F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota, BMW i McLaren o decyzji Hondy o odejściu z F1

Koncerny te są spokojne, że ostatnie posunięcia FOTA zabezpieczą przyszłość tego sportu.
Qnik & Maraz, 6 grudnia 2008, wyświetlenia: 4395<< | lista | T- | T+ | >>
Toyota w odpowiedzi na wycofanie się Hondy z Formuły 1 oświadczyła, że nie zamierza rezygnować ze startów. Japoński zespół podkreślił również, jak ważne są działanie mające na celu ograniczanie kosztów ponoszonych przez zespoły, by zapewnić temu sportowi byt na dłuższą metę.

„Toyota jest w chwili obecnej zdecydowana pozostać w Formule Jeden i dążyć do obniżenia kosztów. Cały czas wspieramy działania FOTA, których celem jest znaczące obniżenie kosztów przy zachowaniu ducha tego sportu. Mamy nadzieję, że plany FOTA uzyskają szerokie poparcie i dadzą F1 bardzo mocny fundament, który jest teraz tak bardzo potrzebny.” – czytamy w oświadczeniu.

Toyota wyraziła również swoje rozczarowanie z wyboru, jakiego dokonała Honda – odchodząc z F1 i pozostawiając ją jako jedyny japoński zespół w tym sporcie. „Decyzja Hondy jest dla nas, jako dla japońskiego zespołu, powodem do smutku. Jednakże nic więcej nie możemy powiedzieć na ten temat, ponieważ jest to przede wszystkim problem Hondy”.

Do decyzji Hondy odniósł sie także zarząd innego producenta samochodów – BMW. Klaus Draeger z rady nadzorczej bawarskiego koncernu powiedział: „Ze smutkiem odnotowaliśmy decyzję Hondy. Nie ma ona jednak żadnego znaczenia, jeśli chodzi o zaangażowanie BMW w Formułę Jeden”.

„Zaangażowanie w Formułę Jeden jest integralną częścią strategii naszej firmy. Nie ma lepszej platformy od F1 do prezentowania wartości naszej marki. Co więcej, BMW wykorzystuje projekt zaangażowania w Formułę Jeden do przyspieszenia rozwoju technologii stosowanych w produkcji seryjnej”.

„W przypadku BMW Sauber F1 Team od początku skupiamy się na wysokiej efektywności i osiągnęliśmy nasze dotychczasowe sukcesy ze zwartym i zarazem mocnym zespołem. Stosunek kosztów do korzyści jest proporcjonalnie pozytywny. Posunięcia zaproponowane teraz przez FOTA, które dotyczą znaczącej redukcji kosztów, poczynając już od 2009 roku, są kolejnym znaczącym wkładem w zabezpieczenie przyszłości tego sportu”.

Dyrektor generalny McLarenaMartin Whitmarsh, nawiązując do wycofania się Hondy z F1 również podkreśla znaczenie drastycznego obniżenia kosztów w sporcie. Potwierdzając słowa Draegera, Whitmarsh stwierdził, że propozycje FOTA dotyczące cięć kosztów powinny zapewnić byt temu sportowi mimo panującego kryzysu ekonomicznego.

„Oczywiste jest, że w obecnym klimacie ekonomicznym, Formuła Jeden staje przed ogromnym wyzwaniem. Jednak są też pozytywne informacje, ponieważ ostatnie spotkanie FOTA w Londynie było bardzo konstruktywne. Tak więc zespoły należące do FOTA, łącząc siły z FIA i FOM będą nadal pracowały nad zmniejszeniem kosztów, by mimo panującej na świecie bessy przetrwać w dobrej kondycji finansowej te trudne czasy”.

Whitmarsh podpisał się również pod oświadczeniem FOTA, w którym wyrażona została nadzieja, że stajnia z Brackley będzie w stanie wystartować w przyszłym sezonie, znajdując sobie nowego inwestora. „Wszyscy w zespole Vodafone McLaren Mercedes są bardzo zasmuceni treścią oświadczenia wydanego przez Honda Motor Company. Jedna wszyscy mamy nadzieję, że jeszcze przed rozpoczęciem sezonu znajdzie się jakieś satysfakcjonujące dla tego zespołu rozwiązanie”.

Źródło: Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
FOTA
BMW
Toyota
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawel92setter, 06.12.2008 17:55[!]
Najlepiej było by za każdą wymianę silnika karać +10 na starcie. Silnik musiał by wytrzymać 17 GP :P Wprowadziło by to szczyptę nieprzewidywalności i zaskoczenia :P
mariusz10177, 06.12.2008 18:27[!]
Honda więcej na tym straci niż zaoszczędzi.
Nieprzewidywalność i nagłe chaotyczne działania są nie są pozytywnie odbierane.
MairJ23, 06.12.2008 19:48[!]
Mysle ze Fukui wiedzial co robi.. podjal taka a nei inna decyzje, nei na darmo jest szefem Honda. Fakt pozostaje - Honda w F1 nei bedzie rywalizowala w 2009 roku - teraz tylko pozostaje utrzymanie w F1 pozostalych zespolow oraz ciecie kosztow bez niszczenia F1 jakim jest teraz. Mam nadzieje ze Panowie witmarsh, ecclstone i inni cos na to poradza i ze cyrk F1 bedzie rownei interesujacy co wlasnei skonczony sezon.
pmerlon, 06.12.2008 20:16[!]
Bawią mnie takie wypowiedzi wielkich prezesów wielkich przedsiębiorstw. Ani krzty stanowczości i jednoznaczności. Jeśli jutro przyjdą wydruki badania opinii publicznej, na temat: "czy kupując auto kierujesz się sukcesami marki w F1?" i 90% ludzi powie "NIE" to Mercedes, BMW i Toyota zaspiewają inaczej. Równie dobrze mogliby powiedzieć: "jadam bułki z masłem na śniadanie, ale ostatnio mnie po nich brzuch boli". Ble, ble, ble i jeszcze raz ble.
Huckleberry, 06.12.2008 21:14[!]
Och jak bardzo się wszyscy smucą :>
Ciekawe czy też się smucą jak klienci wybieraja BMW albo Mercedesa zamiast Hondy :P
paolo, 06.12.2008 23:51[!]
Smucą się możesz być pewny. Pokonają w przyszłym roku jednego giganta motoryzacyjnego mniej. Honda z drugiej strony popełnia sprytne sepuku. Wykorzystują światowy kryzys finansowy, żeby odejść z twarzą. End of story. Dwa skandalicznie słabe lata w F1 za grubą japońską kasę zmarnowane przez Brytyjczyków z Brackley. Jako pracodawca (sponsor) takiego "czegoś" też olałbym sprawę. Szczególnie, że marka HONDA delikatnie rzecz ujmując na tym nie zyskała. Moto GP jest znacznie tańsze i buduje wizerunek. Jako człowiek patrzący na liczby w hondzie też bym uznał F1 za szaleństwo. Tylko po jaką cholerę się za to brali i wpompowali w ten projekt tyle kasy?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca