F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Podczas ruszających dzisiaj testów w Budapeszcie Force India i Williams pracują nad rozwojem przednich skrzydeł w specyfikacji 2019. Być może na podobne posunięcie zdecyduje się także Red Bull.

Od nadchodzącego sezonu w Formule 1 będą wykorzystywane zmodyfikowane przednie skrzydła. Będą one zapewniać niższy poziom docisku, ale w założeniu zapewnią kierowcom większe szanse wyprzedzania.

Zgodnie z nowymi przepisami technicznymi skrzydła będą o 200 milimetrów szersze. Stosowanie na nich wszelkich elementów aerodynamiczne: lotek, skrzydełek i tym podobnych, zostanie zakazane.

Modyfikacje w zakresie przedniego i tylnego skrzydła oraz kanałów odpowiadających za chłodzenie hamulców to pierwszy z serii kroków, jakie w ciągu kilku najbliższych lat mają na celu poprawę ścigania w Formule 1. Kierowcy niejednokrotnie narzekali, że po wprowadzeniu nowej generacji bolidów nie są w stanie podążać w bliskiej odległości za konkurencyjnymi bolidami.




  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 31.07.2018 10:27[!]
Wygląda całkiem fajnie. Obawiałem się płaskiej deski.
maciejas512, 31.07.2018 10:34[!]
Mi też się to podoba. Może zamiast DRS można by było tak zrobić, że gdy bolid jedzie za innym bolidem, to przednie skrzydło ustawia się na większy docisk w zakrętach przez co kierowca z tyłu nie tracił by tyle docisku(co i tak wynika z jazdy w brudnym powietrzu) :P Może musiałbym bardziej rozwinąć tą teorie ale wydaje mi się, że byłoby to lepsze niż DRS. Nie tak efektywne ale nie tak sztuczne.
Gilles, 31.07.2018 11:00[!]
@maciejas512 jak dobrze pamiętam to już było coś takiego jakoś koło sezonu 2007 chyba... I zrezygnowali. Chyba że głupoty gadam to niech mnie ktoś poprawi ;-)
M@ru$, 31.07.2018 11:05[!]
Owszem było, ale chyba w 2009, gdy bolidy wyglądały jakby wykute w skale (w szczególności BMW Sauber)
piro, 31.07.2018 11:16[!]
https://pbs.twimg...NmW4AEBO18.jpg:large

na tym zdjęciu lepiej widać. Trochę płaskie ale i tak nie jest źle
Gilles, 31.07.2018 11:18[!]
@M@ru$ racja, bliżej 09 to było.
maciejas512, 31.07.2018 11:20[!]
@Gilles Wiem, że były takie płaskie skrzydła ale o tej regulacji ich o której pisałem to nic mi nie wiadomo na ten temat.
enstone, 31.07.2018 11:40[!]
Ludzie z BMW podczas projektowania przedniego skrzydła pobiegli na bliski złomowiec po kilka profili C i tak powstało właśnie to toporne przednie skrzydło.
Olek89, 31.07.2018 11:44[!]
@Gilles @M@ru$
W 2010 roku [nie pamiętam od kiedy dokładnie, ale czytałem na pewno o tym wywiad z Allisonem jak Kubica jeździł w Renault] była możliwość zmiany kąta przedniego skrzydła 2 razy w ciągu jednego okrążenia.
Kajkes, 01.08.2018 00:44[!]
W 2009-2010 to musiało być - w 2009 wprowadzili to, żeby dać więcej możliwości dostosowania kierowcom po zmianach, które miały dać możliwość wyprzedzania.

2010 na pewno było, bo nawet w grze F1 2010 można ustawiać kąt nachylenia przedniego skrzydła ;)

W 2011 chyba zakazali, bo wprowadzili DRS, po zabronieniu kanału F-Duct z 2010 roku.
lordfryta, 01.08.2018 08:17[!]
Mnie zastanawia coś innego. Force India o którym mówi się, że może zniknąć w każdej chwili testuje skrzydło na przyszły sezon. Chyba już coś jest podpisane z czego bardzo bym się cieszył.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca