamy teraz bardziej realistyczną kolejność w stawce?
„Tak, w ostatnich dwóch wyścigach zdobyliśmy tylko osiem punktów, a to stanowczo za mało. Ta tendencja przeniosła nas z powrotem do warunków z sezonu 2007, co na pewno nie jest celem zespołu”.

Teraz mistrzostwa przenoszą się na nieznany tor w Walencji. Każdy zespół i kierowca ma inny sposób, by poradzić sobie z tą sytuacją. Jak ty się przygotowywałeś?
„Widziałem kilka nagrań z wyścigu Formuły 3, jednak moje główne przygotowania zaczną się podczas pierwszego wolnego treningu”.

Co będziesz robił, kiedy przyjedziecie na tor?
„Przejdę jedno okrążenie po torze razem z moim inżynierem w czwartek. W piątek zrobimy więcej okrążeń niż zwykle – przypuszczam, że wszyscy zrobią”.

Jak Robert Kubica spędził przerwę letnią?
„Sporo gry w kręgle i trochę kartingu”.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
BMW
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dzbanek2, 21.08.2008 11:21[!]
Podziwiam tego kolesia.... nie tylko za jazde ale tez za te jego wypowiedzi :D
Szkot, 21.08.2008 12:53[!]
Nadzieja ponoć umiera ostatnia...
Darondi, 21.08.2008 13:21 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A tak w ogóle to znowu gadanie i gadanie, z którego można sobie guzik wywnioskować :]
jędruś, 21.08.2008 16:51[!]
Czy ja wiem czy to aż tak duży spadek formy ???
Kimi przecież w tym roku też był już dwa razy 6 w kwalifikacjach , a mimo to Ferrari nie nie spadło tak bardzo z formy .
Na Węgrzech są specyficzne , bardzo gorące warunki oraz specyficzna nawierzchnia . To w połączeniu ze złymi ustawieniami mogło dopełnić całego ,,efektu '' .

Według mnie podium w Walencji jest możliwe , choć jednak będzie o nie bardzo trudno zawalczyć . Tor jest jednak nowy i trzeba liczyć , że któryś z kierowców walczących o mistrzostwa , albo któryś samochód źle podpasuje tor i wtedy pojawi się naprawdę realna szansa na pudło .
Choć z drugiej strony trzeba uważać na bardzo groźną Toyote , które jest w naprawdę dobrej formie .
Maly-boy, 21.08.2008 18:10[!]
gadu gadu a i tak w wyscigach lament problemy itp ale wprost nie powiedza o tym ze w sumie w tym sezonie juz nie rozwijają obecnego projektu bolidu ,przynajmniej tak jak inni to robią
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca