|
|
|
|
|
|
WTCC: Menu na pole position w Makau |
O mały kroczek do tytułu zbliżył się tymczasem Yvan Muller, który zajął trzecie miejsce. |
|
•Konrad Házi, 14 listopada 2008, wyświetlenia: 2696 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Alain Menu zdobył pole position do pierwszego wyścigu ostatniej tegorocznej rundy mistrzostw świata samochodów turystycznych WTCC w Makau. O mały kroczek do tytułu zbliżył się tymczasem Yvan Muller, który zajął trzecie miejsce.
Menu, który jeździ w zespole Chevroleta wykręcił swój najlepszy czas na samym końcu sesji – zapewniając sobie pierwsze pole startowe wraz z pojawieniem się flagi w biało-czarną szachownicę. Obok niego wystartuje Andy Priaulx, który wskoczył do pierwszego rzędu w bardzo podobnych okolicznościach jak Szwajcar.
Zza za pleców tej pary wystartuje nie kryjący zadowolenia lider mistrzostw świata – Yvan Muller, który wystartuje aż o pięć pozycji przed swoim największym konkurentem w walce o tytuł – Gabriele Tarquinim. Dla Włocha ostatnie kwalifikacje okazały się bardzo nieudane, ponieważ w połowie sesji rozbił samochód i spowodował wywieszenie czerwonej flagi.
Z czwartej pozycji wystartuje Robert Huff za kierownicą Chevroleta, natomiast za nim ustawi się Augusto Farfus, który pod koniec sesji również zaliczył kontakt z bandą, przez co pozbawił się możliwości poprawienia czasu przy wciąż poprawiających się warunkach na torze. Na kolejnych dwóch pozycjach ustawią się Jordi Gene i Rickard Rydell.
•Wyniki kwalifikacji do I wyścigu WTCC w Makau | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Alain MENU | | Chevrolet Lacetti | 2:30,285 | | 13 |
2. | Andy PRIAULX | | BMW 320si | 2:30,458 | +0,173 | 14 |
3. | Yvan MULLER | | SEAT Leon TDI | 2:30,938 | +0,653 | 11 |
4. | Robert HUFF | | Chevrolet Lacetti | 2:30,953 | +0,668 | 13 |
5. | Augusto FARFUS | | BMW 320si | 2:31,083 | +0,798 | 13 |
6. | Jordi GENE | | SEAT Leon TDI | 2:31,227 | +0,942 | 11 |
7. | Rickard RYDELL | | SEAT Leon TDI | 2:31,299 | +1,014 | 11 |
8. | Gabriele TARQUINI | | SEAT Leon TDI | 2:31,529 | +1,244 | 6 |
9. | Nicola LARINI | | Chevrolet Lacetti | 2:31,617 | +1,332 | 12 |
10. | Jorg MULLER | | BMW 320si | 2:31,664 | +1,379 | 15 |
11. | James THOMPSON | | Honda Accord Euro R | 2:31,712 | +1,427 | 15 |
12. | Tiago MONTEIRO | | SEAT Leon TDI | 2:31,804 | +1,519 | 11 |
13. | Felix PORTEIRO | | BMW 320si | 2:31,996 | +1,711 | 13 |
14. | Alessandro ZANARDI | | BMW 320si | 2:32,734 | +2,449 | 15 |
15. | Sergio HERNANDEZ * | | BMW 320si | 2:33,701 | +3,416 | 14 |
16. | Andre COUTO | | Honda Accord Euro R | 2:33,824 | +3,539 | 15 |
17. | Tom CORONEL | | SEAT Leon | 2:34,090 | +3,805 | 12 |
18. | Franz ENGSTLER * | | BMW 320si | 2:34,562 | +4,277 | 10 |
19. | Takayuki AOKI * | | BMW 320si | 2:34,799 | +4,514 | 15 |
20. | Jaap VAN LAGEN * | | Łada 110 | 2:36,687 | +6,402 | 6 |
21. | Matthew MARSH * | | BMW 320si | 2:36,897 | +6,612 | 14 |
22. | Viktor SHAPOVALOV * | | Łada 110 | 2:37,939 | +7,654 | 10 |
23. | George TANEV * | | BMW 320si | 2:38,274 | +7,989 | 16 |
24. | Kirill LADYGIN * | | Łada 110 | 2:38,507 | +8,222 | 13 |
25. | Ibrahim OKYAY * | | BMW 320si | 2:39,771 | +9,486 | 10 |
26. | Andrei ROMANOV * | | BMW 320si | 2:39,876 | +9,591 | 10 |
27. | Masaki KANO * | | BMW 320i | 2:43,154 | +12,869 | 6 |
28. | Melvin CHOO * | | BMW 320si | 2:49,352 | +19,067 | 15 |
29. | Manabu ORIDO | | Chevrolet Lacetti | 3:02,058 | +31,773 | 10 |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|