|
|
|
|
|
|
Gran Premio Foster's di San Marino 2004 | 25 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,628 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,491 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,895 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:20,966 | - | - | 25 |
2. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:21,159 | 0,193 | 0,193 | 25 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:21,164 | 0,198 | 0,005 | 23 |
4. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:21,586 | 0,620 | 0,422 | 18 |
5. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:21,604 | 0,638 | 0,018 | 25 |
6. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:21,643 | 0,677 | 0,039 | 30 |
7. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:21,661 | 0,695 | 0,018 | 25 |
8. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:21,788 | 0,822 | 0,127 | 25 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:21,795 | 0,829 | 0,007 | 17 |
10. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:22,057 | 1,091 | 0,262 | 24 |
11. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:22,096 | 1,130 | 0,039 | 20 |
12. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:22,167 | 1,201 | 0,071 | 28 |
13. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:22,768 | 1,802 | 0,601 | 22 |
14. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:22,780 | 1,814 | 0,012 | 23 |
15. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:23,043 | 2,077 | 0,263 | 27 |
16. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:23,211 | 2,245 | 0,168 | 15 |
17. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:23,335 | 2,369 | 0,124 | 28 |
18. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:23,470 | 2,504 | 0,135 | 25 |
19. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:23,500 | 2,534 | 0,030 | 20 |
20. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:23,866 | 2,900 | 0,366 | 15 |
21. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:24,091 | 3,125 | 0,225 | 19 |
22. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:25,653 | 4,687 | 1,562 | 16 |
23. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:25,760 | 4,794 | 0,107 | 10 |
24. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:27,025 | 6,059 | 1,265 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,634 |
|
| Podczas popołudniowej sesji treningowej na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato. Nie udało im się jednak poprawić czasu uzyskanego przez Michaela Schumachera w pierwszej godzinie (1:20.084) i to właśnie Niemiec był dzisiaj najszybszym kierowcą. Tym niemniej postawa kierowców z zespołu B.A.R jest godna podziwu i może zapowiadać kolejny udany wyścig z dużym prawdopodobieństwem na wywalczenie miejsca na podium. W czołówce nie zabrakło również kierowcy testowego stajni z Brackley – Anthony'ego Davidsona (szósta pozycja), który do przejechanych wspólnie przez Sato i Buttona 50 okrążeń dorzucił 30 kółek. W sumie podczas dzisiejszego dnia cała trójka zaliczyła przeszło 120 okrążeń, co z pewnością stanowi bardzo dobre przygotowanie do dalszych zmagań na torze Imola.
Michael Schumacher ostatecznie musiał zadowolić się trzecią pozycją, ale jego strata do Sato wyniosła zaledwie 0.005 sekundy. Poza tym biorąc pod uwagę rewelacyjny czas uzyskany przez Niemca podczas porannych treningów należy spodziewać się, iż jest on głównym faworytem do wywalczenia jutro pole position. Tymczasem pewne powody do obaw może mieć drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, który popołudniowe treningi zakończył dopiero na 11 pozycji ze stratą ponad sekundy do Buttona. Brazylijczyk narzekał na problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu F2004, ale będzie miał na to jeszcze czas podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje.
Czwarty czas uzyskał kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin ponownie zaliczył mniej okrążeń w stosunku do najbliższych rywali, ale jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy. W pierwszej dziesiątce znalazł się również partner Raikkonena – David Coulthard (dziewiąta pozycja), będąc ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej sekundy straty do Buttona.
Pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły kierowcom z zespołów Renault i Williams. Najlepiej z całej czwórki wypadł Jarno Trulli, plasując się na szóstej pozycji. Nieznacznie gorszy czas uzyskał Juan Pablo Montoya, który był tym razem najszybszym kierowcą z zespołu Williams. Tuż za Kolumbijczykiem na ósmej pozycji znalazł się drugi kierowca Renault – Fernando Alonso, mając już blisko 0.2 sekundy straty do Trullego. Tymczasem Ralf Schumacher miał blisko 0.4 sekundy straty do Montoi i musiał zadowolić się 10 pozycją.
Ostatnim kierowcą ze stosunkowo niewielką stratą do czołówki był dzisiaj Mark Webber (Jaguar). Australijczyk uplasował się na 12 pozycji i miał mniej niż 0.2 sekundy straty do Ralfa Schumachera. Kolejni dwaj kierowcy, reprezentujący barwy Toyoty Olivier Panis i Cristiano da Matta mieli już blisko dwie sekundy straty do Buttona. Na pozostałych pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołów Sauber, Jordan i Minardi.
W drugiej sesji treningowej, która także odbywała się przy słonecznej pogodzie, udziału nie wziął kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock. Niemiec rozbił swój bolid jeszcze podczas porannych treningów, jednak mechanikom z irlandzkiej stajni nie udało się go w porę naprawić. Problemy miał także kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, który ze względu na awarię układu przeniesienia napędu musiał w pewnym momencie pozostawić swój bolid na torze.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|