F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przepisy dotyczące SC ponownie dotknęły BMW

"To zrujnowało Robertowi szanse na kluczowe punkty w klasyfikacji Mistrzostw Świata".
BMW Sauber & Maraz, 29 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 5727<< | lista | T- | T+ | >>
Wszystko szło dobrze Robertowi Kubicy podczas Grand Prix Singapuru, do czasu kiedy to mocno sporne przepisy dotyczące zjazdu do boksów podczas przebywania na torze samochodu bezpieczeństwa zrujnowały mu wyścig. Te same przepisy pozbawiły Nicka Heidfelda cennych punktów w Barcelonie.

Wypadek Nelsona Piqueta Jr (Renault) na torze Marina Bay spowodował po raz pierwszy w nocnym wyścigu wyjazd samochodu bezpieczeństwa na tor. Oznaczało to zamknięcie boksów do czasu, aż samochód bezpieczeństwa nie uporządkuje samochodów jadących za nim. Zostały otwarte ponownie dwa i pół okrążenia później – za późno dla Roberta. Z powodu kończących się zapasów paliwa w zbiorniku, Robert został zmuszony do zjazdu do boksów, za co została potem nałożona na niego kara dziesięciu sekund.

„To zrujnowało Robertowi szanse na kluczowe punkty w klasyfikacji Mistrzostw Świata.” – powiedział Mario Theissen, szef BMW Motorsport. „Nie wiem czy nie straciliśmy nawet drugiego miejsca – Robert był wówczas daleko przed ostatecznym zwycięzcą, Alonso. Jestem bardzo rozczarowany, że przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa znowu nas dotknęły”.

W Barcelonie Heidfeld stracił ważne punkty w podobnej sytuacji. Niemiec prowadził w Grand Prix Hiszpanii, kiedy to został zmuszony do zjazdu po paliwo podczas przebywania na torze samochodu bezpieczeństwa, co ostatecznie pozbawiło go szans na zdobycie punktów. Peter Sauber także był poirytowany kolejną stratą podczas loterii tankowania. „Mieliśmy duże szanse na finisz na podium i uzyskanie punktów w obu tych wyścigach.” – powiedział Szwajcar. „Ten przepis jest delikatnie mówiąc niefortunny”.

Jak informuje autosport.com, zespoły Formuły 1 chcą teraz zwiększyć swoje wysiłki w dążeniu do zmiany przepisów dotyczących zjazdu do boksów podczas przebywania na torze samochodu bezpieczeństwa. W trakcie weekendów grand prix kontynuowane są testy nowego oprogramowania, które w najnowszej wersji informuje kierowców drogą dźwiękową, że jadą zbyt szybko w sektorze, gdzie wydarzył się wypadek. Takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć prędkość kierowców w niebezpiecznym miejscu na torze w trakcie neutralizacji wyścigu, bez potrzebny zamykania boksów zaraz po wypuszczeniu na tor samochodu bezpieczeństwa.

Testy nowego systemu będą najprawdopodobniej kontynuowane w pozostałych do końca sezonu grand prix, zanim dokonana zostanie zmiana przepisów począwszy od przyszłego roku. „Jestem pewny, że stanie się to na początku przyszłego roku.” – powiedział Martin Whitmarsh z McLarena. „Dla ludzi odpowiedzialnych za obecne przepisy w tym względzie, zmiana teraz oznaczałaby zaakceptowanie, że popełnili wielki błąd, i że trzeba to zmienić w trakcie zimy. Wszyscy wiedzą, że musi to ulec zmianie i jestem bardzo pewny, iż tak się stanie”.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Kubica R.
Heidfeld N.
Theissen M.
Przepisy
Sauber P.
Whitmarsh M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Pershing, 01.10.2008 12:18[!]
Bart2005 masz 100% racji takie są wyścigi a przepisy są jednakowe dla wszystkich. Szkoda tylko że przepisy wypaczają wyniki wyścigu bo z tym już trudniej się pogodzić :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca