F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą przed GP Belgii

"Mamy nadzieję, że kanał F będzie od razu dobrze pracował".
Marek Roczniak, 24 sierpnia 2010, wyświetlenia: 5041<< | lista | T- | T+ | >>
Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps.

Spa jest unikalnym torem w sezonie F1. Jakie wyzwania stawia zespołom i kierowcom?

„Spa jest całkiem inne w porównaniu do pozostałych torów, na których się ścigamy, bo choć podobnie jak tor w Kanadzie wymaga małego docisku aerodynamicznego, to jednak jest tutaj znacznie więcej szybkich zakrętów. To powoduje, że trudno jest tutaj znaleźć równowagę pomiędzy poziomem docisku a dobrą prędkością maksymalną na prostych, której potrzebujesz, ponieważ są tutaj dwie bardzo długie sekcje na początku i na końcu okrążenia, gdzie przez długi czas jedzie się na pełnym gazie.

Tor ten często obfituje w niespodzianki i samochody, które nie były szybkie przez cały rok, w Spa mogą nagle okazać się dobre. Patrząc na ten wyścig z perspektywy zespołu, będziemy korzystali w ten weekend po raz pierwszy z kanału F i mamy nadzieję, że od razu będzie dobrze pracował, abyśmy mieli jak najwięcej czasu podczas treningów na wydobycie maksymalnego potencjału z tego systemu”
.

Czy kanał F zmieni podejście do tego wyścigu?

„Na przykładzie innych samochodów korzystających z kanału F w tym roku widzieliśmy tendencję do wybierania większego niż zwykle poziomu docisku, ponieważ mogły one wygaszać tylne skrzydło i dzięki temu nadal generować dobrą prędkość maksymalną. Myślę, że te właśnie powody zmienią także podejście do Spa. Choć jest to tor, po którym wszyscy lubimy jeździć, to jednak nadal bardzo ważne są tutaj osiągi samochodu”.

Co kierowcy lubią najbardziej w tym torze?

„To z pewnością tor, na który wszyscy kierowcy zawsze bardzo czekają. Jest trochę inny od pozostałych torów: mamy tę kombinację niskiego poziomu docisku z szybkimi zakrętami, jest wiele kombinacji zakrętów, gdzie łuki przechodzą jeden w drugi, a tor jest na tyle szeroki, że można obierać różne linie jazdy. To również dobry tor do ścigania się, ponieważ długie proste zwiększają szanse na wyprzedzanie, a to potrafi znacznie uatrakcyjnić wyścigi”.

Miałeś trudne popołudnie na Węgrzech. Jakie będzie twoje podejście do finałowej części tego sezonu?

„Po tak długiej przerwie nie myślę o ostatnim wyścigu, a bardziej o tym, co jest przede mną. To będzie ciężka końcówka sezonu, ponieważ zostały już tylko dwa wyścigi w Europie, a potem czekają nas długie podróże do Azji, Ameryki Południowej i na Bliski Wschód. Nie miałem szczęścia w trzech ostatnich wyścigach, łącznie z brakiem zdobyczy punktowej w Silverstone czy Budapeszcie, tak więc chciałbym powrócić do tego, jak ścigaliśmy się we wcześniejszej fazie roku: regularnego zdobywania punktów i walki o dobre miejsca. Sądzę, że moim celem i całego zespołu będzie zmniejszenie dystansu dzielącego nas od czołowych zespołów podczas tych wyścigów”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Renault
Wywiady
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 24.08.2010 23:33[!]
Pole on Pole....?
cravenciak, 24.08.2010 23:35[!]
IMO drugi zaraz po Monako najlepszy tor w kalendarzu, zwieńczeniem świetnej atmosfery byłby mazurek w niedzielę, Pole position niekoniecznie :P
podgladamwas, 25.08.2010 08:24[!]
To ja się dopisuję do przedmówców i mam nadzieję, że Kubica będzie pierwszym człowiekiem, który stanie na marsie.
MaxKapsel, 25.08.2010 09:53[!]
@francorchamps
and the pigs will fly...
Lolkoski, 25.08.2010 11:32[!]
@up- w Muppetach były takie nazywały się chyba Świnie w kosmosie
pro, 25.08.2010 15:07[!]
Łooo i ani słowa o słynnym zakręcie Eee Ruuuż który przejeżdżają na pełnym gazie? :D P. Borowczyk na pewno nie omieszka wspomnieć... xD
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca