|
|
|
|
|
|
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006 | 30 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:16,349 | - | - | 26 |
2. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:16,523 | 0,174 | 0,174 | 29 |
3. | 38 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:17,343 | 0,994 | 0,820 | 29 |
4. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:17,439 | 1,090 | 0,096 | 5 |
5. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:17,835 | 1,486 | 0,396 | 25 |
6. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:18,085 | 1,736 | 0,250 | 6 |
7. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:18,328 | 1,979 | 0,243 | 5 |
8. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:18,539 | 2,190 | 0,211 | 24 |
9. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:18,664 | 2,315 | 0,125 | 6 |
10. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:18,795 | 2,446 | 0,131 | 5 |
11. | 39 | Markus Winkelhock | Midland M16 | | 1:18,964 | 2,615 | 0,169 | 27 |
12. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:18,972 | 2,623 | 0,008 | 6 |
13. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:19,214 | 2,865 | 0,242 | 5 |
14. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:19,507 | 3,158 | 0,293 | 7 |
15. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA06 | | 1:20,102 | 3,753 | 0,595 | 14 |
16. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:20,132 | 3,783 | 0,030 | 5 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:20,575 | 4,226 | 0,443 | 7 |
18. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:20,950 | 4,601 | 0,375 | 7 |
19. | 23 | Sakon Yamamoto | Super Aguri SA06 | | 1:21,218 | 4,869 | 0,268 | 21 |
20. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:34,942 | 18,593 | 13,724 | 3 |
21. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | - | - | - | 4 |
22. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | - | - | - | 4 |
23. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | - | - | - | 1 |
24. | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-21 | | - | - | - | 1 |
25. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,693 |
|
| Alex Wurz uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim, poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Kierowca testowy Williamsa okazał się nieznacznie szybszy (niespełna 0.2 sekundy różnicy) od kolegi po fachu z Hondy, Anthony'ego Davidsona, natomiast pierwszą trójkę zamknął piątkowy tester BMW, Robert Kubica. Polak poprowadził pozbawiony pionowych stateczników na nosie, ale nadal wyposażony w "rogi wikinga" bolid BMW Sauber F1.06, który w takiej konfiguracji okazał się jak na razie wolniejszy o blisko sekundę od Williamsa FW28 na Hockenheim. Główni kierowcy stajni z Hinwil, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, pierwszą sesję ukończyli poza pierwszą dziesiątką (P12 i P14).
Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy wyścigowi Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, co może wskazywać na poprawę formy japońskiej stajni w stosunku do poprzedniego wyścigu, choć oczywiście nie należy przywiązywać zbytniej dużej wagi do czasów uzyskiwanych podczas piątkowy treningów. Kierowców Hondy rozdzielił piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos, a oprócz niego poniżej dwóch sekund straty do Wurza zmieścił się jeszcze tylko lider klasyfikacji generalnej, Fernando Alonso. Wbrew wcześniejszym informacjom o wprowadzeniu zakazu stosowania amortyzatorów z ruchomą masą w środku, zespół Renault otrzymał zgodę od stewardów na dalsze stosowanie swojego dotychczasowego systemu amortyzatorów.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Neel Jani (piątkowy tester Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Renault) i David Coulthard (Red Bull), a tuż za Szkotem znalazł się Markus Winkelhock, który po raz trzeci w tym sezonie poprowadził trzeci bolid zespołu MF1 Racing. W tym momencie warto wspomnieć, że wbrew wcześniejszym zapewnieniom Franck Montagny nie poprowadził trzeciego bolidu zespołu Super Aguri, a więc japońską stajnię w pierwszej sesji reprezentowali tylko Takuma Sato (P15) i debiutujący w roli wyścigowego kierowcy F1 Sakon Yamamoto (P19). Grand Prix Niemiec jest także pierwszym wyścigiem dla bolidu SA06, który jak na razie nie prezentuje nadzwyczajnych osiągów, chociaż Sato okazał się szybszy od obydwu kierowców Midland i Scotta Speeda (STR). Pierwszym prawdziwym sprawdzianem dla tego auta będą jednak jutrzejsze kwalifikacje.
Pierwsza sesji pomimo zapowiadanej upalnej pogody odbyła się przy temperaturze powietrza dochodzącej tylko do 27 stopni Celsjusza. Wiał silny wiatr, a nad torem cały czas wisiały ciemne chmury, z których w każdej chwili mógł spaść deszcz. Największymi pechowcami w pierwszej sesji byli Nico Rosberg (Williams) i Christijan Albers (MF1). Ten pierwszy ze względu na błąd wypadł z toru i uderzył tyłem w barierę z opon, natomiast z silnika Toyoty w bolidzie Albersa zaczęły wydobywać się płomienie. Na razie nie wiadomo, czy Holendra będzie czekała wymiana silnika.
Pogoda
Temperatura powietrza: 27°C
Temperatura toru: 36°C
Prędkość wiatru: 2,0 mps
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, Pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|