F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Raikkonen: Jestem bardziej zmotywowany niż kiedykolwiek

Fin nie może się już doczekać powrotu do Spa, gdzie wygrał ostatnie trzy wyścigi.
Marek Roczniak, 28 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3562<< | lista | T- | T+ | >>
W związku faktem, że jego ostatnie zwycięstwo miało miejsce w kwietniowym Grand Prix Hiszpanii, nikogo raczej nie dziwi ostatnia fala krytyki pod adresem aktualnego mistrza świata Kimiego Raikkonena. Fin zapewnił jednak ponownie, że nie ma problemów z motywacją i sądzi, że ma cały czas szansę na obronę tytułu.

Po odpadnięciu z wyścigu o Grand Prix Europy w ostatni weekend, Raikkonen spadł w klasyfikacji generalnej kierowców za zespołowego partnera Felipe Massę na trzecie miejsce i traci obecnie 13 punktów do prowadzącego Lewisa Hamiltona. Jednakże w ubiegłym roku kierowca Ferrari odrobił jeszcze większą stratę i to w dość krótkim czasie, tak więc na sześć wyścigów przed końcem sezonu sprawa tytułu jest nadal otwarta.

„Życie byłoby znacznie prostsze, gdyby zawsze można było wygrywać.” – powiedział 28-letni Fin oficjalnej stronie zespołu Ferrari. „Jednakże czasami nie wszystko idzie po twojej myśli. Nie ma sensu płakać nad rozlanym mlekiem: co się stało, to się nie odstanie. To jeszcze nie koniec. Będę walczył o uzyskanie rezultatów, które chcę osiągnąć. Została jeszcze 1/3 sezonu i to wystarczy, aby się odegrać. Jeśli ktoś ma wątpliwości odnośnie mojej motywacji, to mogę powiedzieć tyle: chcę wygrać bardziej niż kiedykolwiek!”

Poza koniecznością zniesienia czteromiesięcznego oczekiwania na kolejną wygraną, Raikkonen musi także radzić sobie z krytyką jego słabej postawy w kwalifikacjach. Swoje ostatnie pole position zdobył w czerwcu w Magny-Cours, a od tamtej pory nie zakwalifikował się na wyższej niż trzeciej pozycji. „Sporo mówi się o moich problemach w kwalifikacjach, ale prawda jest taka, że w kilku ostatnich grand prix – na Węgrzech i w Niemczech – popełniłem kilka błędów i musiałem startować z szóstej pozycji. W Walencji do trzeciej pozycji zabrakło mi ułamku sekundy”.

Raikkonen, który będzie testował jutro na Monzy, rozpoczął już przygotowania do nadchodzącego Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps i już nie może doczekać się ponownego startu na nim. „Uwielbiam ten tor.” – przyznaje. „Chciałbym móc ścigać się tutaj na okrągło przez cały rok. To najlepszy ze wszystkich torów i mam nadzieję, że będę miał samochód pracujący tak, jak bym sobie tego życzył. Dam z siebie wszystko, aby wygrać tam ponownie”. Fin wygrał ostatnie trzy wyścigi Formuły 1 na torze Spa-Francorchamps.

Czasy uzyskane w czwartek do godziny 12:30 na torze Monza (5,793 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:22,621   49 
2.Nico Rosberg Williams Toyota FW30 1:22,879 +0,258 40 
3.Sebastian Vettel STR Ferrari STR3 1:23,424 +0,803 47 
4.Felipe Massa Ferrari F2008 1:23,445 +0,824 43 
5.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23 1:23,588 +0,967 40 
6.Fernando Alonso Renault R28 1:23,606 +0,985 49 
7.Adrian Sutil Force India Ferrari VJM01 1:23,823 +1,202 54 
8.Mark Webber Red Bull Renault RB4 1:23,936 +1,315 51 
9.Jarno Trulli Toyota TF108 1:24,452 +1,831 29 
10.Rubens Barrichello Honda RA108 1:24,695 +2,074 51 
Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Monza można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, my.ing-renaultf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.
Ferrari
Testy
Monza

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Corte, 28.08.2008 12:43[!]
WoW Heidfeld na czele. No widze, że BMW będzie konkurencyjne choć to tylko testy :]
rafaello85, 28.08.2008 12:57[!]
Mam nadzieję, że tym razem nie skończy się tylko na zapewnieniach! To już jest TEN moment w którym Kimi musi cisnąć ile fabryka dała i w każdym wyścigu do końca sezonu zdobywać jak największą liczbę punktów. Spa jest torem na którym Fin czuje się świetnie, ponadto ten obiekt bardzo odpowiada włoskiej stajni. Mam przeczucie, że tu nastąpi wielki comeback Raikkonenan i począwszy od wyścigu w SPA, Fin będzie szedł "jak burza" już do samego końca sezonu:)))
Mati93, 28.08.2008 12:58[!]
Heidfeld na czele chyba wziął do serca rozmowę z Doktorkiem że jeśli się nie poprawi do papa z BMW
Ale właśnie to i tak zwykłe testy....
kuba, 28.08.2008 13:03[!]
rafaello85 oby oby ;) Tylko ja na ten wielki comeback już czekam i czekam :P Żeby się nie okazało ,że juz za późno. Te nieszczęsne kwalifikacje... :/ Od czasu GP Francji to Kimi nie pokazał właściwie zadnego dobrego poziomu :( Jeszcze nie dośc ,że kwalifikacje nie idąza dobrze to często traci pozycje na starcie... Zostało 6 wyścigów - patrząc na poprzedni sezon wiemy, że jeszcze dużo moze się zmienić ;)
Aquos, 28.08.2008 13:35[!]
Mam nadzieję, że Kimi wróci do swojej normalnej dyspozycji (taki kierowca w końcu musi się przebudzić). Obawiam się jednak, że obrona tytułu będzie trudna. Choć Ferrari tego nie przyzna, to mam podejrzenie, że będą chcieli wykorzystać obecną sytuację, aby dać wygrać tytuł Massie, za jego wierność i oddanie z jakim godził się dotąd na rolę kierowcy nr 2, którego główną rolą było (nie oszukujmy się) wspieranie zespołowego kolegi w drodze do sukcesu. Teraz, gdy Raikkonen sam niejako to sprowokował słabszymi występami, nadarza się idealna okazja, aby wynagrodzić Massie sezony spędzone u boku Schumiego i Kimiego. Ten pierwszy nie pozostaje tu z resztą bez znaczenia, bo sądzę, że mocno lobbuje w teamie na rzecz Massy.
O2, 28.08.2008 13:40[!]
i tak dostanie od massy jak zwykle. jestem zmotywowany.. bla bla bla
Jędruś, 28.08.2008 14:04[!]
Kimi o tym , że jest zmotywowany i chcę bardzo dobrych rezultatów mówi już od dosyć dawna .Jak na razie nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów .

Po najlepszym weekendzie w jego karierze ( GP Hiszpanii ) przyszło nagłe załamanie formy , które trwa z małą przerwą od Monako . Właściwie ostatni raz nawiązał wyrównaną walkę z Massą podczas GP Francji .

To już ostatni dzwonek . ostatnio 1/3 część sezonu . Kimi zamiast bronić wywalczonego przed rokiem tytułu dużo tylko gada . Musi to co mówi przełożyć na jazdę . A to już nie jest takie proste.

Strata do Hamiltona nie jest duża . Mclaren jest jednak w bardzo dobrej formie i małą bardzo mało awaryjny bolid. Ferrari ma natomiast problemy z silnikiem i często tracą punkty .
leon, 28.08.2008 14:29[!]
Sama motywacja nie wystarcza , trzeba być szybszym i skuteczniejszym od rywali .
farkf1, 28.08.2008 14:37[!]
Moim zdaniem Kimi jeszcze długo się nie obudzi, ale jak już to się stanie to na całego i trudno będzie go doścignąć przez jakiś czas. Tak mi się wydaje.
sebas, 28.08.2008 14:39[!]
Aquos> przeczytaj proszę jeszcze raz to co napisałeś a potem dobrze się zastanów zanim napiszesz coś podobnego ponownie. Ja nie zauważyłem nawet przez ułamek sekundy żeby Massa był nr 2. Oni są traktowani zupełnie równożędnie, na tym polega ich siła. W zeszłym roku Felipe nie mając szans na tytuł pomógł Kimiemu, równie dobrze teraz może być odwrotnie. Pisząc takie rzeczy umniejszasz ostatnie sukcesy Massy, na które zapracował co widać gołym okiem. To co wypisujesz jest prawdą gdy będziemy mówić o McLarenie. Chyba zapomniałeś o ostatniej fali krytyki w stosunku do Felipe, dlatego że kiedyś coś nie wychodziło tak jak powinno. Całe szczęście, że Ferrari ma dwóch równorzędnych i równouprawnionych kierowców, bo jak jednemu coś nie wychodzi to jest drugi. Dzięki temu obaj się liczą w walce o tytuł i w kluczowym momencie jeden drugiemu może pomóc. Gdyby w Mc Hamilton miał nagle słabszy okres to by było pozamiatane
sivy123, 28.08.2008 15:14[!]
jeszcze sie zdziwicie jak kimi na koniec roku bedzie przed massa .(pamietam komentarze szczególnie wlochow na temat massy po gp Wielkiej B. ze jest juz skonczony w ferrari) nie bez powodu kimi jest mistrzem a nie masa. zreszta i tak to bedzie walka o 2 miejsce.
macrocosm, 28.08.2008 15:20[!]
Ja juz boki zrywam od tych tekstów, którymi częstują nas admini tej stronki. Co tydzień to samo: Kimi jest zmotywowany jak nigdy, Kimi: nadal chcę jeździć w F1, to dopiero połowa sezonu, to dopiero 2/3 sezonu, Kimi to, Kimi tamto. Tyyyyle gadki a wyniki zerowe. Jak jeszcze widzę jego zdjęcia obok artykułów przedstawiające miny w rodzaju: "chce mi się spać" lub "co ja tutaj jeszcze robię?" to nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to ostatni jego rok w F1.
Aquos, 28.08.2008 15:27[!]
sebas -> chyba nie oglądasz F1 od 2 sezonów, prawda? Ten sezon jest inny, to prawda ale nie za sprawą polityki zespołu, a sytuacji, którą wykreowała słaba dyspozycja Raikkonena. I w żaden sposób nie umniejsza to osiągnięć Massy. Powiedziałbym nawet, że przeciwnie. Gdyby nie klarowna rola drugiego kierowcy w Ferrari, to Filipe miałby szansę osiągnąć więcej. We wcześniejszych sezonach było wyraźnie widać co należy do jego zadań. To zresztą nic nowego. Kilka lat temu Barrichello, rozgoryczony po jednym z ewidentnych team orders, nawet wygadał się w wywiadzie, że ma wręcz zapisane w kontrakcie, że ma ułatwiać wygrywanie Shumacherowi (poszperaj na Youtube, a na pewno znajdziesz nagranie). Massa miał identyczne zadanie. Drugi kierowca w Ferrari może jeździć jak chce, pod warunkiem jednak, że nie przeszkadza to liderowi zespołu, a kiedy trzeba, ma mu wręcz oddać pozycję.
impr, 28.08.2008 15:41[!]
Nawiązując do wypowiedzi Aquosa - oto wypowiedź ta Barrichello: http://www.youtub...&feature=related
michal2111, 28.08.2008 16:31[!]
Kimi gada, gada i gada. Najwyższy czas przejść do czynów. A na Spa-Francorchamps Kimi wygrał 3 ostatnie wyścigi. Tam trudno go pokonać.
sebas, 28.08.2008 18:55[!]
Aquos> nie porównuj sytuacji Barichello do Massy, to są dwie różne historie. Gdy Massa jeździł z Schumacherem w 2006 to dopiero wchodził do zespołu w którym Schumacher był od 10 lat i rozgrywał swój ostatni sezon. Potem przyszedł Kimi i jeżdzili jak równy z równym do momentu gdy Felipe stracił szanse na walkę o tytuł i wtedy pomógł
Raikonenowi, który i tak miał dużo szczęścia ( Hamilton push the button). W tym sezonie natomiast nie ma mowy o podziale na kierowców 1 i 2. Dowodem na to są wypowiedzi starych pryków związanych z Ferrari, cytowanych na tym forum (poszukaj) , którzy mówili że Ferrari musi się zdecydować na kierowcę nr.1 ( wg. mnie to byłby błąd). Z resztą sam Dominecali powiedział, że obaj są na tych samych prawach i sami wiedzą co mają robić. A poza tym powiedz kiedy to Felipe musiał oddać pozycje Kimiemu?
mielony, 28.08.2008 21:05[!]
Nie można twierdzić, że wprost oddał ale pod koniec ubiegłego sezonu w zasadzie jawnie stwierdził, że jak bedzie możliwość to pojadzie dla Kimiego (sam nie miał już szans na MŚ). No i w GP Brayzylii ("domowy" dla Felipe...):
Przyblokował Hamiltona po starcie - Kimi przeszedł z 3. na 2. miejsce (dobra, przypadek).
Pod koniec 2. przejazdu popełnił błąd dzieki czemu Kimi bardzo się się do niego zbliżył, co przed postojem miało znaczenie.
Na 2. pit-stop zjechał prawdoopodobnie nieco wcześniej i wyjechał za Kimim. Kimi nadrobił lżejszym bolidem i po stopie utrzymał 1. miejsce, co przy problemach Hamiltona dało mu MŚ.
sebas, 28.08.2008 21:09[!]
mielony> dokładnie to miałem na myśli mówiąc o współpracy między nimi. Zawsze powtarzałem że to co zrobili w Brazylii było genialne.
Aquos, 28.08.2008 21:35[!]
Nie chodzi mi o jednoznaczne przypadki team orders do jakich dochodziło w przypadku Barrichello, ale o czytelną politykę Ferrari, która praktycznie nie dawała drugiemu kierowcy realnych szans na walkę o tytuł. Poza przytaczaną już powyżej Brazylią, nie jeden raz Kimi zyskiwał pozycje kosztem Massy, dzięki odpowiednio przeprowadzonym pit stopom. Ściągnięcie Massy 2, 3, 4 okrążenia wcześniej pozwalało załatwiać sprawę w białych rękawiczkach.

Pisałem już, że ten sezon jest inny i pisałem dlaczego. A przytaczanie jako argumentu wypowiedzi ludzi związanych z Ferrari, które mają świadczyć o równym traktowaniu kierowców... No proszę, przecież nikt z nich nie przyzna, że jest inaczej. Teraźniejsze apele o przyznanie statusu lidera Massie, to de facto nawoływanie o dokonanie przewartościowania, zamianę ról kierowców, a nie wprowadzenia statusu lidera w ogóle.

Żeby było jasne, to takie praktyki nie są wyłączną domeną Ferrari, więc fani Scuderii mogą nie traktować tego ambicjonalnie.
sebas, 28.08.2008 21:58[!]
Ale Kimi zawsze umiał wykorzystywać takie sytuacje i po prostu to robił. Myśle, że ingerencja zespołu nie była konieczna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca