F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą przed GP Wielkiej Brytanii

"Myślę, że Silverstone jest miejscem, gdzie wszyscy kierowcy lubią się ścigać".
Marek Roczniak, 5 lipca 2010, wyświetlenia: 4599<< | lista | T- | T+ | >>
Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed brytyjską rundą mistrzostw świata.

Robert, Silverstone to jeden z klasycznych torów w sezonie F1. Jak dużą frajdę sprawia on kierowcom?

„To ekscytujący, bardzo wymagający tor, zwłaszcza pierwszych sześć czy siedem zakrętów, które są po prostu niesamowite w obecnych samochodach F1. Większość z nich przejeżdża się prawie na całym gazie, albo nawet na pełnym – zależy to od kierunku wiatru – i jak tylko wyjeżdżasz z jednego zakrętu, to wchodzi od razu w następny: to po prostu zdumiewające, jak dużą szybkość można utrzymać w tych zakrętach. Oczywiście w tym roku jest także nowa sekcja, którą widziałem w Internecie i telewizji, kiedy ścigało się tutaj MotoGP: wygląda na wyboistą i bardzo różniącą się od poprzedniej wersji toru, ale ogólnie myślę, że Silverstone jest miejscem, gdzie wszyscy kierowcy lubią się ścigać, ponieważ tor ten pokazuje 100% potencjału samochodu F1 w szybkich zakrętach”.

Jak twoim zdaniem R30 będzie się spisywał na Silverstone?

„Bardzo trudno to przewidzieć. Silverstone jest zwykle bardzo zdradliwym miejscem w kwestii ustawień i balansu samochodu, ponieważ występuje duża różnica pomiędzy wolnymi i szybkimi zakrętami, a nie ma tu właściwie średnio-szybkich zakrętów. Siła dociskowa będzie kluczowa i biorąc pod uwagę zmiany dokonane w naszym samochodzie na ostatni wyścig ciekawie będzie się przekonać, czy przyniosą one nam korzyści na szybkich partiach toru. Piątkowe treningi będą dobrą okazją do przekonania się, czy nowy pakiet spowoduje tu różnicę”.

Gdzie pod względem ogólnej konkurencyjności znajduje się według ciebie Renault w chwili obecnej?

„Wiele zależy od charakterystyki toru i tego, czy zrobisz wszystko jak należy lub nie. W Walencji byliśmy bardzo blisko Ferrari w kwalifikacjach, nawet jeśli nie byliśmy w 100% zadowoleni z tego, jak nam poszło – myślę jednak, że wielu ludzi miało tam trochę trudności podczas kwalifikacji. W pierwszym przejeździe wyścigu byłem za Felipe i mieliśmy trochę gorsze tempo od niego, ale mogło się to zmienić. Mercedes także zmagał się w Walencji i widzieliśmy, że niektóre samochody miały duże wahania w osiągach w trakcie weekendu, zatem bardzo trudno jest osądzić konkurencyjność. Silverstone ma zupełnie inny charakter w porównaniu do Walencji, czy nawet Kanady, a ostatnim podobnym torem był Istanbul Park. Od tamtej pory zespoły wprowadziły duże zmiany w swoich samochodach, wliczając w to nas, zatem musimy poczekać i zobaczyć, jak to będzie”.

Silverstone stanowi półmetek sezonu i jesteś szósty w mistrzostwach. Czy pierwsza połowa roku przekroczyła twoje oczekiwania?

„Myślę, że można na to spojrzeć w dwojaki sposób. Oczywiście, jako kierowca zawsze liczysz na zwycięski samochód, ale w rzeczywistości ja i zespół udawaliśmy się na pierwszy wyścig z nadzieją na dostanie się do czołowej dziesiątki w kwalifikacjach i czuliśmy, że to jest nasz potencjał po wykonaniu dobrej roboty nad poprawą samochodu w trakcie zimowych testów. Dotychczas kwalifikowaliśmy się czołowej dziesiątce do każdego wyścigu, a poza Bahrajnem moim najgorszym miejscem na mecie było siódme. Koniec końców możemy być zadowoleni z pracy, którą wykonaliśmy. Oczywiście na początku było więcej miejsca na poprawę, ale zdołaliśmy zmniejszyć dystans dzielący nas od czołowych zespołów, a chłopaki w fabryce pracowali bardzo ciężko, aby utrzymać tempo wprowadzania usprawnień. Znalezienie teraz ostatnich kilku dziesiątych sekundy będzie bardzo trudne, jednak sądzę, że możemy być zadowoleni i naprawdę dumni z tego, co udało nam się dotychczas osiągnąć, będąc z początku daleko za innymi. Nie wydaje mi się, aby ktokolwiek spodziewał się po nas tego typu rezultatów”.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Renault
Wywiady
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
absik, 05.07.2010 14:58[!]
Co to za koleś na zdjęciu? Wygląda jak jakiś Power Rangers! ;]
chinoMoreno, 05.07.2010 15:00[!]
Dzisiaj przeczytałem na wp że renault zrezygnowało z kanału F tzn porzucili pracę nad tym elementem czy ktoś coś wie na ten temat czy to tylko bzdurny news na wp ?
cravenciak, 05.07.2010 15:02[!]
Nie zrezygnowali tylko powiedzieli, że nie użyją go dopóki dane z tunelu aerodynamicznego nie sprostają ich oczekiwaniom.
Shadowhawk, 05.07.2010 15:08[!]
zrezygnowali z kanału na przełomie marca/kwietnia ale ciągle mówili że pracują nad kanałem :)
atb, 05.07.2010 18:14[!]
"...a poza Bahrajnem moim najgorszym miejscem na mecie było siódme."
Ładnie to tak kłamać? A ósme miejsce w Barcelonie?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca