F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20229 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen zdobył pole position przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla ustawi się jutro na starcie przed Leclerkiem i Sainzem.

Q1

W przeciwieństwie do porannego treningu, który był pierwszą suchą sesją tego weekendu, kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Pierwszym kierowcą był Nicholas Latifi, do którego po chwili dołączył duet AlphaTauri. Dla obu kierowców stajni z Faenzy jest to ważny weekend: Tsunoda debiutuje przed swoją publicznością w bolidzie Formuły 1, natomiast Pierre Gasly został dziś ogłoszony jako kierowca Alpine w sezonie 2023. Jego następcą u boku Tsunody będzie Nyck de Vries.

Tsunoda i Gasly szybko wskoczyli na czoło klasyfikacji. Większość kierowców zabrała się do pracy po kilku minutach. Po paru chwilach tabela zaczęła powoli się układać. Verstappen zajął pierwszą lokatę przed Sainzem, Leclerkiem, Perezem, Ricciardo i Norrisem. Pod koniec pierwszej dziesiątki znajdowali się zawodnicy Mercedesa, którzy jako jedyni zaryzykowali użycie pośrednich opon.

Dobre tempo prezentowali też inni kierowcy. Bottas rozdzielił reprezentantów McLarena na szóstej lokacie. Ósmy był Stroll przed Schumacherem i Zhou. Tymczasem Russell był już dwunasty, a Hamilton piętnasty. Obie Srebrne Strzały wróciły pośpiesznie do swoich mechaników na zmianę opon na miękkie.

Bardzo szybkie okrążenie zepsuł Lando Norris, który przesadził z prędkością na wyjściu z Degner i delikatnie zahaczył o żwirowe pobocze. Tymczasem jeszcze większe problemy miał odchodzący z AlphaTauri Gasly, który zgłosił swoim inżynierom problemy z hamulcami. Jego zespołowy partner Tsunoda również miał trudności — Japończyk zablokował swoją przednią prawą oponę na dojeździe do ostatniej szykany. Obaj zawodnicy czym prędzej odwiedzili swoich mechaników.

Tymczasem podczas gdy większość kierowców przygotowywali się w swoich garażach na ostatnie minuty Q1, kierowcy Mercedesa nadrabiali straty z początków sesji. Na miękkich oponach Russell wskoczył na szóste miejsce, a Hamilton — na ósme. Bardzo dobre tempo prezentował Alonso, który był na czwartej pozycji. W ostatnich minutach zawodnicy walczyli o wejście do drugiego segmentu czasówki. Chwilowo zagrożony był Norris, jednak dobre okrążenie dało mu ósmą lokatę. Z Q1 odpadli: Albon, Gasly, Magnussen, Stroll oraz Latifi.

Q2

Drugi fragment czasówki rozpoczęli obaj kierowcy Ferrari, którzy jako pierwsi wyjechali na tor. Sainz przed Leclerkiem długo znajdowali się na czele czasówki, do momentu, w którym najszybszy czas ustanowił Verstappen. Czwarty był Ocon przed Ricciardo, Hamiltonem i Alonso, który szeroko wyjechał na wyjściu z Degner.

Dopiero ósmy był Perez, a dziewiąty Russel. Na pięć minut przed końcem sesji wszyscy zawodnicy zjechali na zmianę opon. W klasyfikacji było jednak na tyle ciasno, że na tor wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem Verstappena, Sainz i Leclerca. Czołowa trójka przygotowywała się już do walki o pole position.

Pierwszy swoje ostatnie okrążenie rozpoczął Sebastian Vettel. Czterokrotny zwycięzca z Suzuki wskoczył na piątą lokatę. Ocon awansował na świetne drugie miejsce, jednak po chwili na czele klasyfikacji znalazł się Perez. Swoich czasów nie poprawili jednak reprezentanci Alfy Romeo, a także Schumacher. Ze strefy zagrożenia wyskoczył Lando Norris, spychając tam George'a Russella. Szybkie okrążenie Brytyjczyka dało mu siódmą lokatę, przez co z sesją pożegnał się Ricciardo. Wraz z nim z Q2 odpadli: Bottas, Tsunoda, Zhou i Schumacher.

Q3

Wyścig o pole position rozpoczął się już w pit lane. Verstappen został w ostatniej chwili wypuszczony przed Leclerca. Na szczęście obyło się bez kolizji. Na tor wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem Vettela. Niemiec znalazł się w Q3 pierwszy raz od Grand Prix Azerbejdżanu.

Pierwsze okrążenie zaliczył Ocon. Szybko na czoło czasówki wskoczył Leclerc, który ustanowił rekord w każdym sektorze. W trzecim sektorze szybszy był Sainz, który wskoczył na drugą pozycję. Trzeci był Perez... a wtedy na metę wpadł Verstappen. Holender ustanowił czas na prowizoryczne pole position, zaliczający przy tym rekordy pierwszego i trzeciego sektora.

Powtórki pokazały jednak niecodzienną sytuację. Przygotowując się do swojego okrążenia, Verstappen bardzo zwolnił. Jadący za nim Norris postanowił wyprzedzić go w 130R. W momencie, gdy Brytyjczyk rozpoczął manewr, Verstappen przyspieszył. Jego opony nie miały jednak przyczepności, przez co bolid Red Bulla chwilowo postawiło bokiem. Norris musiał uciec na trawę na pełnej prędkości. Na okrążeniu zjazdowym Verstappen przeprosił Norrisa, machając z kokpitu. Sędziowie zgłosili, iż incydent zostanie rozpatrzony po sesji.

Na cztery minuty przed końcem, Verstappen był przed Leclerkiem, Sainzem, Perezem i Alonso. Szósty był Vettel, który wyjechał w międzyczasie na swoje jedyne okrążenie. Niemiec zjeżdżał do alei serwisowej machając do kibiców. Dopiero siódmy był Russell, a ósmy — Hamilton. Dziesiątkę zamykali Norris i Ocon.

Ostatnie okrążenia rozpoczął Leclerc. Kierowca Ferrari nie jechał idealnie, przez co był tylko drugi. Perez również nie poprawił swojego czasu i był czwarty. Swojego czasu nie poprawił także Sainz i Verstappen — pierwsza czwórka nie zmieniła kolejności! Przy okazji swojego ostatniego okrążenia, mistrz świata zgubił kawałek dyfuzora. Verstappen zdobył pole position przed Leclerkiem i Sainzem. Czwarty był Perez przed świetnym Oconem. Szósty był Hamilton, a za nim: Alonso, Russell, Vettel i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca