F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Slicki będą wyzwaniem

Bridgestone przewiduje, że różnice pomiędzy mieszankami będą bardziej widoczne.
Paweł Zając, 4 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 3160<< | lista | T- | T+ | >>
Bridgestone przewiduje, że opony typu slick, które wrócą do F1 od przyszłego roku, będą większym wyzwaniem zarówno dla zespołów, jak i kierowców. Firma zgłosiła już do FIA finalną specyfikację opon na przyszły sezon. Japoński koncern oponiarski zastanawiał się, jak bardzo powinny różnić się poszczególne typy gładkich opon po tym, jak podczas niektórych wyścigów w tym sezonie różnice pomiędzy danymi mieszkankami były praktycznie niezauważalne.

Według informacji zdobytych przez serwis autosport.com, poszczególne mieszanki slicków mają być bardziej zróżnicowane – szczególnie jeśli chodzi o degradację opon. Rozmowy związane z ostatecznymi planami były przekazywane prosto do FIA. Dyrektor działu rozwoju opon wyścigowych Hirohide Hamashima uważa, że różnice pomiędzy typami opon będą oznaczały więcej pracy dla zespołów.

Bridgestone ponownie będzie produkował cztery różne mieszanki opon, uwzględniając przy tym różne wymagania w trakcie sezonu. Zawodnicy ponownie będą mieli do dyspozycji dwie z tych mieszanek w trakcie wyścigu. „Zabierzemy dwie różne pod względem poziomu pracy mieszanki na każdy wyścig. Będzie różnica w czasach, jak i w charakterystyce.” – powiedział Hamashima. „Degradacja opon będzie inna, więc może to przysporzyć zespołom pewne trudności. Najlepsze okrążenie będzie porównywalne, jednak różnica na drugim okrążeniu może wynieść trzy dziesiąte sekundy lub więcej. Miękkie opony będą zużywały się szybciej, twarde będą bardziej stabilne”.

Nadal nie wiadomo, w jaki sposób Bridgestone zdecyduje się znakować dane typy opon. „Rozważamy projekt ścian bocznych, lub coś w tym stylu. Będzie to dotyczyło tylko projektu boków opony, biała farba, biały pierścień lub jeszcze coś innego.” – dodał Hamashima. Regulacje techniczne F1 potwierdzają, że FIA musi wybrać specyfikacje opon na sezon 2009 nie później niż 1 września. Dodatkowo przepisy określają warunki zmian mieszanek w trakcie sezonu: „Raz określone w ten sposób specyfikacje opon nie zostaną zmienione w trakcie sezonu bez zgody wszystkich uczestniczących zespołów”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bart2005, 04.09.2008 10:58[!]
Można zostawić biały pasek na powierzchni styku opony z torem tak jak ma to miejsce teraz. Myślę, że nie ma technicznego problemu z umiejscowieniem tego paska tak aby po przejechaniu kilku okrążeń był on nadal widoczny.
Ramzi, 04.09.2008 11:13[!]
Lol... Ja myśle ze będzie problem, tym bardziej ze zaznacza sie bardziej miekka mieszanke.
Hitokiri, 04.09.2008 11:41[!]
Musieli by użyć białej bumy i wtopić ten pas w oponę na sporą głębokość, co pewnie zmniejszyło by jej wytrzymałość, bez sensu jednym słowem. Pomalują bok opony i będzie z głowy.
zanvoort, 04.09.2008 12:46[!]
Mogliby pozwolić decydować kierowcom, których 2 z tych 4 mieszanek chcą użyć. Różne mieszanki można byłoby oznaczyć różnymi kolorami okręgów na boku opony (jak w ChampCars), np. biały, żółty, czerwony i zielony. Nie byłoby wtedy ryzyka wpadki, czyli niewłaściwego wyboru opon przez dostawcę. Byłoby ciekawiej, bo byłby to dodatkowy element niepewności
rafaello85, 04.09.2008 14:18[!]
zanvoort---> jestem dokładnie tego samego zdania co Ty.
mielony, 04.09.2008 19:32[!]
Ja też - niech zespoły wybierają. Ale zaraz Bridgestone zacznie stękać, że muszą 2 razy tyle opon przywieźć na wyścig.

"... podczas niektórych wyścigów w tym sezonie różnice pomiędzy danymi mieszkankami były praktycznie niezauważalne."
Hmmm... jak dla kogo...
melex, 05.09.2008 09:29[!]
"FIA musi wybrać specyfikacje opon na sezon 2009 nie później niż 1 września"
jakby to ująć... mało czasu im zostało ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca