F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Willis: KERS nie ułatwi wyprzedzania

"Nowe przepisy aerodynamiczne będą największym czynnikiem, który odmieni ściganie".
Marek Roczniak, 3 grudnia 2008, wyświetlenia: 2324<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Red Bull RacingGeoff Willis twierdzi, że wprowadzenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) do Formuły 1 w przyszłym sezonie nie ułatwi specjalnie wyprzedzania.

Brytyjczyk wątpi, aby uwalniana po wciśnięciu guzika na kierownicy dodatkowa moc odzyskana z energii wytwarzanej podczas hamowania urozmaiciła akcję na torze. Według niego uczynią to nowe przepisy aerodynamiczne, choć przyznał, że zespoły będą starały się zapobiegać temu w miarę możliwości.

„Myślę, że zespoły nauczą się wkrótce, jak używać i zoptymalizować KERS, ale nie pomoże to zbytnio w wyprzedzaniu.” – powiedział Willis włoskiemu magazynowi Autosprint. „To technologia rozwijana w samochodach na zwykłe drogi, która znajdzie ograniczone zastosowanie w F1. Nowe przepisy aerodynamiczne będą największym czynnikiem, który odmieni ściganie, tworząc nowe możliwości wyprzedzania”.

„Zmniejszenie wielkości tylnego skrzydła pozwoli kierowcom jeździć bliżej siebie, ponieważ utrata siły dociskowej (w zakrętach podczas jazdy tuż za innym bolidem) nie będzie już tak duża. Będziemy jednak prawdopodobnie tak rozwijali aerodynamikę, aby zakłócić jak najbardziej przepływ powietrza dla samochodu jadącego z tyłu i utrudnić mu wyprzedzenie naszego auta”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.07.2012  Dział techniczny Mercedesa czeka restrukturyzacja?
30.09.2011  Costa i Willis dołączą do Mercedesa
22.09.2011  Liuzzi: Odejście Willisa nie jest problemem
17.09.2011  Willis ciągle jest pracownikiem HRT
15.09.2011  Jorg Zander zostanie prawdopodobnie nowym dyrektorem technicznym HRT
Tagi:
Willis G.
Red Bull
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dmaot malach, 03.12.2008 13:17[!]
KERS nie ułatwi wyprzedzania... pod warunkiem że ma na myśli ten RedBullowy :D
DarkArt, 03.12.2008 13:41[!]
Przeciez KERS wcale nie musi ulatwiac wyprzedzania. Zastosowanie go w F1 ma przyspieszyc uzycie go w autach cywilnych dla ktorych F1 jest poligonem doswiadczalnym.
Huckleberry, 03.12.2008 14:28[!]
Czyli Red Bull jest naprawdę do tyłu z pracami :P
krecik705, 03.12.2008 14:47[!]
Myślałem, że skoro mają silnik Renault, to KERS też. Wątpię w to, że zajdzie taka umowa między Red Bull Racing i Renault jak między McLaren-Mercedes i Force India, ale kto wie...
Dale65, 03.12.2008 14:47[!]
Przecież dorypanie +80KM nawet na te 7 sekund na prostej powinno spokojnie ułatwić wyprzedzanie, no oczywiście pod warunkiem, że wyprzedzany samochód nie będzie w tej samej chwili również mógł użyć KERSa.
oligator, 03.12.2008 15:14[!]
no wlasnie Dale65, zawsze sie balem ze tak bedzie broniacy sie tez wciska KERS i po sprawie :/
wartek, 03.12.2008 15:26[!]
jak na danym torze beda 2 miejsca do wyprzedzania to wyprzedzanie bedzie duzo duzo latwiejsze :)
bo slabszy jadacy z przodu, zeby nie zostac wyprzedzony na 1 prostej, wcisnie kers i zuzyje go np polowe, kiedy ten szybszy moze sobie pozwolic na utrate np 0,5 sekundy na tej prostej, jesli jest w stanie odrobic to na zakretach nie uzywajac kersu, do drugiej prostej dojezdza z zapasem 100% w kersie a ten slabszy ma juz tylko polowe :) lub opcja B, jesli ten pierwszy bedzie probowal oszedzic kers w tym 1 miejscu to zostanie lykniety jesli ten drugi go uzyje, nie bedzie raczej takiej sytuacji ze ten z przodu widzi ze ten z tylu uzyl i sam szybko wcisnie guzik i zdarzy sie obronic bo wtedy bedzie juz za pozno :)
paolo, 03.12.2008 16:07[!]
Są tak samo opóźnieni jak Ferrari, Renault i Toro Rosso ponieważ wszystkie te zespoły kupują gotowy KERS od Magneti Marelli.
kuba_new, 03.12.2008 16:30[!]
a ja mysle ze kers to tylko przykrywka do tego zeby pokazywac swiatu ze f1 znowu produkuje technoloegie dla ludzi
kiedys tak bylo ale obecnie to oni walcza o przetrwanie w gaszczu zmieniajacych sie przepisow
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca