F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 20031 czerwca
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja testowa  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Jarno Trulli Renault 1:16,888   35 
2.Giancarlo Fisichella Jordan Ford 1:17,569 +0,681 44 
3.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:18,420 +1,532 36 
4.Allan McNish Renault 1:18,438 +1,550 51 
5.Fernando Alonso Renault 1:18,600 +1,712 29 
6.Ralph Firman Jordan Ford 1:18,714 +1,826 50 
7.Antonio Pizzonia Jaguar Cosworth 1:19,521 +2,633 43 
8.Justin Wilson Minardi Cosworth 1:19,923 +3,035 40 
9.Jos Verstappen Minardi Cosworth 1:19,978 +3,090 30 
Czwartkowe testy na ulicznym torze w Monte Carlo na pierwszej pozycji ukończył kierowca Renault – Jarno Trulli. Jest to jeden z najbardziej ulubionych torów Włocha, na którym zawsze kwalifikował się na dosyć wysokich pozycjach, nawet jako debiutant w zespole Minardi w 1997 roku, kiedy to na 22 kierowców wywalczył 18 pozycję startową. Po przeniesieniu się do zespołu Prost do kolejnej edycji Grand Prix Monako zakwalifikował się na 10 pozycji, pokonując między innymi dwóch mistrzów świata – Jacquesa Villeneuve'a i Damona Hilla. W 1999 roku wyścig rozpoczynał już z siódmej pozycji, a rok później wywalczył najwyższą pozycję startową w karierze, kwalifikując się za kierownicą bolidu Jordan na drugiej pozycji. W wyścigach miał co prawda trochę mniej szczęścia, gdyż tylko raz finiszował w Monako na punktowanej pozycji, a miało to miejsce w zeszłym roku, jednak można śmiało założyć, iż przynajmniej podczas zarówno dzisiejszej, jak i sobotniej sesji kwalifikacyjnej odegra jedną z głównych ról, w czym z pewnością dopomoże mu świetny bolid R23.

Na drugiej pozycji podczas dzisiejszych testów uplasował się inny włoski kierowca – Giancarlo Fisichella, który może pochwalić się jeszcze większymi sukcesami w Monako i to przede wszystkim podczas wyścigów. Świadczą o tym aż dwie wizyty na podium (lata 1998 i 2000 w barwach stajni Benetton) i regularne zarobki punktowe od 1997 roku. Wyjątek stanowi tylko 2001 rok, kiedy to na 44 okrążeniu Fisichella zaliczył kraksę na pierwszym zakręcie (Sainte Devote), chociaż do tego momentu miał duże szanse na wywalczenie co najmniej jednego punktu.

Trzeci czas wywalczył Mark Webber Jaguar), który jako jedyny kierowca miał problemy podczas dzisiejszych testów na nieco zmodyfikowanym w stosunku do poprzednich lat torze w Monte Carlo. Zmiany dotyczą ostatniego odcinka toru (począwszy od szykany przy basenie pływackim, a skończywszy na wirażu Rascasse), który został nieco poszerzony i na którym położny został nowy asfalt. Australijczyk tuż przed zakończeniem dwugodzinnych testów swój bolid musiał pozostawić w okolicy pierwszego zakrętu ze względu na bliżej nieokreślony problem.

Pozostali reprezentanci Renault – kierowca testowy Allan McNish oraz Fernando Alonso sklasyfikowani zostali na czwartej i piątej pozycji, mając już blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy z francuskiej stajni – Trullego. Na kolejnych pozycjach znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Jordan i Jaguar – Ralph Firman oraz Antonio Pizzonia, natomiast najsłabsze czasy, tak jak można się tego było zresztą spodziewać, ponownie uzyskali kierowcy z zespołu Minardi – Justin Wilson i Jos Verstappen.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca