F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200324 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,663 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sobotnia i zarazem decydująca o kolejności startowej do wyścigu o Grand Prix Węgier sesja kwalifikacyjna na torze Hungaroring stała także pod znakiem dominacji kierowcy z zespołu Renault, jednak o dziwo nie był nim Jarno Trulli. Zdobywca prowizorycznego pole position dzisiaj był dopiero szósty, natomiast najlepszy czas wykręcił partner Włocha – Fernando Alonso, wywalczając w ten sposób po raz drugi w tym sezonie najlepszą pozycję startową. Hiszpan uzyskanie tak dobrego rezultatu zawdzięcza przede wszystkim środkowemu sektorowi pomiarowemu, na którym był szybszy o około pół sekundy od najbliższego rywala – Ralfa Schumachera. Kierowca z zespołu Williams był z kolei bardzo szybki na pierwszym sektorze i temu głównie zawdzięcza wywalczenie drugiej pozycji startowej. Rewelacyjnie spisał się również dzisiaj Mark Webber, powtarzając podobnie jak młodszy z braci Schumacherów rezultat z wczorajszej sesji kwalifikacyjnej. Tym samym kierowca z zespołu Jaguar po raz drugi w tym sezonie zakwalifikował się na trzeciej pozycji, co po dwóch niezbyt udanych wyścigach powinno mu wreszcie zapewnić szansę na powiększenie dorobku punktowego.

Z czwartej pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartuje jeden z głównych pretendentów do tytułu mistrzowskiego – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk z łatwością pokonał swoich dwóch największych rywali – Kimiego Raikkonena i Michaela Schumachera, zyskując w ten sposób okazję do dalszego zmniejszenia straty punktowej, jaka w klasyfikacji generalnej kierowców dzieli go od pięciokrotnego mistrza świata. Co więcej zarówno Raikkonen, jak i starszy z braci Schumacherów będą się jeszcze musieli martwić o pokonanie Rubensa Barrichello oraz Jarno Trullego, choć należy się spodziewać, iż Brazylijczyk będzie się starał raczej pomóc partnerowi z zespołu Ferrari, niż mu przeszkadzać. Tak czy inaczej jutrzejszy wyścig, mimo iż odbędzie się na nie zapewniającym zwykle zbyt wielu wrażeń torze, może mieć bardzo emocjonujący przebieg. Drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard zakwalifikował się na dziewiątej pozycji, natomiast pierwszą dziesiątkę podobnie jak podczas porannych treningów zamknął Olivier Panis (Toyota).

Nick Heidfeld nie zdołał co prawda uzyskać takiego samego rezultatu jak podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej, jednak 11 pozycja startowa jest i tak bardzo dobrym osiągnięciem, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecną formę zespołu Sauber. Z wyższej pozycji Niemiec ostatni raz startował do wyścigu o Grand Prix Austrii na torze A1-Ring, a był to zaledwie szósty wyścig sezonu. Znacznie gorzej wypadł jednak dzisiaj drugi kierowca reprezentujący barwy szwajcarskiej stajni – Heinz-Harald Frentzen, kwalifikując się dopiero na 17 pozycji. Niemiec narzekał głównie na zbyt dużą nadsterowność, która zwłaszcza na środkowym sektorze pomiarowym toru Hungaroring kosztowała go zbyt wielką stratę czasową. Tymczasem dla Justina Wilsona druga finałowa sesja kwalifikacyjna od przejścia z zespołu Minardi do ekipy Jaguara okazała się trochę bardziej udana. Brytyjczyk tym razem zakwalifikował się na 12 pozycji, jednak od bardziej doświadczonego partnera dzieli go nadal dosyć znaczna różnica czasowa (ponad półtorej sekundy). Tym niemniej widać postępy, a to jest w tej chwili najważniejsze.

Giancarlo Fisichella uzyskał 13 czas, mając już ponad dwie sekundy straty do zdobywcy pole position. Podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej zabrakło tymczasem drugiego kierowcy z zespołu Jordan – Ralpha Firmana, który zaliczył dosyć groźnie wyglądającą kraksę podczas porannych treningów. Brytyjczyk w zasadzie wyszedł z tego wypadku bez szwanku, jednak ze względu na stłuczenie stopy i niewielki wstrząs mózgu musiał zrezygnować z udziału w wyścigu. W tej sytuacji zastąpił go będący akurat pod ręką kierowca testowy irlandzkiej stajni – Zsolt Baumgartner, kwalifikując się na przedostatniej pozycji. Węgier miał co prawda blisko pięć sekund straty do Alonso, jednak biorąc pod uwagę brak doświadczenia i udział tylko w piątkowych testach należy uznać, iż spisał się w miarę przyzwoicie.

Kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Jacques Villeneuve zakwalifikowali się odpowiednio na 14 i 16 pozycji, a pomiędzy nimi znalazł się drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta. Po prześladujących go od piątku poślizgach Brazylijczyk zdecydował się na nieco bardziej konserwatywne podejście do finałowej sesji kwalifikacyjnej i w tej sytuacji musiał zadowolić się dopiero 15 pozycją startową. Ostatni uczestnicy dzisiejszych kwalifikacji, reprezentujący zespół Minardi – Jos Verstappen i Nicolas Kiesa do wyścigu o Grand Prix Węgier wystartują odpowiednio z 18 i ostatniej pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca