F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200630 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzWilliams FW281:16,349--26
2.36Anthony DavidsonHonda RA1061:16,5230,1740,17429
3.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:17,3430,9940,82029
4.12Jenson ButtonHonda RA1061:17,4391,0900,0965
5.37Robert DoornbosRed Bull RB21:17,8351,4860,39625
6.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:18,0851,7360,2506
7.1Fernando AlonsoRenault R261:18,3281,9790,2435
8.40Neel JaniToro Rosso STR11:18,5392,1900,21124
9.2Giancarlo FisichellaRenault R261:18,6642,3150,1256
10.14David CoulthardRed Bull RB21:18,7952,4460,1315
11.39Markus WinkelhockMidland M161:18,9642,6150,16927
12.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:18,9722,6230,0086
13.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:19,2142,8650,2425
14.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:19,5073,1580,2937
15.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:20,1023,7530,59514
16.19Christijan AlbersMidland M161:20,1323,7830,0305
17.18Tiago MonteiroMidland M161:20,5754,2260,4437
18.21Scott SpeedToro Rosso STR11:20,9504,6010,3757
19.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:21,2184,8690,26821
20.10Nico RosbergWilliams FW281:34,94218,59313,7243
21.8Jarno TrulliToyota TF106B---4
22.7Ralf SchumacherToyota TF106B---4
23.15Christian KlienRed Bull RB2---1
24.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-21---1
25.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-21---1
107% najlepszego czasu: 1:21,693

Alex Wurz uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim, poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Kierowca testowy Williamsa okazał się nieznacznie szybszy (niespełna 0.2 sekundy różnicy) od kolegi po fachu z Hondy, Anthony'ego Davidsona, natomiast pierwszą trójkę zamknął piątkowy tester BMW, Robert Kubica. Polak poprowadził pozbawiony pionowych stateczników na nosie, ale nadal wyposażony w "rogi wikinga" bolid BMW Sauber F1.06, który w takiej konfiguracji okazał się jak na razie wolniejszy o blisko sekundę od Williamsa FW28 na Hockenheim. Główni kierowcy stajni z Hinwil, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, pierwszą sesję ukończyli poza pierwszą dziesiątką (P12 i P14).

Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy wyścigowi Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, co może wskazywać na poprawę formy japońskiej stajni w stosunku do poprzedniego wyścigu, choć oczywiście nie należy przywiązywać zbytniej dużej wagi do czasów uzyskiwanych podczas piątkowy treningów. Kierowców Hondy rozdzielił piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos, a oprócz niego poniżej dwóch sekund straty do Wurza zmieścił się jeszcze tylko lider klasyfikacji generalnej, Fernando Alonso. Wbrew wcześniejszym informacjom o wprowadzeniu zakazu stosowania amortyzatorów z ruchomą masą w środku, zespół Renault otrzymał zgodę od stewardów na dalsze stosowanie swojego dotychczasowego systemu amortyzatorów.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Neel Jani (piątkowy tester Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Renault) i David Coulthard (Red Bull), a tuż za Szkotem znalazł się Markus Winkelhock, który po raz trzeci w tym sezonie poprowadził trzeci bolid zespołu MF1 Racing. W tym momencie warto wspomnieć, że wbrew wcześniejszym zapewnieniom Franck Montagny nie poprowadził trzeciego bolidu zespołu Super Aguri, a więc japońską stajnię w pierwszej sesji reprezentowali tylko Takuma Sato (P15) i debiutujący w roli wyścigowego kierowcy F1 Sakon Yamamoto (P19). Grand Prix Niemiec jest także pierwszym wyścigiem dla bolidu SA06, który jak na razie nie prezentuje nadzwyczajnych osiągów, chociaż Sato okazał się szybszy od obydwu kierowców Midland i Scotta Speeda (STR). Pierwszym prawdziwym sprawdzianem dla tego auta będą jednak jutrzejsze kwalifikacje.

Pierwsza sesji pomimo zapowiadanej upalnej pogody odbyła się przy temperaturze powietrza dochodzącej tylko do 27 stopni Celsjusza. Wiał silny wiatr, a nad torem cały czas wisiały ciemne chmury, z których w każdej chwili mógł spaść deszcz. Największymi pechowcami w pierwszej sesji byli Nico Rosberg (Williams) i Christijan Albers (MF1). Ten pierwszy ze względu na błąd wypadł z toru i uderzył tyłem w barierę z opon, natomiast z silnika Toyoty w bolidzie Albersa zaczęły wydobywać się płomienie. Na razie nie wiadomo, czy Holendra będzie czekała wymiana silnika.

Pogoda
Temperatura powietrza: 27°C
Temperatura toru: 36°C
Prędkość wiatru: 2,0 mps
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, Pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Arczyn, 28.07.2006 12:34[!]
Yamamoto już chyba nie powinien być na zielono ;)
melex, 28.07.2006 12:49[!]
no i super ogóry 13 sekund przed williamsem ;) odwalili chłopaki kawał dobrej roboty ;)
Arczyn, 28.07.2006 13:01[!]
Nico miał wypadek, stąd taki czas.
rafaello85, 28.07.2006 13:05[!]
Schumi i Massa w ogóle nie wyjechali?!! To już przesada, ja rozumiem , że oszczędzają silniki, ale to jest w końcu obiekt w Niemczech! Tam pewnie 90% osób poszlo oglądać i dopingować Michaela, a ten nawet nie wyjechał się pokazać;) Oj nieładnie Schumi nieładnie... hmm.. ale pewnie jak wygra w niedzielę to mu kibice wybaczą:)
Maraz, 28.07.2006 14:14[!]
A jak nie wygra to go zlinczują ;) A z tymi amortyzatorami to szykuje się afera - FIA chce się znowu odwołać od decyzji swoich stewardów, tak jak było z BAR na Imoli w 2005... :-o Tymczasem druga sesja rozpoczęła się na mokrym torze i po 15 min. tylko Wurz ma wykręcony czas (1:27.114).
McLuke, 28.07.2006 14:17[!]
zobaczymy co pokażą Super Ogórki.... może beda jednak walczyc z MF1 i STR?? a nie wie ktoś przypadkiem czy Yamamoto też jeździł SA06?? bo jeśli tak to wiadomo dlaczego Franck Montagny nie jeździł...
Maraz, 28.07.2006 14:30[!]
Są dwa gotowe SA06, ale mają jeszcze stare zawieszenie. Zespół na wszelki wypadek przywiózł też jeden SA05 jako zapasowy samochód. Trzeci SA06 być może będzie gotowy na GP Turcji i wtedy Montagny go pewnie poprowadzi.
rakes, 28.07.2006 14:44[!]
Jak miło być kibicem Hondy podczas treningów i testów ;)
slawek7s, 28.07.2006 14:48[!]
dokładnie ! tylko podczas treningów i testów to kibicowanie Hondzie mnie bawi a podczas GP krew mnie zalewa, szczególnie po ostatnim. Brawo dla Roberta, super talent !!!
im9ulse, 28.07.2006 14:59[!]
rakes -> o to chodzi Honda zawsze Nam zafunduje piekny piatek,cudowna sobote i koszmarna niedziele
Bart2005, 28.07.2006 15:03[!]
Renault ma zgodę na uzywanie amortyzatorów z ruchomą masą. A co z Ferrari?? Czy oni też dostali taka zgodę??
Maraz---> skąd informacja o ewentualnym odwołaniu się FIA??
Maraz, 28.07.2006 15:19[!]
Podali to na wielu stronach, pitpass.com, grandprix.com itd. A ten niby-amortyzator znajduje się podobno w nosie bolidu (ta część zdejmowana razem ze skrzydłem). Renault zamontowało to tylko w zapasowym bolidzie - być może chcieli się upewnić czy jest to dozwolone czy nie.
melex, 28.07.2006 15:28[!]
Uwaga: problemy techniczne: po wybraniu
http://php/wiad_g...;strkom=0#komentarze
przerzuca mnie na
http://wortal.php...id=4024&strkom=0

Dzieje się to tylko na f1wm - od kilku dni. Jakies komentarze?
Maraz, 28.07.2006 15:39[!]
Gdzie widziałeś link http://php/wiad_g...strkom=0#komentarze? Zabrakło w nim nazwy domeny, ale nie wiem gdzie szukać tego zepsutego linku. Te linki do nawigacji po stronach komentarzy są raczej dobre.
melex, 28.07.2006 15:43[!]
teraz już tak! to właśnie w linkach do wybierania stron komentarzy do newsów. czy serwis korzysta z pośrednictwa tego wortalu (bo za każdym razem mnie do niego przerzucało...)?
Maraz, 28.07.2006 16:21[!]
Nie, nie korzystamy z żadnego pośrednictwa. Błędny link musiał być spowodowany jakimiś anomaliami ze strony serwera. Linki budowane sę w tym przypadku na podstawie zmiennych środowiskowych serwera i tu musiał być jakiś problem. A dlaczego akurat przenosiło Cię na wortal.php.pl - to chyba przeglądarka musiała jakoś wydedukować po stwierdzeniu błędnego adresu...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca