F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą przed GP Włoch

"Musimy poczekać i zobaczyć, które zespoły będą używały kanału F i czy nam się to również uda".
Marek Roczniak, 6 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 4815<< | lista | T- | T+ | >>
Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed Grand Prix Włoch na torze Monza.

Monza jest dla ciebie ważnym weekendem. Czy traktujesz to jako domowy wyścig?

„W pewnym sensie tak. Polska to moja ojczyzna, ale w gokartach, Formule Renault i Formule 3 zawsze ścigałem się we włoskich zespołach i przez rok mieszkałem blisko Monzy, zatem z całą tą okolicą wiąże się wiele moich wspomnień. Patrząc na moją karierę w F1, jest to także tor, gdzie stanąłem po raz pierwszy na podium w 2006 roku, więc jest to z pewnością bardzo wyjątkowy obiekt dla mnie, jak i cały weekend wyścigowy”.

Jak z perspektywy kierowcy oceniasz charakterystykę tego toru?

„Jest tutaj sporo szybkich sekcji, jak Ascari i Parabolica, a także wolne szykany i trudno jest zrównoważyć ustawienia na te miejsca, aby samochód dobrze się spisywał w każdym z nich. To najszybszy tor w kalendarzu, co oznacza, że użyjemy tu konfiguracji o bardzo niskim poziomie docisku aerodynamicznego, stawiającej mały opór powietrzu. W poprzednich latach testowaliśmy na Monzy w tygodniu poprzedzającym GP, więc mogliśmy się przyzwyczaić do samochodu, który tutaj wydaje się być znacznie lżejszy niż zwykle. Teraz nie mamy już takiej możliwości, więc GP Włoch stało się zdradliwym weekendem. Innym ważnym czynnikiem jest dobra przyczepność mechaniczna potrzebna do stabilności podczas hamowania przed szykanami, a także dobra przyczepność podczas przyspieszania na wyjściu z nich”.

Czy jest to przyjemny tor do jazdy?

„Tak mi się wydaje, ponieważ uczucie w czasie jazdy jest tak niezwykłe – to tak, jakby zasiąść za kierownicą zupełnie innego samochodu. Na początku weekendu wydaje ci się, że tył jest bardzo niestabilny, ale w rzeczywistości tak jest tutaj przez cały czas i nigdy nie udaje ci się znaleźć takiej przyczepności i stabilności, do jakiej jesteś przyzwyczajony na innych torach. To powoduje, że kierowcy stają przed większym wyzwaniem, a mnie osobiście cieszy też to, że jest tutaj dużo ostrego hamowania – dojeżdżasz do punktów hamowania z bardzo dużą prędkością i musisz być niezwykle precyzyjny. Nie jest łatwo znaleźć punkty hamowania lub trafiać w wierzchołki zakrętów”.

Jakie są twoje oczekiwania na ten weekend po mocnym finiszu na podium w Spa?

„Trudno powiedzieć i sądzę, że będzie to bardzo interesujący weekend, jeśli chodzi o ocenę osiągów poszczególnych samochodów. Spa było dobrym przykładem tego, jak mocny potrafi być kanał F – byliśmy od razu konkurencyjni oraz bliżej czołówki, kiedy go zamontowaliśmy. Na Monzy efekt nie będzie tak mocny, ponieważ samochody stawiają tutaj mniejszy opór powietrzu, ale nadal będą korzyści z tego systemu, więc musimy poczekać i zobaczyć, które zespoły będą tego używały i czy nam się to również uda. Tor ten przynosi czasem niespodzianki, zatem preferuję ostrożność w ocenie szans. Jednakże jeśli samochód będzie się prowadził tak dobrze, jak w Spa, to nie widzę powodu, dlaczego nie mielibyśmy być konkurencyjni na Monzy”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Renault
Wywiady
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
drajwer, 06.09.2010 14:12[!]
Czyli nie wykluczają F-kaczki
dymson, 06.09.2010 16:41[!]
pewnie pojada z
Kubicomaniak, 08.09.2010 00:09[!]
Niestety jednej rzeczy kompletnie nie rozumiem :
...ale nadal będą korzyści z tego systemu, więc musimy poczekać i zobaczyć, które zespoły będą tego używały...
Jaki jest sens patrzeć na inne zespoły ?
Przecież każdy zespół ma inni bolid i inny f-duct . Jednym będzie się bardziej opłacało jeździć z tym systemem ,innym bez...
Każdy zespół musi sam to ocenić i rozważyć jakie rozwiązanie będzie dla nich optymalne. A zresztą jestem ciekawy jak niby mają to sprawdzić kto będzie używał f-duct a kto nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca