F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lauda: Kierowcy F1 powinni ścigać się też w DTM

Tymczasem Mercedes próbuje zorganizować nowy samochód dla Ralfa Schumachera na 2009.
Mariusz Karolak, 22 stycznia 2009, wyświetlenia: 3480<< | lista | T- | T+ | >>
Niki Lauda w jednym z wywiadów stwierdził, że w dobie panującego obecnie globalnego kryzysu ekonomicznego gwiazdy takie jak Lewis Hamilton czy Sebastian Vettel powinny postarać się o oszczędzanie pieniędzy swoich pracodawców i startować także w wyścigach klasy DTM.

„W tych ciężkich czasach Mercedes powinien skorzystać z usług Hamiltona i wystawić go w DTM, a Vettel mógłby ścigać się w Audi sponsorowanym przez Red Bulla.” – zasugerował 59-letni Austriak. W przeszłości część kierowców startujących ówcześnie w F1 udzielała się także w innych wyścigach. W latach 1979-1980 w zawodach BMW M1 Procar można było ujrzeć właśnie gwiazdy F1, a wyścigi te odbywały się w ten sam weekend co grand prix.

Lauda zdobył mistrzostwo Procar w inauguracyjnym sezonie 1979, zaś w kolejnym triumfował Nelson Piquet. W tamtych latach w Procar ścigali się ponadto tacy kierowcy jak: Carlos Reutemann, Jacques Laffite, Didier Pironi, Elio de Angelis, Mario Andretti, Jacques Laffite, Hans Stuck, Bruno Giacomelli, Emerson Fittipaldi, Jean Pierre Jarier, Eddie Cheever, Patrick Depailler, Marc Surer, Alan Jones, Jean Pierre Beltoise, Manfred Winkelhock, Elio de Angelis, Jochen Mass, Teo Fabi, Franz Konrad, John Watson, Tom Walkinshaw, Jan Lammers, Arturio Merzario, Christian Danner.

Po dwóch sezonach BMW zdecydowało się zrezygnować z tych mistrzostw i zaangażować w dostawę silników do F1 dla zespołu Brabham. W 1988 roku podjęto nieudaną próbę reaktywacji mistrzostw, zaś w ubiegłym roku podczas Grand Prix Niemiec odbył się wyścig oryginalnych samochodów BMW M1 Procar z udziałem pierwotnych zawodników, którym towarzyszyli inni kierowcy. Można więc było obejrzeć w akcji takich kierowców, jak: Christian Danner, Harald Grohs, Niki Lauda, Dieter Quester, Marc Surer, książę Leopold z Bawarii i Christian Klien.

Lauda uważa, że starty kierowców F1 w DTM odciążą w pewien sposób budżety ich pracodawców. Nie ma poza tym kolizji terminów między tymi dwoma seriami, jako że kalendarz DTM został opracowany tak, by żadna z rund nie kolidowała z grand prix. Za pomysłem Laudy przemawia też fakt, iż w tym sezonie nie będzie można testować, zatem będą oni dysponowali znacznie większą ilością wolnego czasu. W wywiadzie dla niemieckiego magazynu Focus, Austriak odniósł się też do propozycji prezydenta FIA Maxa Mosleya, by kierowcy zrezygnowali z części swoich roszczeń płacowych wobec pracodawców w ramach cięcia kosztów: „To nonsens. Mamy wolny rynek”.

Wracając jeszcze do DTM warto zauważyć, że według informacji uzyskanych przez serwis TouringCarTimes.com, Norbert Haug rozmawiał już w Stuttgarcie z szefami Mercedesa oraz z Ralfem Schumacherem na temat dalszych startów byłego kierowcy F1 w tegorocznych mistrzostwach.

Wcześniej młodszy z braci Schumacherów mówił, że w DTM zostanie tylko pod warunkiem, jeśli dostanie nowy samochód, a inaczej nie będzie się już nigdzie ścigał. „W tym momencie rozmawiamy jeszcze, ale chcemy, by Ralf został z nami. Poza tym on już testował dla nas. Pracujemy nad tym, by zapewnić mu nowy samochód.” – przyznał szef Mercedesa ds. motosportu.

Z kolei Christijan Albers nie jest już zainteresowany ściganiem się w DTM. Holender chciałby teraz rywalizować w Le Mans Series w zespole prowadzonym przez Colina Kollesa, byłego szefa Force India. Dotychczasowy szef Albersa w DTM współpracuje z Audi od 2006 roku i teraz planuje zakup dwóch modeli Audi R10 TDI z myślą o wystawieniu ich do Le Mans Series i wyścigu Le Mans 24 Godziny. Fabryczny team Audi wycofał się z LMS i w tym roku pokaże się w Europie tylko w dobowym pojedynku w Le Mans z nowymi R15.

Źródło: Crash.net, Wikipedia.org, TouringCarTimes.com, Autoklub.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2022  R. Schumacher: Formuła 2 stała się nieprzystępna finansowo
23.06.2021  Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1
29.01.2021  Berger: Bottas nie ma szans na pokonanie Hamiltona
04.01.2021  Alexander Albon dołączy do stawki DTM na sezon 2021
08.11.2020  Rast wygrywa finał sezonu DTM i po raz trzeci zostaje mistrzem
Tagi:
Lauda N.
Schumacher R.
Albers C.
Kolles C.
DTM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 22.01.2009 11:25[!]
ciekawie by było zobaczyć jak sobie radzą kierowcy F1 w innych seriach :)
wartek, 22.01.2009 11:26[!]
wg mnie to bezsensowny pomysl.
im9ulse, 22.01.2009 11:26[!]
Lauda ty glupcze a co z innymi kierowcami ??? a i kierowca F1 bylby jak wół zaprzegowy i w jeden weekend musialby obskoczyc ze dwie serie...ogolnie albo dziennikarz wyciagnal z kontekstu kwestie Laudy, albo Laudzie chodzilo raczej o epizodyczno-reklamowe wystepy...bo nie widze mozliwosci zeby np. Kubica i Hamilton pojechali jednoczesnie pelne sezony w F1,DTM a i pewnie po kilka wyscigow w WTCC :) pozatym jak on sie powoluje na M1Procar to ja nie mam pytan
Huckleberry, 22.01.2009 11:55[!]
pomysł ciekawy ale organizacyjnie nie do przeprowadzenia z powodów, o których wspomniał im9ulse
gnt3c, 22.01.2009 12:56[!]
im9ulse - ja za***zielam codziennie w pracy po 10-12h i też wykonuję ją na 100%, a Ty robisz z kierowców F1 lalusi...poza tym nie koliduje kalendarz...natomiast jestem przeciw z jednego powodu...wg mnie inni kierowcy w tym momencie, którzy chcieliby występować w DTM byliby pokrzywdzeni i nie mieliby gdzie się pokazać...
Mariusz, 22.01.2009 14:52[!]
Nie mam nic przeciwko temu, by ktoś z F1 równolegle startował w innych wyścigach cały sezon albo gościnnie. Ale w F1 powinno się przywrócić piątkowych testerów, bo niedługo debiutanci będą raz na 2-3 lata.
Provo, 22.01.2009 15:05[!]
Nie miałbym nic przeciwko udzielaniu się kierowców F1 w innych seriach (chociaż to pewnie regulują kontrakty), może nie koniecznie cały sezon w DTM, ale z czysto sportowych powodów jeśli dany kierowca miałby na to ochotę, a nie z idiotycznego powodu aby ulżyć np. "biednemu" RedBull'owi. Do tego dochodzi jeszcze inna kwestia, a co z innymi kierowcami (poza F1) przecież muszą się gdzieś ścigać i zarabiać!?
marrcus, 22.01.2009 17:54[!]
tera nie testują to mogą jeżdzic, mają sporo mniej roboty w tym roku, a robienie po 10-12h to jest już ponad norme
Marcin, 22.01.2009 18:23[!]
nie no przesadził kolo.....idąc dalej tym tokiem myslowym siatkarzom kazałbym grać w kosza podczas np takiej olimpiady....bzdura
A.S., 22.01.2009 21:53[!]
Niki żyje przeszłością. Szanuję Austriaka, ale w tym przypadku jego pomysł nie ma racji bytu. Jednym z powodów jest chociaż to, że kierowcy w kontraktach mają zakaz startu w innych seriach i narażania się tam np. na jakieś kontuzje. Pewnie, że kiedyś (np. w latach 60-tych) kierowcy w jednym roku startowali w kilku seriach (i F1, i auta sportowe i LeMans, a czasem jeszcze w Stanach) ale te czasy już raczej nie wrócą. Wtedy F1 to była taka manufaktura, teraz to poważny koncern przemysłu rozrywkowego. Choć przyznam, że tamte czasy były piękne.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca