F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20133 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas sesji kwalifikacyjnej przed niedzielnym wyścigiem o GP Abu Zabi na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dla Australijczyka jest to trzynaste pole position w karierze. Obok kierowcy Red Bulla, ustawi się jutro Sebastian Vettel, który zapewnił już sobie zdobycie czwartego z rzędu mistrzostwa świata. Drugą linię stworzą Nico Rosberg i Lewis Hamilton broniący barw ekipy Srebrnych Strzał.


Q1
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Paul di Resta, za którego śladem poszli niemal wszyscy inni kierowcy. Cztery minuty po starcie sesji, w garażach przebywali jedynie Sebastian Vettel, Mark Webber oraz Fernando Alonso. Pośród wielu rezultatów odnotowywanych w początkowej fazie Q1 prowadził Rosberg, który przejechał okrążenie toru Yas Marina w czasie 1:42,567 sek.

Podczas gdy większość stawki korzystała z podstawowej mieszanki, na miękkich oponach tradycyjnie pojawili się kierowcy dwóch najsłabszych zespołów: Marussi i Caterhama. Pierwsze mierzone kółko Alonso pozwoliło mu na zajęcie siódmego miejsca. Jenson Button nie rozpoczął czasówki w najlepszym humorze. Brytyjczyk narzekał na łatwość z jaką przychodzi mu zblokować przypadkowo przednie koła. Kierowca McLarena zdołał jednak pomimo tego awansować na trzecią lokatę. Nie najlepiej swoje okrążenie rozpoczął Felipe Massa, który zbyt szeroko przejechał pierwszy zakręt.

Na siedem minut przed końcem bloku na torze w końcu pojawili się kierowcy Red Bulla – obaj już na dominujące na torze miękkiej mieszance. W międzyczasie prowadzenie w tabeli objął Lewis Hamilton. Nie na długo, bo na prowadzenie dzięki okrążeniu pokonanym w czasie 1:41,683 wysunął się świeżo upieczony, czterokrotny mistrz świata. Na trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na wysoki, piętnastym miejscu plasował się zawodnik Caterhama – Giedo van der Garde.

Kilka chwil później na czele znalazł się duet Lotusa: Kimi Raikkonen przed Romainem Grosjeanem. Ostatecznie jednak najlepszy rezultat Q1 odnotował Hailton: 1:40,693 sek. Trudów pierwszej części czasówki nie przetrwali Gutierrez, Sutil, van der Garde, Bianchi, Pic oraz Chilton.

Q2
Ponownie najszybciej na torze pojawił się Paul di Resta. Od samego początku Q2 kierowcy korzystali z miękkiej mieszanki. W pierwszej fazie prowadzenie w tabeli przechodziło z rąk do rąk pomiędzy di Restą, Hulkenbergiem i Raikkonenem. Na półmetku sesji na czele znajdowali się już jednak kierowcy Mercedesa – Nico Rosberg i Lewis Hamilton. Nieco w tyle, bo na trzecim i piątym miejscu znajdowali się reprezentanci Red Bulla. Czwarte miejsce należało do Kimiego Raikkonena.

Końcowych pięć minut rozpoczęło się bardzo niemrawo. Poza aleją serwisową przebywało jedynie kilku wolniejszych kierowców, którzy jak najszybciej chcieli rozpocząć walkę o awans do Q3. W miarę upływu czasu garaże opuszczało coraz więcej bolidów, a na dwie minuty przed końcem Q2 znajdowali się w nich tylko Rosberg i Vettel. Fernando Alonso znajdujący się na dwunastym miejscu miał olbrzymie problemy z opanowaniem narowistego Ferrari F138 i po zepsuciu pierwszego pomiarowego okrążenia został zmuszony do pokonania jak najlepszego, decydującego kółka.

Niestety wystarczyło ono tylko na jedenaste miejsce. Grono pechowców uzupełnili jeszcze Paul di Resta, Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Pastor Maldonado oraz Valtteri Bottas. Na wysokim, szóstym miejscu Q2 ukończył Daniel Ricciardo, który do najlepszego czasu Rosberga stracił niecałe cztery dziesiętne sekundy. Pozycję niżej uplasował się Nico Hulkenberg.

Q3
Przed zapaleniem się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej ustawiła się niewielka kolejka bolidów, której przewodził Sauber Nico Hulkenberga. W garażach pozostali tylko Ricciardo, Perez oraz Massa. Po pierwszych przejazdach na prowizorycznym pole position znajdował się Vettel, który wyprzedzał Rosberga i Hamiltona. Czwarte miejsce należało do Raikkonena, a dalej plasowali się Webber, Grosjean oraz Hulkenberg. Żaden z kierowców nie użył podstawowej mieszanki.

Decydujące, ostatnie dwie minuty nakreśliły ostatecznie ustawienie na starcie wyścigu o Grand Prix Abu Zabi. Mark Webber, uzyskując rekordy w pierwszym i drugim sektorze odebrał Vettelowi pierwsze pole startowe. Do osiągnięcia Australijczyka, który zszedł poniżej 1 min i 40 sek nie był w stanie zbliżyć się Rosberg, który rozpocznie zmagania z trzeciego pola. Lewis Hamilton stracił panowanie nad swym bolidem po zbyt agresywnym wyjeździe z trzynastego zakrętu. Kolejne pozycje zajęli odpowiednio Raikkonen, Hulkenberg, Grosjean, Massa, Perez oraz Ricciardo.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
damian1987, 02.11.2013 19:14[!]
@Challenger
THC-303 ma racje jesli chodzi o awarie mechaniczne
awarie 2009
Web Singapur, Vet Węgry oraz gp Europy
2010
web ani jednej awarii, vet Australia,Korea
2011
brak awarii
2012
web Usa,włochy, vet europy,włoch
2013
web chiny,indie, vet wlk brytania
Kamikadze2000, 03.11.2013 00:22[!]
@THC-303 - przede wszystkim to McLarenowi nie wyszedł. Chciało się rewolucji w sezonie bez większych zmian technicznych, no i wyszło jedno wielkie gówno. MP4-28 to złom, choć i tak udało im się trochę go poprawić, w stosunku do początku sezonu. Kto wie jednak, czy obecne problemy nie są "dziecięcym" problemem przed nastąpieniem zmian na lepsze. ;)
michu_tarnow, 03.11.2013 02:42[!]
@ManiakF1 dokładnie. Widzę, że ty też podobnie uważasz jak ja , że Mark ma aż za dużo tych przypadków i zmian strategii :) A Ci co twierdzą, że Webber jest równie traktowany jak Vettel to chyba nie wiedzą co mówią. Nie mówię, też że Vettel jest złym kierowcą, ale dla mnie on nie jest jakoś najlepszy i wiele mu jeszcze brakuje do innych.
THC-303, 03.11.2013 08:46[!]
Naprawdę, Zajkos i Kamikadze, ja wszystko rozumiem, ja wiem. Ten bolid nie wyszedł McLarenowi, ale Button ma jednak znacznie więcej punktów niż Perez.

Challenger, pierwszy akapit pominę, już to zostało rozpisane.

Cytat :
Nikt mi nie wmówi że RBR traktuje jedakowo obydwu kierowców

Nikt nie próbuje (chyba). Jest to jednak uzasadnione, a skala procederu jest o wiele mniejsza niż 'myślicie'.

Cytat :
Mark zawsze dostaje gorsze części co udowaniają liczne awarie jego bolidu. Jak część jest pewna i pierwszej kategorii idzie do bolidu Vettela. Jak jest niepewna to używa jej Mark.

Może i masz rację, ale kolejny raz mijasz się z prawdą, od 2009 więcej awarii miał Vettel.

Cytat :
Było tak w zeszłym sezonie np w Ferrari kiedy w klasyfikacji walczył jeszcze tylko Alonso a Massa był tak naprawde kierowcą testowym, oblatywaczem nowych części, nosów itp.

Czyli to powszechna praktyka, a nie tylko RBR jest be?

Cytat :
Piszcie co chcecie, ale od czasów Schumahera nie ma bardziej faworyzwoanego kierowcy od Vettela.

Że tak to wyrażę: "This is ridiculous" ;) Zapewne pamiętasz ten cytat ;) Chociaż jeśli tych awarii w RB nie pamiętasz... No, masz zawsze google.

Cytat :
Może i Mark nie jest lepszy na torze od Vettela

Hahahahahaha... Nawet w STR go Vettel objeżdżał, więc to raczej nie może. Każdy ma prawo sądzić że Vettel jest gorszy od Alonso, Hamiltona czy kogo tam jeszcze. Ale już porównywanie go do Webbera jest bezcelowe. On w ogóle zdobył w RB połowę punktów Vettela?
---
Cytat :
Nie mówię, też że Vettel jest złym kierowcą, ale dla mnie on nie jest jakoś najlepszy i wiele mu jeszcze brakuje do innych.

To jestem w stanie przyjąć. Nie zgadzam się, ale jestem w stanie. Tylko błagam, naprawdę akurat do Webbera to mu nie brakuje.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca