|
|
|
|
|
|
Bridgestone po GP Hiszpanii |
"Był to bardzo dobry weekend z perspektywy opon. |
|
•Patryk Pokwicki, 11 maja 2009, wyświetlenia: 1394 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zwycięzca Grand Prix Hiszpanii – Jenson Button dobrał opony tak samo, jak większość kierowców, a więc miękkie – miękkie – twarde. Warunki były dosyć wymagające dla opon, ponieważ było bardzo ciepło.
Brytyjczyk wyprzedził o 13 sekund swojego kolegę z teamu Brawn GP – Rubensa Barrichello, który zastosował strategię trzech tankowań (miękkie – miękkie – miękkie – twarde). Podium uzupełnił Australijczyk z Red Bulla, Mark Webber, który obrał taką samą strategię jak zwycięzca.
Miękkie opony spisywały się dużo lepiej na tym torze, niż twarda mieszanka. Dawały one lepsze, a zarazem bardziej stałe czasy okrążeń.
Hiroshi Yasukawa – szef Bridgestone Motorsport: „Gratulacje dla Jensona Buttona oraz zespołu Brawn GP za ich drugi dublet w tym sezonie. To bardzo satysfakcjonujące, że niezależne zespoły, takie jak team Rossa Brawna radzą sobie bardzo dobrze. Dobrze jest również oglądać z przodu Jensona, który pokazuje swój talent, kiedy jeździ z przodu stawki. Hiszpania jest bardzo ważnym rynkiem dla Bridgestone, więc to, że zaczęliśmy sezon europejski bardzo dobrze, jest dla nas niezwykle korzystne. Czasy okrążeń były bardzo podobne i widzieliśmy dobre akcje na torze”.
Hirohide Hamashima – szef Bridgestone Motorsport ds. rozwoju opon: „To był bardzo ekscytujący wyścig z punktu widzenia strategii doboru opon. Jasne było, że w weekendach, gdzie używamy twardych opon, miękkie będą dawały przewagę i będą częściej używane. Widzieliśmy różne strategię, dwu oraz trzypostojowe, więc mogliśmy uważnie oglądać, która była bardziej opłacalna. Gratulacje dla Jensona, u którego strategia dwóch pit stopów okazała się najlepsza oraz dla drugiego Rubensa. Mark Webber również pokazał się z dobrej strony. Większość kierowców uzyskiwało lepsze czasy na miękkich oponach. Ich przejazdy na tej mieszance były również dłuższe od tych na twardej. Niektórzy kierowcy mieli problemy z degradacją tylnych opon, ale spodziewaliśmy się tego przy obecnych bolidach, więc był to bardzo dobry weekend z perspektywy opon”.
Źródło: BridgestoneMotorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|