|
|
|
|
|
|
GP2: Testy w Jerez dzień 1 - Maldonado najszybszy |
Oprócz Wenezuelczyka czasy poniżej jednej minuty i 25 sekund uzyskali Valsecchi i Hulkenberg. |
|
•Marek Roczniak, 29 pa?dziernika 2008, wyświetlenia: 2276 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Pastor Maldonado (ART Grand Prix) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów serii GP2 na torze Jerez, wykręcając 1:24,727. Oprócz Wenezuelczyka czasy poniżej jednej minuty i 25 sekund uzyskali jeszcze tylko drugi kierowca ART – Nico Hulkenberg i Davide Valsecchi (Durango). W testach wzięło udział 12 z 13 ekip – zabrakło tylko BCN Competicion.
Nowa nawierzchnia Jerez w połączeniu z osiągami dobrze znanego już zespołom bolidu GP2/08 spowodowała poprawienie rekordu toru aż o blisko trzy sekundy. Rano najszybszy był zwycięzca niedzielnego sprintu w Szanghaju – Valsecchi, pokonując Hulkenberga o niespełna 0,1 sekundy. Dla tegorocznego mistrza F3 Euro Series były to drugie testy w GP2 – pierwsze odbył w grudniu 2006 roku na torze Ricardo Tormo.
Maldonado był wówczas trzeci, a pierwszą piątkę zamknęli dwaj Japończycy – Koudai Tsukakoshi (Piquet GP) i Kamui Kobayashi (DAMS). W pierwszej dziesiątce oprócz Tsukakoshiego (siódme miejsce na koniec sezonu F3 Euro Series) znalazł się jeszcze tylko jeden debiutant – Charles Pic (szóste miejsce na koniec sezonu WSbR). Francuz reprezentujący barwy zespołu iSport uzyskał dziewiąty czas, a przed nim znaleźli się Diego Nunes (Piquet GP), Giedo van der Garde (iSport) i Karun Chandhok (FMS). Pierwszą dziesiątkę zamknął Andreas Zuber (Racing Engineering).
Po południu Maldonado jako jedyny uzyskał czasy poniżej jednej minuty i 25 sekund, poprawiając poranny wynik Valsecchiego o niespełna 0,1 sekundy. Czwarty przed południem Tsukakoshi także poprawił się o około 0,1 sekundy, co zapewniło mu awans na drugie miejsce, jednak najszybszym debiutantem dnia pozostał jego rywal z F3 Euro Series – Hulkenberg, który po południu uzyskał czwarty czas. Tuż przed Niemcem uplasował się inny kierowca testowy F1 – Kobayashi, a pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce także przypadły kierowcom startującym w tym roku w GP2. Kolejno byli to Chandhok, Zuber, Valsecchi, Nunes, Alvaro Parente (Racing Engineering) i Witalij Pietrow (Campos).
•Czasy uzyskane w środę na torze Jerez | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Poranna sesja | |
1. | Davide Valsecchi | | Durango | 1:24,823 | | 21 |
2. | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | 1:24,903 | +0,080 | 31 |
3. | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | 1:25,025 | +0,202 | 27 |
4. | Koudai Tsukakoshi | | Piquet GP | 1:25,138 | +0,315 | 41 |
5. | Kamui Kobayashi | | DAMS | 1:25,213 | +0,390 | 28 |
6. | Diego Nunes | | Piquet GP | 1:25,545 | +0,722 | 43 |
7. | Giedo van der Garde | | iSport International | 1:25,549 | +0,726 | 29 |
8. | Karun Chandhok | | FMS International | 1:25,616 | +0,793 | 21 |
9. | Charles Pic | | iSport International | 1:25,638 | +0,815 | 39 |
10. | Andreas Zuber | | Racing Engineering | 1:25,665 | +0,842 | 24 |
11. | Witalij Pietrow | | Barwa Int. Campos Team | 1:25,740 | +0,917 | 28 |
12. | Luca Filippi | | Super Nova Racing | 1:25,860 | +1,037 | 18 |
13. | Alvaro Parente | | Racing Engineering | 1:26,016 | +1,193 | 25 |
14. | Jerome d'Ambrosio | | DAMS | 1:26,252 | +1,429 | 23 |
15. | James Jakes | | Super Nova Racing | 1:26,497 | +1,674 | 31 |
16. | Michael Herck | | DPR | 1:26,508 | +1,685 | 26 |
17. | Davide Rigon | | Barwa Int. Campos Team | 1:26,546 | +1,723 | 33 |
18. | Marcello Puglisi | | Durango | 1:26,573 | +1,750 | 33 |
19. | Edoardo Mortara | | Trident Racing | 1:26,854 | +2,031 | 34 |
20. | Christian Ebbesvik | | Trust Team Arden | 1:26,874 | +2,051 | 31 |
21. | Chris van der Drift | | Trident Racing | 1:26,990 | +2,167 | 33 |
22. | Carlo van Dam | | FMS International | 1:27,167 | +2,344 | 32 |
23. | Luiz Razia | | Trust Team Arden | 1:27,666 | +2,843 | 32 |
24. | Sten Pentus | | DPR | 1:28,075 | +3,252 | 25 |
|
Popołudniowa sesja | |
1. | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | 1:24,727 | | 29 |
2. | Koudai Tsukakoshi | | Piquet GP | 1:25,015 | +0,288 | 26 |
3. | Kamui Kobayashi | | DAMS | 1:25,025 | +0,298 | 32 |
4. | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | 1:25,063 | +0,336 | 27 |
5. | Karun Chandhok | | FMS International | 1:25,255 | +0,528 | 33 |
6. | Andreas Zuber | | Racing Engineering | 1:25,437 | +0,710 | 37 |
7. | Davide Valsecchi | | Durango | 1:25,539 | +0,812 | 22 |
8. | Diego Nunes | | Piquet GP | 1:25,605 | +0,878 | 32 |
9. | Alvaro Parente | | Racing Engineering | 1:25,667 | +0,940 | 28 |
10. | Witalij Pietrow | | Barwa Int. Campos Team | 1:25,747 | +1,020 | 32 |
11. | Charles Pic | | iSport International | 1:25,755 | +1,028 | 35 |
12. | Giedo van der Garde | | iSport International | 1:25,831 | +1,104 | 26 |
13. | Luca Filippi | | Super Nova Racing | 1:25,860 | +1,133 | 30 |
14. | Jerome d'Ambrosio | | DAMS | 1:26,055 | +1,328 | 24 |
15. | Chris van der Drift | | Trident Racing | 1:26,345 | +1,618 | 28 |
16. | Davide Rigon | | Barwa Int. Campos Team | 1:26,390 | +1,663 | 43 |
17. | Michael Herck | | DPR | 1:26,514 | +1,787 | 36 |
18. | Marcello Puglisi | | Durango | 1:26,607 | +1,880 | 30 |
19. | Edoardo Mortara | | Trident Racing | 1:26,803 | +2,076 | 39 |
20. | Christian Ebbesvik | | Trust Team Arden | 1:27,158 | +2,431 | 28 |
21. | Sten Pentus | | DPR | 1:27,443 | +2,716 | 35 |
22. | James Jakes | | Super Nova Racing | 1:27,459 | +2,732 | 10 |
23. | Luiz Razia | | Trust Team Arden | 1:28,064 | +3,337 | 27 |
24. | Carlo van Dam | | FMS International | 1:28,607 | +3,880 | 13 |
| |
|
|
Źródło: GP2Series.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|