F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: BMW rozważa wycofanie się z mistrzostw

"Zostało podjętych zbyt wiele decyzji, które nie są do końca jasne".
Mariusz Karolak, 25 maja 2009, wyświetlenia: 4609<< | lista | T- | T+ | >>
BMW Motorsport rozważa wycofanie się nie tylko z Formuły 1, ale także z World Touring Car Championship. Informacja taka pojawiła się w mediach w niedzielne popołudnie i jest następstwem nieustających zmian w przepisach technicznych WTCC, mających rzekomo wyrównać osiągi samochodów.

Mario Theissen stwierdził, że jego cierpliwość w tej materii sięga zenitu: „W moim mniemaniu sytuacja, jaką teraz mamy jest nie do zaakceptowania i obecnie bardzo krytycznie oceniamy nasze zaangażowanie w WTCC. Zawsze byliśmy obecni w wyścigach samochodów turystycznych w tej czy innej formie i nadal tak będzie, ale mamy bardzo szeroką bazę naszych klientów, a więc nie musi to być zaangażowanie na poziomie fabrycznym”.

BMW wystawia w tym roku modele 320si, które przegrywają jednak z samochodami SEAT Leon z silnikami turbo diesla. W poprzednim sezonie BMW także było sfrustrowane niemożnością podjęcia równej walki z tym producentem. FIA przed startem sezonu 2009 wprowadziła ograniczenie ciśnienia doładowania do 2,5 bara, jednak mimo to SEAT jest pierwszy w klasyfikacji producentów po sześciu wyścigach, a BMW nie wygrało żadnego z nich.

BMW zgłosiło protest po rundzie w Marrakeszu wcześniej w tym miesiącu, który wykazał, że SEAT otrzymał zgodę na zwiększanie ciśnienia doładowania z turbosprężarki powyżej limitu ustalonego przepisami w pierwszych trzech wyścigach, aby móc zniwelować skutki innego ciśnienia atmosferycznego w pierwszych trzech rundach sezonu poza Europą, o czym pozostali producenci startujący w WTCC nie zostali poinformowani. Theissen twierdzi, że FIA jako ciało zarządzające WTCC jest winna doprowadzenia do takiej sytuacji, z której nie ma łatwego wyjścia. W ubiegłym tygodniu w Pau również nie obyło się bez emocji dotyczących zgodności aut z regulaminem.

„To nie SEAT jest za to odpowiedzialny, a raczej FIA. Z tego co się orientujemy, bardzo trudno jest znaleźć dobre wyjście z obecnej sytuacji. Zostało podjętych zbyt wiele decyzji, które nie są do końca jasne. Czasami już po wyścigu, czasami nawet w trakcie trwania wyścigu zmieniano regulamin i ustanawiano nowe parametry. Podejmowane w ten sposób decyzje nie były w pełni jasne, a to oznacza, że uczestnicy nie mieli pewności, jaka jest sytuacja i na jakich zasadach ścigają się inni. Wszystko stawało się jasne dopiero w momencie, kiedy składany był protest”.

Theissen dodał, że BMW poszukuje aktualnie innych serii wyścigowych dla aut turystycznych, i że może zrezygnować z programu startów fabrycznych na bliżej nieokreślony czas. „Rozglądamy się za innymi kategoriami wyścigów samochodów turystycznych” – powiedział. „Jeśli stwierdzimy, że program fabrycznych startów w dowolnej serii nie ma sensu, to BMW może zdecydować się na wspieranie prywatnych klientów w wyścigach samochodowych”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
BMW
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 25.05.2009 12:14[!]
maja racje, FIA robi jakies komedie, ja jako kibic osobiscie tego nie znosze...
Kamikadze2000, 25.05.2009 12:20[!]
My tu o F1, a w WTCC na prawdę jest bardzo źle. Mam nadzieje, że BMW nie odejdzie, ponieważ wtedy te mistrzostwa nie będą miały większego sensu (dwie ekipy to za mało, a Łada nie jest wstanie dorównać prywaciarzom). Tak więc może to być gwóźdź do trumny dla tej serii. Oby tak się nie stało!!!
Speedster, 25.05.2009 12:39[!]
no to sie Mario zeźlił... Może powinni sie obejrzeć za serią V8 Supercars, daliby rade moim zdaniem!
seba_d, 25.05.2009 12:54[!]
Przed ostatnim wyścigiem szef Seata też pozwiedzał FIA robi co chce i rozważają dalsze starty.
cichy, 25.05.2009 13:00[!]
coś słaby rok bawarki..
ciociahela, 25.05.2009 13:04[!]
Nie wyobrażam sobie BTCC bez BMW. :/
sneer, 25.05.2009 13:11[!]
Dr Nieudacznik kolejny raz tłumaczy brak sukcesów spiskiem FIA. To już nawet nie jest śmieszne, tylko żałosne. A co do innych serii wyścigowych polecam temu panu kartingi. Chociaż tam też jest duże pole do spartolenia wszystkiego co się da.
DarkArte, 25.05.2009 13:44[!]
Tak sobie myślę, iż skoro silniki Diesla w WTCC są wyposażone w TURBO to może benzynowe także wyposażyć w TURBO?:) Klekoty przestałyby być takie wspaniałe ;) Bo dlaczego jedne mogą mieć turbinkę, a inne nie? ;))
seba_d, 25.05.2009 14:10[!]
dla mnie to jest chore wprowadzenie w jednej serii TDI i wolnossącej benzyny, teraz FIA jak chce żeby wygrał BMW lub Chevrolet podkręci trochę ciśnienie w TDI i po sprawie.
wojo75, 25.05.2009 14:13[!]
zastanawiające dlaczego nie połączą WTCC i DTM...to byłby wypas...
marrcus, 25.05.2009 14:27[!]
no własnie, za duzo tam jest kombinacji, próby wyrównania osiagów balastami, i turbo w dieslach
Jak ktoś coś poprawi w samochcodzie to dostanie kg by wrócił do szeregu.
virescens, 25.05.2009 14:29[!]
No i słusznie z Ich punktu widzenia.
Skoro BMW "nie umi" naginać przepisów jak inni to po co ma robić tylko za tłum w seriach wyścigowych.
farel, 25.05.2009 14:35[!]
A podobno w F1 jest bałagan regulaminowy. Coś BMW cienko przędzie w tym roku.
Metus, 25.05.2009 15:22[!]
FIA to po prostu czysty żart. Nie ważne czy F1, WTCC czy WRC... Grunt to zasypać zespoły pod stertami bzdetnych zmian. Nic dziwnego że zespoły odchodzą ze wszystkich tych serii. Jakoś w DTM czy Le Mans Series daje się utrzymać ciągłość i sensowność regulaminów, bez zmuszania zespołów do ciągłych inwestycji w chwilowe technologie.
alfistamariusz, 25.05.2009 15:24[!]
Tu zgadzam się całkowicie z Theissenem. Wyścigi są zupełnie nieprzejrzyste. A ciągłe zmiany przepisów - to po prostu czysta amatorszczyzna. Trudno poważnie traktować takie wyścigi, więc i pieniędzy nikt tam nie będzie wyrzucał w błoto.
im9ulse, 25.05.2009 18:13[!]
do DTM idźcie...powrócą piękne czasy jak E30 a później E36 śmigały po torach :)
Saruto, 25.05.2009 19:52[!]
tylko że jak przeniosą się do DTMu to z F1 znikną ;)
renegade, 25.05.2009 22:03[!]
DTM ma jeszcze wieksze problemy niz WTCC, i to raczej oni jako pierwsi polegna.
Pamietajcie Panowie, ze nie tylko BMW i SEAT rozwazaja swoja przyszlosc w WTCC... przysszlosc Chevroleta/ Opla/ Vauxhalla jest raczej przesadzona, i to oni beda pewnie pierwsi, ktorzy powiedza pas. IMO, nie bedzie zle, BTCC to praktycznie mistrzostwa prywaciarzy, a w przyszlym roku beda tylko mistrzostwami prywaciarzy (Vauxhall sie wycofuje) i sciganie jest IMO lepsze niz w poprzednich latach.
noofaq, 26.05.2009 12:14[!]
dla mnie najlepszym podsumowaniem WTCC jest ta sytuacja z SC w Pau..

to co się wyprawia tam to jest jakaś masakra.. i nie dziwię się że BMW się zastanawia nad wyjściem..
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca