F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Felipe Massą

Brazylijczyk przyznał, że walka o mistrzostwo w tym roku jest już niemożliwa.
Patryk Pokwicki, 11 maja 2009, wyświetlenia: 2695<< | lista | T- | T+ | >>
Po dobrych kwalifikacjach oraz starcie zanosiło się na to, że Felipe Massa może zająć miejsce na podium. Po wszystkich pit stopach Brazylijczyk spadł jednak na czwarte miejsce i wszystko wskazywało na to, że zdobędzie pięć punktów dla zespołu Ferrari.

Niestety na kilka okrążeń do mety z radia Massy widzowie mogli usłyszeć złe wieści. Wicemistrz świata miał za mało paliwa i musiał zacząć je oszczędzać, zmieniając mieszankę oraz ograniczając obroty, co spowodowało, że spadł na szóste miejsce za Vettela i Alonso. Dziennikarz AUTOSPORT – Jonathan Noble przeprowadził po wyścigu wywiad z Massą.

Miałeś na starcie 9 kg paliwa więcej niż Jenson Button, a mimo to zjechałeś do boksów tuż po nim. Możesz powiedzieć, czym było to spowodowane?
„Nie wiem dlaczego tak się stało. Może mieliśmy większe zużycie. Nie wiem”.

Więc musiałeś zjechać na pit-stop?
„Tak”.

Nie mogłeś przejechać więcej okrążeń?
„Wątpię”.

Po 60 okrążeniach traciłeś do Buttona 20,3 sekundy. Czy jest to mniej więcej miejsce, w którym jest obecnie Ferrari?
„W Q2 byliśmy 0,2 sekundy wolniejsi. W Q3 0,4 sekundy, ale wynikało to z większej ilości paliwa. Zazwyczaj układ sił jest taki sam w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. Dwie dziesiąte w wyścigu to dużo. Nasza strata rosła z okrążenia na okrążenie, więc jest to rzeczywisty obraz w tym momencie”.

„Nadal jesteśmy kilka dziesiątych w tyle. Nie wiem, jak jest z Red Bullem, ponieważ cały czas jechałem przed Vettelem i nie wiadomo, jakim tempem jechałby on, jeśli byłby przede mną. Myślę jednak, że mamy podobny samochód do RB5. Zrobiliśmy duży krok do przodu i jest to bardzo zachęcające”.

Musiałeś być bardzo rozczarowany, kiedy zespół powiedział ci, że musisz oszczędzać paliwo?
„Nie chodzi tutaj o złe obliczenia. Problemem była maszyna tankująca, ale musimy jeszcze sprawdzić, czy zawiniła pompa, czy człowiek. To było bardzo frustrujące. Walczysz przez cały wyścig i nagle musisz dać za wygraną. Najpierw przepuściłem Vettela, następnie wyprzedził mnie Alonso i dojechałem ledwo co przed Heidfeldem”.

W jaki sposób samochód się poprawił?
„Jest dużo lepszy w prowadzeniu. Jest bardziej stabilny i dzięki temu mogę agresywniej hamować. Potrzebujemy jeszcze tylko trochę docisku. Jest już dużo lepiej i czułem to od razu w piątek”.

Czy była taka możliwość, aby stanąć na trzeci pit-stop? Rozmawiałeś o tym z zespołem?
„Mój inżynier powiedział mi, że mam oszczędzać paliwo, ale ja musiałem utrzymywać za sobą Vettela. Powiedział, że może uda się tak jechać i będzie w porządku. Niestety później dostałem informację, że to niemożliwe i muszę zwolnić, ponieważ więcej bym stracił na tankowaniu”.

Biorąc pod uwagę prędkość Brawn GP i przewagę punktową Buttona, czy jest możliwe, aby go dogonić?
„W mistrzostwach? Nie wydaje mi się. Musimy być realistami. Z dotychczasowych pięciu wyścigów, on wygrał cztery. Nawet jeśli byśmy się poprawili o 3 czy nawet 4 dziesiąte sekundy, oni nadal zdobywaliby punkty, więc możemy o tym zapomnieć”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Ferrari
Wywiady
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 11.05.2009 11:29[!]
Oj Felipe, wszystko się jeszcze może zdarzyć, a nóż Brawny zaczną cierpieć z powodu awarii i nie dojeżdżać do mety?
Ale jest też druga strona medalu - obydwa Ferrari muszą już dojeżdżać do mety wysoko i nie popełniać głupich błędów -.-'
ergie, 11.05.2009 11:46[!]
Enzo w grobie się przewraca. Cóż FIAT to FIAT i Ferrari z niego nawet młotkiem nie zrobisz. A swoja drogą jak to jest? Ci co najwięcej krzyczą o odejściu popełniają kardynalne błędy, w sprawach podstawowych. Paliwo u Massy, gumy u Kubicy i taktyka zmiany opon u obu kierowców Toyoty.
Kamikadze2000, 11.05.2009 12:01[!]
@kemot - ja zgadzam się z Felipe, że mają już małe szansę (albo już nie ich nie mają) na żaden z tytułów. Jeśli chodzi o wytrzymałość Brawna, jak widać nie dość, że są szybsze, to jeszcze nie zawodniejsze. Ja oczywiście kibicuje z całego serca zespołowi z Brackley, gdyż im taka możliwość osiągnięcia sukcesu może się już nie powtórzyć (ale wierzę, że i w następnym roku będą się liczyć, po tak radykalnych cięciach kosztów). Mam nadzieje, że w 2010 roku o tytuł będzie walczyło dwóch kierowców: Kubica i Massa.
wojo75, 11.05.2009 14:48[!]
jest to mozliwe, miejmy nadzeje ze to mozliwe bo inaczej F1 do końca sezonu... nuda.. nuda ..nuda...
YAHoO, 11.05.2009 15:52[!]
@ergie:
Przewraca się w grobie?! Zajrzyj do głowy (lub do bazy danych F1 na tej stronie) i znajdziesz od groma powodów, które są za tym że się jednak NIE przewraca.

FIAT to FIAT i Ferrari z niego nawet młotkiem nie zrobisz.
Aż się takiego głupiego zdania nawet komentować nie chce...
Zomo, 11.05.2009 19:44[!]
@ergie - te Fiaty skopywaly tylki od kilkunastu sezonow wielu"slynnym" markom - Mercedesowi, BMW, Hondzie, Toyocie, Fordowi. A w zwiazku z ostatnim przejeciem Chrystlera, Fiat stal sie 2 najwieksza firma swiata produkujaca samochody (i jedna z nielicznych ktora ma jeszcze zyski)
ergie, 11.05.2009 21:44[!]
YAHoO > za czasów Enzo nikt sobie nie śmiał pozwolić na takie błędy jak ostatnio.

Zomo> i skończy jak Chrystler :) Duży nie znaczy dobry, zresztą tak samo słynny. A zysk wynika z tego, ze FIAT to klasa sama w obie wśród producentów aut z klasy średniej i maluchów, taka lepsza Dacia ;)
rafaello85, 12.05.2009 10:16[!]
Kolejny dobry wyścig Felipe został zmarnowany:(
Brazylijczyk ma rację - o tegorocznych mistrzostwach mogą zapomnieć. Wydaje mi się, że realnie powalczą o 4 miejsce w klasyfikacji konstruktorów, no może, może uda się zdobyć trzecie. Ale to jest max. RBR jest poza zasięgiem, o Brawn GP nawet nie wspomnę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca