F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mosley będzie rozczarowany, jeśli ilość wyprzedzeń się nie zwiększy

Prezydent FIA wypowiedział się także na temat wyrównania osiągów silników w sezonie 2009.
Marek Roczniak, 23 grudnia 2008, wyświetlenia: 3356<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Max Mosley stwierdził, że będzie zaskoczony i zarazem rozczarowany, jeśli duże zmiany w przepisach Formuły 1 na rok 2009 (przywrócenie opon typu slick, zmniejszenie docisku aerodynamicznego, system KERS) nie spowodują więcej wyprzedzania.

„Regulacje dotyczące aerodynamiki na rok 2009 zostały opracowane przez trzech czołowych inżynierów Formuły Jeden i zostały podparte wyczerpującym programem badawczym w tunelu aerodynamicznym.” – powiedział Mosley w wywiadzie zamieszczonym dzisiaj na oficjalnej stronie F1.

„Nie mam możliwości ocenienia, czy zrobili to jak należy, ale jeśli nie udało im się, to będzie to zaskoczeniem i zarazem rozczarowaniem. Ponadto system KERS, jeśli będzie zainstalowany, uczyni znaczącą różnicę przy wyprzedzaniu, dając samochodowi dodatkowe 80 koni mechanicznych przez maksymalnie sześć sekund na każdym okrążeniu”.

Mosley jest także przekonany, że decyzja FIA o wyrównaniu osiągów silników w przyszłym roku, która oznacza, iż Renault może poprawić swoją jednostkę napędową, spowoduje wyrównanie rywalizacji na torze. „Jedyny problem związany z pierwotnym zamrożeniem rozwoju silników był taki, że niektóre zespoły przy okazji poprawy niezawodności w jakiś sposób zdołały także poprawić osiągi. Teraz po prostu zamierzamy zadbać o to, aby rywalizacja w sporcie była sprawiedliwa”.

Prezydent FIA powiedział też, że nadal zamierza zrezygnować z pełnienia tej funkcji po wygaśnięciu jego obecnej kadencji pod koniec 2009 roku, ale ostateczną decyzję w sprawie tego, czy zamierza ubiegać się o reelekcję lub nie podejmie w czerwcu przyszłego roku. Przestrzegł jednocześnie swojego ewentualnego następcę, że będzie on musiał dobrze zastanowić się, zanim przystąpi do wyborów, gdyż bycie prezydentem FIA wymaga mnóstwo czasu, zaangażowania i zdolności do szybkiego zrozumienia wielu technicznych i prawnych kwestii.

Mosley nie wymienił żadnych kandydatów na swojego następcę, a jedynie stwierdził, że wybrany niedawno na jego zastępcę Amerykanin Nick Craw raczej nie będzie chciał awansować na prezydenta FIA, gdyż ma na swojej głowie zbyt wiele obowiązków, kierując także organizacją Automobile Competition Committee for the United States (ACCUS).

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Mosley M.
FIA
Przepisy
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
O2, 23.12.2008 15:34[!]
no to juz sie nie moge doczekac jego wielkich oczu :d
Anderis, 23.12.2008 17:10[!]
Myślę, że wielu fanów F1 będzie jeszcze bardziej rozczarowanych niż Mosley. Nowe tylne skrzydło nie wygląda powalająco, więc szkoda by było, gdyby widowisko nie zyskało dzięki temu.
Hitokiri, 23.12.2008 17:40[!]
Inżynierowie już zapowiedzieli, że dużo czasu poświęcą takiemu zaprojektowaniu samochodu aby struga powietrza za nim była maksymalnie zaburzona i jak najbardziej utrudniała innym kierowcom utrzymanie się za poprzedzającym bolidem, więc nie wiem czego pan oczekuje panie Mosley.
wartek, 23.12.2008 17:52[!]
no ale tak samo nad tym pracowali do tej pory :)
teraz beda mieli mniejsze mozliwosci
Ralph1537, 23.12.2008 18:49[!]
mam nadzieje że ilość wyprzedzeń się nie zwiększy bo wtedy wycofają ten głupi kers i ograniczoną aerodynamike
rafaello85, 23.12.2008 19:49[!]
Ralph1537---> aerodynamika już została znacznie ograniczona. Co Ty byś chciał jeszcze zrobi? Zakazać stosowania spojlerów?;)

Maxiu, my też mamy nadzieję, że widoiwsko się poprawi. Żal już było patrzeć gdy szybszy kierowca tracił cenny czas wlokąć się za wolniejszym rywalem...
Startuj w kolejnych wyborach. Może nie jesteś idealnym Prezydentem, ale lepszego chyba nie znajdziemy.
Huckleberry, 23.12.2008 22:33[!]
„Jedyny problem związany z pierwotnym zamrożeniem rozwoju silników był taki, że niektóre zespoły przy okazji poprawy niezawodności w jakiś sposób zdołały także poprawić osiągi. Teraz po prostu zamierzamy zadbać o to, aby rywalizacja w sporcie była sprawiedliwa”.
Znaczy sprawiedliwość socjalistyczna, wszyscy mają mieć po równo? Rywalizacja konstruktorów ma się nie liczyć?Więc najsprawiedliwiej by było jakby wycofali mistrzostwo konstruktorów.
marios76, 13.01.2009 09:59[!]
Myślę że zrobi wielkie oczy, może trochę mniejsze ale wydaje mi się że to tak zwany przerost formy nad treścią... zmiany są niewspółmiernie duże do efektów... Jak kogoś wyprzedzasz, to dlatego że jesteś szybszy-potem odjeżdzasz, a nie mieszacie się co pół okrążenia! Jeśli tak to widział to przejmie się bardzo... Zniwelowanie różnicy w osiągach bolidów jest jedyną drogą! Nie da się wyprzedzić auta które jest sekundę na kółku szybsze, a kers-no cóż użyje go i wyprzedzający ...i wyprzedzany. I taka uwaga, będą bolidy z kers i bez o ile mnie wieści nie mylą. Jeżeli auta bez kers mają ważyć tyle samo, a będą zbliżone silnikowo i aerodynamicznie, to masa balastu w aucie bez kers może sprawić że lepiej wyważony bolid wyrobi sobie przewagę na krętej części toru, której kers na prostej w kilka sekund nie zniweluje! Przy innych masach tych bolidów, to już wogóle niech jeżdżą czym chcą i na jakich chcą silnikach, po co limity? Wielka kasa poszła w błoto! Huckleberry, jest coś w tym co piszesz... jak się później utożsamiać z BMW z silnikiem Forda(przykład)... F1 to reklama koncernów klienci zwariują;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca