F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Porteiro wygrywa drugi wyścig w Oschersleben

Podium uzupełnili Tom Coronel (Seat) i Robert Huff (Chevrolet).
Konrad Házi, 31 sierpnia 2008, zmieniony 24.03.2009 10:05, wyświetlenia: 3630<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi wyścig w niemieckim Oschersleben także padł łupem BMW, jako że wygrał go Felix Porteiro. Podium uzupełnili Tom Coronel (Seat) i Robert Huff (Chevrolet), a autorem najszybszego okrążenia był ponownie Augusto Farfus (BMW), uzyskując czas 1:37,556.

Start był tym razem z miejsca, przez co w pierwszym zakręcie, który został przebudowany w celu spowolnienia kierowców, doszło do sporej kraksy. Zwycięzca pierwszego wyścigu – Farfus po dobrym starcie z ósmego pola nie dał rady uniknąć zamieszania i został wypchnięty z toru, przez co spadł na 10 pozycję. Najbardziej ucierpieli jednak Tiago Monteiro, James Thompson i Ibrahim Okyay, bowiem nie byli w stanie kontynuować jazdy. Bardzo udany start miał kierowca niezależny – Sergio Hernandez, który po szczęśliwym wejściu w pierwszy zakręt awansował na czwarte miejsce.

Tym razem czołówka ustabilizowała się bardzo szybko i mimo, że odstępy w pierwszej trójce nie był duże, to jednak Porteiro, Coronel i Huff nie walczyli ze sobą zbyt zacięcie. W grupie za Hernandezem jechał Yvan Muller, który także bardzo dobrze wystartował, jednak jego Seat zachowywał się jak tylno-napędowy samochód rajdowy i bardzo łatwo wpadał w poślizgi, przez co Francuz stracił kilka pozycji. Później dość długo jechał siódmy, jednak bez przerwy musiał odpierać ataki szybszych rywali i na ósmym okrążeniu wyprzedził go Andy Priaulx.

Na dziesiątym okrążeniu z Seata Jordiego Gene zaczął wydobywać się dym, a konkretniej z lewego tylnego nadkola. Okazało się, że odpowiedzialny za to był Farfus, który uderzył w tył samochodu Hiszpana, przez co nadkole zaczęło ocierać o oponę. Tymczasem jadący za nimi Priaulx narzucił szaleńcze tempo i na ostatnim okrążeniu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając w pierwszym zakręcie Farfusa. Brytyjczyk starał się jeszcze wyprzedzić Gene, jednak ta sztuka już mu się nie udała i musiał zadowolić się piątym miejscem, co z uwagi na start z końca i tak było świetnym wynikiem.

Na ostatnim okrążeniu walka toczyła się również w środku stawki, a jej ofiarą padł Nicola Larini (Chevrolet), który został wypchnięty z toru i stracił kilka pozycji. Mimo dużej kraksy w pierwszym zakręcie tuż po starcie, na tor nie musiał wyjeżdżać samochód bezpieczeństwa, a w dalszej części wyścigu obyło się już bez poważniejszych incydentów. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Hernandez, który ostatecznie ukończył wyścig na siódmej pozycji. Ósme miejsce dowiózł do mety Yvan Muller, który nadal jest liderem mistrzostw. Francuz ma dwa punkty przewagi nad Tarquinim.

Następnym przystankiem cyklu WTCC będą Włochy, gdzie już 20 września kierowcy będą ścigać się na przebudowanym torze Imola.

•  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Niemczech

WTCC > 2008 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si1423:01,21910
2. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:00,3598
3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti14+0:00,6786
4. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI14+0:06,3995
5. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:06,6164
6. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si14+0:06,7393
7. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:07,1602
8. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI14+0:12,2281
9. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+0:13,003
10. 49Duncan HuismanWiechers-SportBMW 320si14+0:13,531
11. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti14+0:14,228
12. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI14+0:14,694
13. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:14,796
14. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si14+0:14,826
15. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:15,114
16. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI14+0:20,207
17. 78Marin Colak (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:20,633
18. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:22,295
19. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:22,480
20. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI14+0:24,923
21. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si14+0:30,497
22. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:38,913
23. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:52,769
24. 62Aytac Biter (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+1:06,710
Niesklasyfikowani
43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si4
8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti3
15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R0
18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI0
13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si0
Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 1:37,556 na 4 okrążeniu
Najszybsze okrążenie (N): Franz Engstler (BMW) - 1:38,020 na 4 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alfistamariusz, 31.08.2008 20:22[!]
Myślę, że osoba, która zadecydowała o przebudowie tego pierwszego zakrętu nie do końca wiedziała co robi :-/
Start Farfusa w drugim wyścigu pokazuje, ze jest wiele do zrobienia w zakresie specyfikacji aut oraz zasad rozgrywania wyścigów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca