|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2004 | 30 maja |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 195,633 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:28,827 | - | - | 24 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:29,064 | 0,237 | 0,237 | 25 |
3. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:29,127 | 0,063 | 0,300 | 22 |
4. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:29,354 | 0,227 | 0,527 | 17 |
5. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:29,545 | 0,191 | 0,718 | 18 |
6. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:29,555 | 0,010 | 0,728 | 18 |
7. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:29,955 | 0,400 | 1,128 | 14 |
8. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:30,176 | 0,221 | 1,349 | 16 |
9. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:30,277 | 0,101 | 1,450 | 25 |
10. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:30,316 | 0,039 | 1,489 | 27 |
11. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:30,369 | 0,053 | 1,542 | 21 |
12. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:30,519 | 0,150 | 1,692 | 22 |
13. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:30,551 | 0,032 | 1,724 | 16 |
14. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:30,867 | 0,316 | 2,040 | 23 |
15. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:31,061 | 0,194 | 2,234 | 31 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:31,504 | 0,443 | 2,677 | 21 |
17. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:31,956 | 0,452 | 3,129 | 25 |
18. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:32,753 | 0,797 | 3,926 | 29 |
19. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:32,894 | 0,141 | 4,067 | 24 |
20. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:33,226 | 0,332 | 4,399 | 22 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:35,045 |
|
Drugi dzień przygotowań do wyścigu o Grand Prix Europy i znów na czele klasyfikacji znalazł się kierowca na oponach Michelin. Podczas sobotnich treningów tor Nurburgring w najkrótszym czasie okrążył Jenson Button, ustanawiając przy okazji nowy rekord toru. Oprócz Brytyjczyka w czołówce znalazł się również drugi kierowca z zespołu B.A.R – Takuma Sato (trzecia pozycja), który od swojego partnera wolniejszy był równo o 0.3 sekundy. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R uplasował się Michael Schumacher, tracąc do Buttona ponad 0.2 sekundy. Drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello miał już z kolei grubo ponad pół sekundy straty do najszybszego reprezentanta stajni z Brackley i musiał zadowolić się piątą pozycją. Czwarty czas uzyskał najszybszy kierowca z wczorajszych treningów – Kimi Raikkonen. Tymczasem partner Fina z zespołu McLaren – David Coulthard ze względu na bliżej nie określony problem w pierwszej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego, jednak w drugiej przejechał w sumie 14 okrążeń i sklasyfikowany został ostatecznie na siódmej pozycji.
Nienajlepiej spisali się podczas dzisiejszych treningów kierowcy Renault, a zwłaszcza zwycięzca ostatniego wyścigu – Jarno Trulli. Włoch w ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji nie zdołał poprawić czasu ustanowionego w pierwszej połowie i ostatecznie wylądował na 13 pozycji, a jego strata do Buttona wyniosła już ponad półtorej sekundy. Więcej szczęścia miał Fernando Alonso, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy, co dało mu szóstą pozycję. Ósmy czas uzyskał Ralf Schumacher, natomiast drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya podobnie jak Trulli drugiej sesji nie zaliczył do zbyt udanych, gdyż pomimo wielu wizyt na torze nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego. Czas uzyskany w pierwszej sesji zapewnił Kolumbijczykowi zaledwie 11 pozycję. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta.
Przebieg dzisiejszych treningów był nieco bardziej spokojny, chociaż drobnych błędów ponownie nie uniknęli obaj bracia Schumacherowie, a także Giorgio Pantano (Jordan) i Zsolt Baumgartner (Minardi). Największe problemy z opanowaniem bolidu miał jednak Montoya i być może odpowiedzialne są za to jakieś problemy techniczne z jego bolidem FW26. Ze względu na niewielkie różnice czasowe dzielące kierowców z zespołów B.A.R i Ferrari walka o pole position podczas dzisiejszych kwalifikacji zapowiada się bardzo ciekawie.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|